ŠTO SE DOGAĐA?

Na stupovima Pelješkog mosta pojavile su se mikropukotine, stručnjaci su nam otkrili o čemu je riječ i ima li opasnosti...

Naši sugovornici smatraju da nije riječ o strukturnim oštećenjima stupovima koja bi utjecala na sigurno korištenje mosta

Pelješki most

 Tom Dubravec/Cropix

Na pojedinim stupovima Pelješkog mosta pojavile su se mikropukotine.

Prema riječima stručnjaka, riječ je o pukotinama koje se pojavljuju na betonima visoke čvrstoće. Prema njihovim riječima, betoni su zaštićeni silanskim premazima koji štite i armaturu u slučaju proboja soli.

Naši sugovornici smatraju da nije riječ o strukturnim oštećenjima stupovima koja bi utjecala na sigurno korištenje mosta te da ove promjene za sada nemaju utjecaja na armaturu.

Kako saznajemo, nadzorne službe Hrvatskih cesta već neko vrijeme nadziru ponašanje tih mikropukotina, odnosno da li se one razvijaju i šire, a sa svima su upoznati i projektant te nadzor.

U slučaju potrebe za bilo kakvom intervencijom, popravak će obaviti izvođač radova, tvrtka China Road and Bridge Corporation, s obzirom na to da je za most izdana desetogodišnja garancija.

Hrvatske ceste kao upravitelj mosta zadužene su za redovite preglede stanja mosta. Njih svakodnevno obavljaju ophodarske službe, obavlja se i godišnji pregled te glavni pregled svake dvije godine. Na osnovi rezultata tih pregleda Hrvatske ceste od izvođača radova mogu tražiti uklanjanje eventualnih nedostataka.

U prosincu prošle godine Hrvatske ceste objavile su natječaj kojim traže tvrtku koja bi u razdoblju od 2024. do 2028. obavljala redovite preglede Pelješkog mosta. Procijenjena vrijednost radova je 1,156 milijuna eura s PDV-om, a na natječaj su stigle dvije ponude.

Konzorcij tvrtki Contech i Captura Venti iz Zagreba te talijanske Aiviewgroup ponudio je cijenu nešto veću od 900.000 eura, dok je konzorcij tvrtki Urbane ideje iz Samobora, Air-RMLD iz Zagreba i Ante inženjerstvo iz Zmijavaca dao ponudu u vrijednosti od 1,093 milijuna eura.

Nakon pet mjeseci razmatranja ponuda Hrvatske ceste odabiru skuplji konzorcij, a konzorciju koji je dao nižu cijenu nisu priznate reference stručnjaka za preglede brojnih vijadukata koji su navedeni u ponudi. Hrvatsko-talijanski konzorcij podnosi žalbu, a iz nje je vidljivo da je spor nastao oko toga jesu li most i vijadukt isti ili različiti objekti.

U odgovoru na žalbu Hrvatske ceste navode da su u natječaju izrijekom tražili iskustvo stručnjaka na mostu, a ne na vijaduktima, nadvožnjacima, podvožnjacima ili sličnim objektima.

"Predmet nabave je pregled jednog mosta te je upravo iz tog razloga propisao specifično iskustvo samo na mostu", navodi se u objašnjenju Hrvatskih cesta. Žalitelj je pak tvrdio da su most i vijadukt isto i da su Hrvatske ceste trebale prihvatiti njihove stručnjake. U odgovoru koji smo dobili iz Hrvatskih cesta navodi se da su pregled i ocjenu ponuda proveli sukladno uvjetima i zahtjevima dokumentacije o nabavi, kojom je kao uvjet propisan objekt: most. Također, prilikom pregleda i ocjene ponuda naručitelj se rukovodio shvaćanjima DKOM-a u prijašnjim postupcima u kojima je bio propisan uvjet objekt: most, dok ostali objekti nisu bili propisani i u kojima naručitelj nije prihvaćao druge objekte te u kojima je DKOM potvrdio postupanje naručitelja", stoji u odgovoru.

U konačnici, DKOM je poništio odluku Hrvatskih cesta te im je naloženo da ponovo razmotre obje ponude.

Prilikom novog vrednovanja ponuda Hrvatske ceste su konzorciju koji je ponudio nižu cijenu priznale stručnjake za vijadukte, ali ne priznaju ugovore i račune talijanskim stručnjacima, operaterima dronova iz Aiview grupe koja je dio konzorcija. Naime, natječajem se tražio pregled mosta pomoću dronova.

Hrvatske ceste ponovo odabiru skuplju ponudu, a hrvatsko-talijanski konzorcij ulaže žalbu DKOM-u i na ovu odluku te se sada očekuje njihov pravorijek.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. listopad 2024 15:21