BRIEFING

Maja Lena Lopatny: ‘Nakon dvije pandemijske godine, vjerujemo da je pred nama uspješna turistička sezona‘

‘Hrvatska je prvenstveno prepoznata kao automobilska destinacija i većina zemalja iz kojih nam stižu gosti se nalazi u našoj geografski neposrednoj blizini‘

Maja Lena Lopatny

 Hanza Media

„Nakon dvije pandemijske godine, vjerujemo da je pred nama uspješna turistička sezona, ali pod uvjetom da rat u Ukrajini dodatno ne eskalira. Kada je započeo sukob u Ukrajini, booking je lagano stao, ali se sada opet aktivirao. Kada govorimo o očekivanjima za sezonu, trebamo uzeti u obzir i poskupljenja i inflaciju. Očekujemo da će se nastaviti trend last minute bookinga. Raduje nas činjenica da Hrvatska i ove godine slovi za jednu od najtraženijih turističkih destinacija na Mediteranu i vjerujemo da bismo mogli dosegnuti rezultate iz rekordne 2019. godine”, ističe Maja Lena Lopatny, voditeljica odnosa s javnošću Aminess hotela i kampova, jedne o najvećih turističkih grupacija u Hrvatskoj koja ima svoje hotele i kampove od Istre do Pelješca i Korčule.

Gotovo pola milijuna turističkih noćenja koja su u Hrvatskoj ostvarena za uskrsne blagdane, čine čak 95 posto rezultata iz rekordne 2019. godine što je, prema njezinim riječima, pokazatelj koji daje razloga za optimizam. Pod uvjetom da rat u Ukrajini, dodaje ona, ostane u granicama te države i ne preraste u globalni sukob.

Cijelu emisiju Briefing donosimo na samom kraju ovoga članka.

„Hrvatska je prvenstveno prepoznata kao automobilska destinacija i većina zemalja iz kojih nam stižu gosti se nalazi u našoj geografski neposrednoj blizini. Cijena goriva, ali i inflacija koja smanjuje platežnu moć, utjecat će na dolazak turista u Hrvatsku, ali treba uzeti u obzira da su iza nas dvije pandemijske godine i da ljudi žele putovati. Hrvatska će ovoga ljeta biti povezana sa čak 460 avionskih linija što ulijeva dodatni optimizam jer je to na razini od prije pandemije”, kaže Lopatny.

Naglašava kako je uz tradicionalno najbrojnije goste iz Njemačke i Slovenije, u Istri i Kvarneru u zadnje dvije godine značajno porastao broj gostiju iz Češke, ali i domaćih gostiju. Na jugu Hrvatske, primjerice na Korčuli i Pelješcu, su prije pandemije, otkriva Lopatny, najbrojniji bili gosti iz Velike Britanije koji su dolazili zrakoplovima, ali i iz SAD-a i Francuske. Sudeći prema stanju bookinga ove će se godine u značajnom broju vratiti gosti iz tih zemalja. S druge strane gosti iz udaljenijih, prvenstveno azijskih zemalja percipiraju Europu kao cjelinu i ne znaju da Hrvatska nije u neposrednoj blizini Ukrajine. Gostiju iz Rusije, koji vjerojatno zbog sankcija ove godine neće moći doći u Hrvatsku, ni proteklih godina, naglašava, nije bilo mnogo – činili su oko jedan posto od ukupnog broja gostiju u Hrvatskoj - pa se njihov nedolazak neće bitno odraziti na turističke rezultate.

„Ljudi više platežne moći su otporniji na krize, pa su u skladu s time otporniji i smještajni kapaciteti više kategorije. U Hrvatskoj još uvijek nedostaje visokokvalitenog smještaja i prateće ponude. Gosti veće platežne moći su spremni platiti, ali znaju što žele i to znanju cijeniti. Naša grupacije ove godine otvara novi hotel s pet zvjezdica u Makarskoj. Pandemija je utjecala na razvoj digitalizacije poslovanja. Gosti danas žele brzu i izravnu komunikaciju s domaćinom. Traže specifičnu ponudu poput kulinarskih radionica na kojima se imaju priliku upoznati s našim lokalnim namirnicama i načinom njihove pripreme. S obzirom na podizanje kvalitete usluge i kontinuirana ulaganja, malo smo korigirali cijene u pojedinim objektima, ali to je minimalno s obzirom na ulaganja”, naglašava Maja Lena Lopatny.

Dodaje kako su zadnjih nekoliko godina mnogo uložili u uređenje kampova i vlada prava eksplozija potražnje za smještajem u tzv. kamping resortima koji nude sve moguće sadržaje kao i luksuzni hoteli poput bazena, vrhunske gastronomske ponude, bogatog animacijskog programa...

Pelješki most, koji se uskoro pušta u promet, skratit će putovanje prema krajnjem jugu Hrvatske što će, smatra Lopatny, produžiti sezonu pogotovo na Pelješcu i Korčuli. Uz to će, dodaje, više gostiju na Korčulu dolaziti automobilima pa će usput mnogi od njih stati na Pelješcu kako bi uživali u vrhunskim vinima i gastronomskoj ponudi.

„Sve više Nijemaca, Austrijanaca, Poljaka, građana susjedne Bosne i Hercegovine i drugih zemalja, ali i domaćih gostuju na Pelješac dolazi automobilima. Pelješac je jedna iznimna destinacija koja je još uvijek dosta neotkrivena. Ali zbog povoljne klime postaje i idealna za vikend boravke tako da vjerujem da će Pelješac postati novi hit Mediterana. Kada to govorim trudim se ne biti subjektivna jer Pelješac doista ima ogromne potencijale i bogatu turističku ponudu”, tvrdi Maja Lena Lopatny koja od malena ljetuje na Pelješcu odakle joj je majka.

Ističe i kako turističke tvrtke nude sve bolje uvjete rada svojim zaposlenicima kako bi ih zadržali i privukli nove, pogotovo hrvatske građane, no ponekad sve to nije dovoljno da bi se u Hrvatskoj osiguralo dovoljno radne snaga pa u sezoni dolaze radnici iz raznih drugih zemalja, a tako će zasigurno biti i ove godine. Otkriva kako su u sezoni oko 20 posto radnika Aminessa stranci.

Pogledajte emisiju 'Briefing' u cijelosti

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 15:24