NOVA ŠKOLSKA GODINA

Možemo! traži rješavanje statusa pomoćnika u nastavi: ‘Problem je zbog nemara institucija‘

Ističu da treba osigurati i proračunska sredstva na lokalnoj razini i razini županija za financiranje plaća pomoćnika u nastavi
 Ranko Suvar/Cropix

Politička platforma Možemo! traži da se status pomoćnika u nastavi sustavno riješi kroz osiguranje kontinuirane edukacije pomoćnika, reguliranje ugovora o radu na neodređeno vrijeme, reguliranjem koeficijenata za plaće pomoćnika u nastavi kako bi bili adekvatno plaćeni za svoj rad.

Politička platforma Možemo! priopćila je u ponedjeljak u povodu počeka nove školske kako treba osigurati i proračunska sredstva na lokalnoj razini i razini županija za financiranje plaća pomoćnika u nastavi te novac u državnom proračunu za osiguranje jednakoga standarda rada svih pomoćnika u nastavi i sve djece s teškoćama u cijeloj zemlji.

Na početku i ove školske godine problem pomoćnika u nastavi

S početkom svake školske godine, pa tako i ove, zbog nemara nadležnih institucija suočeni smo s problemom pomoćnika u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju, tvrdi Možemo.

Podsjećaju da ni Pravilnik o pomoćnicima u nastavi donesen još 2018. nije pomogao da dvije godine poslije djeca s teškoćama u razvoju s pomoćnicima i ostalim učenicima na vrijeme krenu u novu školsku godinu.

Istaknuto je da su mnoge škole tek 28. kolovoza raspisale natječaje za pomoćnike u nastavi, koji su bili otvoreni do 5. rujna, uz napomenu da nakon toga slijedi period odabira pomoćnika i rok za žalbu. Budući da školska godina počinje danas, roditelji djece s teškoćama u razvoju s pravom se pitaju uz čiju će pomoć njihova djeca krenuti u školu.

Pomoćnici moraju proći i različitu edukaciju

S obzirom na činjenicu da je riječ o djeci s različitim vrstama teškoća, Možemo! upozorava da pomoćnici moraju proći i adekvatnu edukaciju i postavlja pitanja - kada, ako je nastava već počela, ili za djecu s teškoćama u razvoju nije bitno kada započnu školsku godinu, pa mogu čekati da prođe period odabira, žalbe i edukacije pomoćnika dok njihovi prijatelji već marljivo uče i pišu zadaće.

Nažalost, ocijenila je ta politička platforma, opet se pokazuje kako se obrazovanje djece s teškoćama u razvoju smatra tek usputnim pitanjem koje se rješava tek kad započne školska godina i kada se riješe sva druga pitanja.

U priopćenju stoji da se sada pomoćnici u nastavi zapošljavaju na dvadesetak sati tjedno, a s početkom svake školske godine za njih nastaju problemi jer ne znaju kada će početi raditi, iako se zna kada počinje školska godina. Dobivaju ugovore na određeno, a sada su neke škole dobile preporuku da se ugovori potpišu na rok od samo 60 dana.

Zato, istaknuto je, ne treba stoga čuditi da je teško pronaći pomoćnika u nastavi koji bi radio u takvim uvjetima i za izrazito nisku plaću, a postavlja se i pitanje kako takav odnos prema radu pomoćnika može učeniku s teškoćama omogućiti toliko nužnu stabilnost i kontinutitet u obrazovanju.

Politička platforma Možemo! ustvrdila je kako je odnos prema pomoćnicima u nastavi samo pokazatelj odnosa Vlade Republike Hrvatske prema djeci s teškoćama u razvoju - tretira ih se kao građane drugog reda, kao djecu za koju je manje važno osigurati dostupnost obrazovanja.

Najavili su da će i kroz suradnju s građanima, roditeljima djece s teškoćama i kroz rad u Saboru i Gradskoj skupštini Grada Zagreba inzistirati na sustavnom rješavanju ovoga pitanja kako bi osigurali jednak pristup obrazovanju za svu djecu s teškoćama, a svim djelatnicima, uključujući i pomoćnike, osigurali dostojanstvene uvjete rada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:45