Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak posjetila je u ponedjeljak u povodu početka drugog polugodišta zagrebačku Osnovnu školu Jabukovac, gdje se susrela s učenicima i učiteljima te škole.
Ministrica je ocijenila kako se pitanja učenika i učitelja dobrim dijelom podudaraju. "Učenici od reformskih procesa očekuju da im nastava bude zanimljiva, istraživačka, da više rade izvan učionica te da rade projekte i uče kroz igru", rekla je Divjak.
Ocijenila je kako su učitelji zadovoljni online edukacijom i edukacijom uživo, zato jer mogu raditi kada žele, na način kada njima odgovara. Naglasila je kako imaju individualni pristup te dodala kako ne mogu biti dio mase jer moraju posao stvarno odraditi i sudjelovati.
Pohvaljena je, tvrdi, i vrijednost edukacije uživo. Za dva mjeseca imat ćemo tisuću radionica kroz koje će proći 36 tisuća učitelja, najavila je ministrica.
Istaknula je i kako je s učiteljima razgovarala, među ostalim i o školskim nadzornicima te se s učiteljima složila kako bi im oni trebali biti puno više od pomoći.
Sjela je u razred i razgovarala i s djecom koja su joj postavljala pitanja. No, učenici su pitanja čitali s papirića na kojima im ih je netko, kako se čini, napisao, s obzirom da je na fotografijama vidljivo da su pisana istim rukopisom. 'Hoćemo li dobiti tablete', 'Hoćemo li imati drukčiji oblik nastave', 'Hoćemo li nositi lakše torbe', 'Hoćemo li imati manje domaće zadaće' i 'Hoće li biti više eksperimenata', glasila su neka od pitanja s ceduljica.
Na pitanje o prevelikom broju učenika u razredima, Divjak je rekla kako Hrvatska ima u prosjeku 17 učenika po razredu, što je među najmanjim brojem u Europi.
"Imamo razreda u kojima je i manje od deset učenika u razredu te onih koji imaju oko 28 učenika, što bi trebalo ujednačiti", napomenula je dodavši kako je u planu restrukturirati upisna područja, da bi se ujednačio broj učenika u školama koliko je to moguće.
Podsjetila je i kako, na primjer, u jednom istom gradu ima praznih i pretrpanih škola pa je, smatra, tu važna suradnja između ministarstva i osnivača škola. Naglasila je kako će sljedeće godine biti reforma u svim školama što povećava potrebu za dodatnom edukacijom.
Istaknula je kako su već obavljene pripreme prve faze opremanja škola. "Tu je i novi zakon o udžbenicima koji dopušta da drukčije planiramo te udžbenici budu zanimljiviji, lakši i primjereniji", rekla je.
Najavila je donošenje novih kurikula, koji su u zadnjoj fazi provjere. Od iduće školske godine u reformu kreću svi prvi razredi, svi peti razredi, prirodoslovni predmeti u sedmim razredima te prvi razredi srednjih škola, napomenula je Divjak.
Potvrdila je da ministarstvo provodi analize i o stanju škola u opremanju gdje smo, kako tvrdi, angažirali bitna sredstva u njihovu opremanju. Krajem godine smo poslali sredstva za opremanje laboratorija srednjih škola za kabinete kemije i biologije, napomenula je, dodavši kako će iduće godine angažirati 50 milijuna kuna za opremanje škola prema njihovim potrebama.
Ocijenila je kako je analiza infrastrukture dugoročnija te da na tom području treba više raditi s osnivačima.
Ravnateljica škole Romana Šimunić Cvrtila je ocijenila kako su učitelji u školi Jabukovac motivirani za novu reformu. Bili smo jedna od prvih škola koja se prijavila u eksperimentalne škole, ali nažalost nismo ušli, napomenula je dodavši kako škola radi sve u smjeru istraživačke i kreativne nastave, koja je glavna smjernica u reformi.
Iz Ministarstva obrazovanja su, vezano uz ceduljice s kojih su učenici čitali pitanja za ministricu Divjak, za 24 sata rekli da nije bilo 'apsolutno nikakvog nametanja školi da djeca postavljaju točno određena pitanja'.
- S ravnateljicom je dogovoreno da učenici pitaju ministricu što ih čeka iduće godine u 20-ak minuta jer nije bilo više vremena. Nisu svi ni pitali pitanja koja su imali jer se razgovor s ministricom razvio u drugom smjeru, rekli su iz Ministarstva.
Ravnateljica je pak za isti list rekla da su za postavljanje pitanja odabrani učenici četvrtih razreda, s obzirom da ih iduće godine čeka reforma.
- Oni su na nastavu došli u osam. U devet sati sam im rekla da će ministrica doći u njihov razred u 10 sati te da do tada razmisle o tome što ih zanima vezano za školu i da je to i pitaju. Oni su svoja pitanja smišljali sami, ali su zamolili učiteljicu da ih na papiriće čitko napiše, kako se kasnije ne bi zbog treme zbunili. Oni su i nas iznenadili pitanjima koja su postavljali, izjavila je Šimunić Cvrtila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....