Prvi kamioni iz Makedonije natovareni čeličnom konstrukcijom prije nekoliko dana počeli su stizati na gradilište novog mosta Čiovo.
Nakon početnih problema makedonska tvrtka Iskra Steel počela je s isporukom materijala zbog kojeg je postojala opasnost da najveći projekt Hrvatskih cesta čak ostane bez sredstava EU. Naime, prije nekoliko mjeseci nadzorni inženjer IGH zbog loše izrade odbio je potpisati dozvolu za isporuku do tada napravljene čelične konstrukcije. Kako nisu postojale garancije da će makedonska tvrtka u roku moći ispuniti ugovorne obveze i isporučiti čelik, tvrtka Viadukt koja gradi novi most pronašla je spasonosno rješenje u angažmanu dviju domaćih kompanija, Đuro Đaković i Zagrebmontaža.
Na kraju će svaka od tih tvrtki isporučiti po trećinu potrebnih količina čelika. Đuro Đaković radi najsloženiji dio mosta. Naime most će se u sredini otvarati, a taj dio radi tvrtka iz Slavonskog Broda. Glavnina montaže čelične konstrukcije obavit će se uz pomoć najveće plovne dizalice u ovom djelu Mediterana, nosivosti 750 tona.
Tri tvrtke Nakon što je proizvodnja konstrukcije podijeljena između tri kompanije, rokovi za završetak mosta više nisu upitni. Na gradilištu se radi u tri smjene i u rujnu bi trebao biti završen donji dio mosta.
Sve u roku
Nekoliko mjeseci prije otvaranja, građani Trogira pokrenuli su neslužbenu inicijativu da most dobije ime prema preminulom pjevaču i Trogiraninu Vinku Coci. “Nije riječ o službenoj inicijativi, ali građani Trogira žele da novi most dobije ime prema našem sugrađaninu Vinku Coci. To je jako dobra ideja, koju podržavam, kao i svi građani Trogira”, kazao nam je gradonačelnik Trogira Ante Stipčić.
Već sada na gradilištu iz mora izviru stupovi na koje će biti postavljena kolnička konstrukcija. Ukupno će bit 15 stupišta i šest upornjaka. Prilikom kopanja za temelje pilona bilo je potrebno napraviti zaštitu od prodora mora, pa su na dubini od četiri metra postavljene čelične oplate, pumpom se izbacivalo more i potom se betoniralo.
Sredstva EU
Ukupna vrijednost mosta s pristupnim cestama dužine dva kilometra, instalacijama i nadzorom je 230 milijuna kuna, a ugovor između Hrvatskih cesta i Viadukta vrijedan je 129 milijuna kuna bez PDV-a, od čega 85 posto financira EU. To je najveći projekt HC-a koji se u ovom trenutku financira sredstvima EU.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....