ČUDNI NESRAZMJERI

Ministar turizma: Imamo 270 tisuća nezaposlenih, a ne možemo naći 5 tisuća turističkih radnika!

 Ivo Ravlić / CROPIX

- Imamo 270 tisuća nezaposlenih na Zavodu za zapošljavanje, a imamo u ovom trenutku potrebe za pet tisuća radnika u turizmu. Čudni su ti nesrazmjeri, zato smo imali sastanak u Ministarstvu rada s HUP-om i poslodavcima koji su u potražnji za radnicima. Tu smo napravili u kratkom vremenu jedan značajan pomak, a to je da su sve velike tvtrtke koji traže djelatnike u turizmu, dobile svog menadžera u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje. Više se ne javljaju radnici na oglas, već menadžer traži radnike u ime neke tvrtke koja ima velike potrebe za radnicima. Ovo je već rezultiralo da smo u dvadesetak dana pronašli preko polovice potrebnih radnika za koje su tvrtke iskazale interes i tome se veselimo, ali to ni približno nije dovoljno - kazao je u srijedu u Zadru ministar turizma Anton Kliman, piše Zadarski.hr.

- Sustav zapošljavanja bio je dosta loše posložen od ranije i mora se okrenuti ta cijela priča. Ne mogu se vječno odbijati poslovi da se ostaje u sustavu plaćanja, zapravo socijalnih davanja, kroz naknade za nezaposlene. To državu i porezne obveznike košta, a s druge strane imamo informaciju da se ponuđeni poslovi sustavno odbijaju, što nas dovodi i u napast za otvaranjem kvota (uvoz radne snage op.n.) jer očito da se neki sektori u hrvatskom gospodarstvu neće moći namiriti s našim radnicima, što ne bih volio da se dogodi – kazao je Kliman koji je u klubu Arsenal u Zadru otvorio Destinacijski forum Zadar 2016. – Brendiranje i komunikacija, na kojemu će se razgovarati o osnaživanju turističkog sektora prenošenjem iskustava s drugim djelatnicima u turizmu. Otvarajući destinacijski forum, Kliman je istaknuo kako su ambicije Hrvatske da uđe među 20 najkonkurentnijih turističkih destinacija, a za to treba stvarati posebne proizvode te se na taj način istaknuti na tržištu.

- Turizam više nije samo sunce i more. Gosti danas traže drugačiji autentični događaj. Kako bismo održali korak s konkurencijom i na nekim tržištima bili prvi moramo se promovirati ciljano i efikasno, odnosno promovirati naše turističke proizvode koji su traženi na tim tržištima. Upravo je zato ključ razvoja hrvatskog turizma destinacijski menadžment. Svaka destinacija u Hrvatskoj dio je cjelovite turističke priče koja je raznolika, bogata i koja može privući različite segmente tržišta za goste različitih potreba. Specijalizacija i pronalazak tržišne niše je ono što stvara dodatnu potrošnju, a implementirano je u razvoj hrvatskog turizma do 2020. godine kroz poboljšanje efikasnosti destinacijskog upravljanja na lokalnoj i regionalnoj razini, te koordinacije nacionalne turističke politike s razvojem destinacijskog proizvoda. Hrvatska se odnedavno promovira kao destinacija koja je puna života, privlačna tijekom čitave godine i to predstavlja odličnu platformu i marketinšku podršku za razvoj destinacija, upravo u skladu s tim ciljevima i konceptu – kazao je Kliman, piše Zadarski.hr.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:13