PROBLEM SU PREKOVREMENI SATI

MOST OPTUŽIO RIJEČKI AUTOTROLEJ DA UGROŽAVA SIGURNOST PUTNIKA U JAVNOM PRIJEVOZUVozači su preopterećeni i iscrpljeni, a voznim se parkom loše upravlja

 Zeljko Sop / CROPIX

Riječka gradska vijećnica Mosta Petra Mandić izjavila je u utorak da se putnike u riječkom gradskom prijevozu dovodi u opasnost zbog odnosa Uprave riječkog Autotroleja prema vozačima, koji su preopterećeni i iscrpljeni, i zbog lošeg upravljanja voznim parkom, što uzrokuje česte kvarove autobusa Autotroleja.

Mandić je na konferenciji za novinare istaknula da se riječki gradski prijevoznik Autotrolej ne bi smio baviti tržišnom djelatnošću, kao što čini nudeći svoje usluge na međunarodnim putovanjima ili prevozeći turiste tijekom turističke sezone na Zrće na Pagu.

"Svi stanovnici Rijeke i okolnih općina i gradova subvencioniraju rad ovog komunalnog društva iz svojih poreza, komunalnih naknada i na drugi način, jer djelovanje takvog društva ne može biti isplativo ako se ne subvencionira", rekla je Mostova gradska vijećnica.

Gradski prijevoz, dodala je, jedna je od osnovnih djelatnosti kojima bi se trebao baviti Grad, a ne da se natječe na tržištu s tvrtkama koje djeluju bez subvencija.

Vozači Autotroleja rade u robovlasničkim uvjetima

Mandić je navela da je Autotrolej javno istaknuo popis vozača koji su ostvarili najveći broj prekovremenih sati u 2018., na kojem prvi ima čak 555 sati, a posljednji više od 380, dok je ograničenje prekovremenih sati godišnje po Zakonu o radu 180, a prema kolektivnom ugovoru Autotroleja 250 sati.

"Javno je objavljeno da vozači rade u robovlasničkim uvjetima, pa se vozači ne stignu odmoriti i tako se ugrožavaju putnici", naglasila je.

Prekovremeni rad nastaje i zbog rada vozača na komercijalnim i međunarodnim vožnjama, a to je neodgovorno ponašanje Uprave Autotrojela, rekla je Mandić. Napominje kako tvrdnje iz Autotroleja da im nedostataje vozača, otvaraju pitanje zašto se nije godinama ranije o tome razmišljalo.

Navela je i da se autobusi često kvare, da ih je sve teže i skuplje održavati, pa se i time ugrožavaju putnici.

Problemi s nedostatkom vozača, smanjenjem broja polazaka i skraćenjem linija moraju se hitno riješiti, jer bi predlaganjem putnicima da tuže Autotrolej ako ne smanje cijene karata, izazvao samo još veći kaos, ocijenila je.

Sredinom siječnja Autotrolej je ukinuo mnogo polazaka autobusa, ukinuo dio linija a neke druge znatno skratio te time izazvao nezadovoljstvo korisnika. Obrazloženje tvrtke je da na tržištu rada nema dovoljno vozača koje bi mogli zaposliti.

U nedjelju se zapalio autobus Autrotroleja

Kako su jučer objavili mediji, autobus riječkog javnog prijevoznika Autotroleja zapalio se u nedjelju navečer oko 22 sata tijekom probne vožnje na riječkoj zaobilaznici, kod vijadukta Svilno. Požar je ubrzo ugašen, a automehaničar i vozač autobusa, koji su bili u njemu, nisu ozlijeđeni.

Glasnogovornica Komunalnog društva Autotrolej, Kristina Prijić, rekla je da je autobus marke MAN, proizveden 2007., bio na popravku, da je na cesti tijekom probne vožnje bio bez putnika te da se o uzrocima zapaljenja još ne može govoriti. Preventivno je naložen detaljni pregled svih autobusa iz serije, odnosno 22 autobusa istih ili sličnih karakteristika, koji mora biti završen do srijede.

To je šesti po redu požar na autobusima Autotroleja od siječnja prošle godine. naveli su iz Novog lista.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:14