Nakon što je Krizni stožer u četvrtak navečer objavio da će dio tržnica s dućanima, mesnicama i ribarnicama, petak je bio dan za posljednje pripreme oko otvaranja koje se očekuje danas.
Kako nam kaže Stanko Gačić, direktor Tržnica Zagreb, proizvođačima je trebalo vremena da osiguraju logistiku za ponovnu dostavu hrane na tržnice, a najveća je neizvjesnost bila oko najveće tržnice, Dolca.
- Čekali smo što će reći statičari koji su došli pogledati razmjere štete od potresa i jučer su utvrdili da nema oštećenja koja bi bila prepreka za otvaranje. U subotu će Dolac i druge tržnice biti otvoreni u onim dijelovima koje propiše Stožer, uz nadziranje svih propisanih mjera od Civilne zaštite čiji će članovi biti na tržnicama i nadzirati provode li se mjere - rekao nam je Gačić.
Na naš upit što će biti s OPG-ovima koji prodaju voće i povrće na klupama i platoima tržnica, direktor Gačić odgovorio je da su u ovoj fazi osigurali svim zainteresiranima da se jave Tržnicama Zagreb i bit će im osigurana logistika kako bi svoje proizvode svakodnevno dostavljali zainteresiranim građanima preko njihove internetske platforme na koju se mogu prijaviti.
Ove vijesti iz Zagreba nisu dobro dočekane u Hrvatskoj poljoprivrednoj komori koja okuplja udruge proizvođača hrane.
- Ovo je apsurdno, otvoriti na tržnicama dućane, a ne mjesta gdje OPG-ovi prodaju svoje voće i povrće. Ovom mjerom nismo ništa napravili jer je domaći proizvođač ostao u potlačenoj poziciji. Moramo biti svjesni da 60.000 OPG-ova u Hrvatskoj vode ljudi koji su stariji od 65 godina i nemaju znanja o internetskoj prodaji. Ovako se pogoduje trgovačkim lancima, daje se prednost talijanskoj salati u odnosu na domaću - izjavio je Mato Brlošić, potpredsjednik HPK.
No, u međuvremenu je slatinska Marinada, vodeća tvrtka u regiji u proizvodnji, preradi, otkupu i prodaji svježeg i prerađenog voća i povrća, nakon objave da je spremna otkupiti proizvode malih proizvođača uoči zatvaranja tržnica, zabilježila dobre rezultate.
- Marinada je dosad komunicirala s više od 100 proizvođača, a suradnja je realizirana s njih oko 40. Otkupilo se najviše blitve, salate i mladog luka, redom proizvoda kojima je sada sezona, a spremni smo otkupiti i sve drugo što sezonski slijedi - rekao je vlasnik tvrtke Marinada, Denis Matijević, uz poziv da se svi koji svoju robu žele plasirati u trgovačke lance jave Marinadi.
Jučer je uspostavljena i besplatna web platforma locavore.hr koja omogućava kupnju i promociju domaćih proizvoda OPG-ova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....