ZAGREB - Prosječan hrvatski vozač znak ograničenja brzine na cesti doživljava, čini se, samo kao ukras.
Voze i 200 na sat
U istraživanju portala VidiAuto.com , u kojem je sudjelovalo više od 1500 vozača, njih 50,13 posto izjavilo je da po autocestama vozi brže od dopuštenih 130 kilometara na sat. Čak 12,5 posto vozi ih se brže od 200 kilometara na sat, a trećina vozača vozi brzinom od otprilike 160 na sat.
Usporede li se ti podaci s brojkom od gotovo dva milijuna registriranih cestovnih vozila u RH (prema Državnom zavodu za statistiku) dolazimo do zastrašujuće pretpostavke; po hrvatskim cestama juri i divlja oko milijun vozača. Policija ih je prošle godine otkrila tek četvrtinu - zabilježeno je nešto više od 210 tisuća vozača koji su vozili nedopuštenom brzinom.
Ne mare za pješake
Istraživanje je otkrilo i da se svega 42 posto vozača vozi dopuštenom brzinom, ali i da ih se 7,4 posto vozi brzinom manjoj od dopuštene - stotinjak kilometara na sat. Posljedice takve vožnje su 548 mrtvih i gotovo četiri tisuće teško ozlijeđenih u prometu 2009. Brzina je, prema izvješću MUP-a i dalje glavni uzrok teških prometnih nesreća.
Crne statistike za prošlu godinu pokazuju da je nepropisna brzina ili brzina neprimjerena uvjetima na cesti prošle godine uzela više od tri stotine života, a među poginulima u prometu čak je 23,5 posto više djece.
Zanimljivo je da policija tijekom prošle godine nije uhvatila ni jednog vozača koji bi vozio dvostruko brže od dopuštenog, no zato ih je brzinu za 50 kilometara prekoračilo čak 30 posto više nego 2008. Čak sedam tisuća vozača nije propustilo pješaka, što su samo oni koje je policija evidentirala.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....