AFERA DAIMLER

Nabava 210 vozila s Vladom ugovorena još 1998. godine

Dok se istražuje tko je primio novac od Daimlera, Nediljko Znaor, bivši većinski vlasnik Tehnomehanike tvrdi da je žrtva političkog procesa
 Duje Klarić/CROPIX

ZAGREB - I dok je fokus javnosti u “ aferi Daimler ” usmjeren prije svega na to tko je od Vladinih dužnosnika primio mito za posao nabave 210 vatrogasnih vozila, što je Daimler priznao početkom travnja pred sucem Okružnog suda u Washingtonu, u pozadini cijele priče se ponovo aktualizirati propast “Tehnomehanike”.

“Rasturen” razvojni odjel

Nekad uspješna tvrtka iz Zlatar Bistrice otjerana je u stečaj, 330 radnika ostalo je bez posla, “rasturen” je razvojni odjel, a sve to da bi u posao isporuke vatrogasnih vozila ušao IM Metal, tvrdio je Nediljko Znaor, nekadašnji čelni čovjek Tehnomehanike.

Nediljko Znaor, bivši većinski vlasnik Tehnomehanike koji je nepravomoćno osuđen na dvije godine zatvora zbog zlouporaba položaja i ovlasti, u svojoj je obrani rekao da je Tehnomehanika žrtva politički monitranog procesa.

Ugovor s MUP-om

- Sve to počelo je 3. siječnja 2000. godine, branio se Znaor.

Rekao je da je smjenom vlasti IM Metal preuzeo njihov posao iako je Tehnomehanika već imala potpisan ugovor s Vladom od 29. prosinca 1998. godine o nabavi 210 vatrogasnih vozila.

Sve je stalo, tvrtka je otišla u stečaj, Znaor je pritvoren, ugovor o isporuci vatrogasnih vozila nikad nije realiziran, a Vlada je 26. lipnja 2003. godine donijela odluku da neposrednom pogodbom isporuku vozila preuzme Daimler.

Pred američkim sudom Daimler je priznao da je karlovački IM Metal bio tvrtka preko koje je plaćeno mito hrvatskim dužnosnicima za taj posao.

Na zahtjev hrvatske Vlade prije zaključivanja javnog natječaja Daimler je uključio IM Metal kao dio konzorcija koji se natjecao za dobivanje Ugovora o vatrogasnim vozilima”, rekao je tužitelj Darden.

Daimler priznao krivicu

Nakon što je opisao kako su tekle isplate Daimlera američkim tvrtkama Biotop i MRC, kojima je na račune sjelo 1,673.346 eura, što su proslijedili u cijelosti ili djelomice hrvatskim dužnosnicima, sudac Richard Leon pitao je Daimlerova predstavniku Herrmannu priznaje li krivnju zbog podmićivanja vladinih dužnosnika u Rusiji i Hrvatskoj. “Da, časni sude”, odgovorio je Herrmann.

“Tehnomehanika je bila žrtva, kao i ja osobno”; tvrdio je Znaor i rekao kako je firmi bio blokiran račun zbog 1,4 milijuna duga zbog čega su se žalili i Upravni sud je pramomoćno presudio da im je račun bio nezakonito blokiran. Na čelu ministarstva financija bio je Mato Crkvenac, koji je navodno bio zainteresiran da posao dobije IM Metal, tvrtka iz njegova kraja.

IM Metal ušao u posao bez iskustva

Mato Crkvenac je izjavio kako Tehnomehanika nije imala uvjete za taj posao, što zaključeni ugovori i poslovi opovrgavaju. I dok je Tehnomehanika isporučila na stotine vatrogasnih I specijalnih vozila po Hrvatskoj i Europi, imala više desetaka inženjera u razvojnom odjelu, karlovački IM Metal u cijeli je posao ušao bez iskustva u tom poslu. Je li mito od 3,02 milijuna eura bilo ključno za dobijanje posla USKOK tek treba ustanoviti I zbog toga je tražio podatke od američkih vlasti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:27