U pratnji Stefaana Hermansa, direktora u Glavnoj upravi za obrazovanje, mlade, kulturu i sport Europske komisije, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak posjetila je u utorak osnovnu školu u Velikoj Ludini, jednu od tri osnovne škole u Sisačko-moslavačkoj županiji u kojima se provodi eksperimentalni program kurikularne reforme 'Škola za život'.
Posjet je organiziran uoči za Hrvatsku važnog predstavljanja ovogodišnjeg izdanja publikacije Europske komisije 'Pregled obrazovanja i osposobljavanja 2018.'. Nakon razgovora s učenicima i nastavnicima, te načelnikom Velike Ludine Draženom Pavlovićem i županom Ivom Žinićem, ministrica Divjak je istaknula:
- Kada sam došla za ministricu, bilo je pitanje da li smo spremni da reformu, koja je bila dobro pripremana 2014. i 2015. godine, stavimo u sve škole ili trebamo još čekati godinu ili dvije. Odlučili smo da idemo u kontroliranom obliku u eksperimentalne škole. Tako ćemo učiti u praksi da bi bili spremni u sve škole uvesti reformu obrazovanja ove jeseni. Mi sada svi učimo, tako i danas u osnovnoj školi u Ludini gledamo što smo svi zajedno dobro napravili, a što treba unaprijediti, mijenjati - naglasila je dr. Divjak.
Istaknula je kako zahvaljuje Europskoj komisiji na pomoći i na novim poticajima.
- Nama je važno kada čujemo kako nas vide izvana, to je nama vanjsko vrednovanje. Veliki nam je poticaj da nastavimo u ovom smjeru, ali i da dobro analiziramo sve što piše i što još možemo unaprijediti. Danas smo čuli i od učenika i od učitelja, ali i od lokalne zajednice, koliko smo uspjeli nakon prvih nekoliko mjeseci u eksperimentalnom programu. Moramo i dalje investirati, ne samo materijalno, nego prvenstveno u osnaživanje edukacije učitelja, ali i u suradnju s roditeljima. Vremena za odgađanje reforme više nemamo jer svi ulažu u obrazovanje i svi idu naprijed, što je najvažniji faktor koji razlikuje uspješno društvo od onih koji zaostaju, a mi ne želimo zaostajati. Moja očekivanja su ispunjena jer se u školi vide velike promjene. Ovdje u školi u Ludini sam vidjela entuzijazam te učitelje koji su spremni preuzeti odgovornost, što nije jednostavno. Taj duh promjena moramo prenijeti i u sve druge škole u Hrvatskoj. Rekli su mi nastavnici kako na početku ove školske godine nije bilo jednostavno jer takav eksperimentalni program nosi i veliki element stresa. Sada staloženo i hladno moramo nastaviti s reformom - zaključila je ministrica Divjak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....