Drugačije nije išlo, govori nam mehaničar Danijel Sedloski dok hodamo dvorištem Auto Willa, poznatog Opelovog trgovca u zapadnom dijelu Zagreba.
U svaki kutak inače prostranog parkirališta, na udaljenosti od svega nekoliko centimetara, smješteni su deseci auta upravo vraćeni iz rent-a-cara. A tako nije samo kod Auto Willa, nego i u dvorištima svih većih trgovaca u Hrvatskoj.
Masovan povrat
Nakon što je početkom listopada počeo masovan povrat auta koje rent-a-car tvrtke za potrebe turistične sezone na Jadranu nabavljaju uz ugovoreni otkup (buy-back), autima nakrcana dvorišta oko salona nevjerojatno podsjećaju na parkiralište Lagermaxa. I to ono iz rekordne 2007. ili 2008., kad je godišnja prodaja auta neumoljivo išla prema brojci od 100.000, a naš najveći logistički centar bio preplavljen novim autima za isporuku.
Nitko, doduše, ne raspolaže točnom brojkom koliko je vozila pristiglo u prodaju nakon što su odradili sezonu na Jadranu, no neslužbeno se barata s brojkom od njih čak 8000. I ta procjena, nakon što smo se prošetali po parkiralištima trgovaca na zapadu Zagreba uopće ne djeluje pretjerano. U Auto Willu nas je dočekalo oko 200 automobila, s napomenom da ih je još 100 u dolasku, u Grand Autu, tvrtki koja inače prodaje Ford i Infiniti, rekli su nam da u ponudi imaju oko 300 automobila, a slično stanje smo zatekli i u Autocommerceu, uvozniku i trgovcu vozila Fiata i Jeepa.
Samo u Welt Autu, saznali smo kod najvećeg trgovca rabljenim vozilima u Hrvatskoj, u ponudi je više od 1000 automobila povučenih iz rent-a-cara. Sve to pokazuje da procjene o 8000 uglavnom u travnju i svibnju novoregistriranih automobila za potrebe rent-a-cara uopće nisu pretjerane. Samim time, točnim se pokazuje i procjena da je od 34.916 novoregistriranih u prvih devet mjeseci 2016. svaki četvrti završio u rent-a-caru, uz ugovoreni buy-back. To je i razlog zašto je baš sada, po završetku uspješne turističke sezone, ponuda toliko bogata.
Jamstvo
U cijeloj priči nije teško zaključiti zašto trgovci pristaju na ovakve aranžane, koliko god ih tjerali da isti automobil prodaju čak dva puta u istoj godini. Iza nas su godine krize i neimaštine, nitko više ne hrli kupiti novi auto, a na valu uvoza rabljenih iz uvoza koji se posebno razmahao našim ulaskom u Europsku uniju prosječna starost automobila porasla je sa 9,83 u 2007. na 12,52 u 2015. U takvoj situaciji trgovci novim autima slamku spasa našli su u poslovnim aranžmanima s rent-a-car tvrtkama, bez čega bi mnogi stavili ključ u bravu.
Mnogo zanimljivije pitanje je stoga mogu li kupci profitirati iz takvog stanja stvari. Odgovor? Svakako... Naša šetnja po prodajnim salonima pokazala je da su ponuđeni auti u besprijekornom stanju, po povratku iz rent-a-cara pregledani do najsitnijeg detalja, većinom proizvedeni u 2016. i u prosjeku imaju oko 15.000 km. I dolaze s tvorničkim jamstvom, skraćenim za svega šest mjeseci. U nekoliko situacija čak smo pomislili da je riječ o sasvim novim autima, također parkiranima u dvorištima salona. Jedina prava razlika tako je cijena, u prosjeku niža za 20 posto u odnosu na novi. Isplativost kupnje tako je neupitna, što potvrđuje i to što je 50 posto svih auta već rezervirano. Tko želi iskoristiti ovu priliku tako treba požuriti, jer će auti iz rent-a cara uskoro biti prodani na domaćem tržištu ili završiti u izvozu, a novi će se pojaviti tek krajem 2017...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....