U skladu s preporukom Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) u sustav EU digitalnih COVID potvrda u Hrvatskoj implementirano je novo pravilo kojim se produžuje trajanje potvrda o cijepljenju na 365 dana, umjesto dosadašnjih 270 dana. Novo trajanje potvrda odnosi se na sve nove potvrde, kao i na one ranije izdane.
Građani koji su već ishodili svoje potvrde neće morati ponovno tražiti izdavanje jer će im trajanje postojećih automatizmom biti produženo. Trajanje svojih potvrda građani mogu provjeriti pohranjivanjem potvrde u digitalni novčanik mobilne aplikacije CovidGO, a u slučaju putovanja u druge zemlje svakako je nužno provjeriti lokalna pravila koja su na snazi.
Sukladno prihvaćenoj reviziji dokumenta od strane mreže e-Zdravstva Europske komisije od 29. rujna 2021. omogućeno je izdavanje EU digitalnih COVID potvrda i za cjepiva koja nemaju središnje odobrenje u EU.
S novom duljinom trajanja, još uvijek su na snazi ranije implementirana pravila izdavanja koja se odnose na cjepiva koja imaju središnje odobrenje u EU.
Potvrdu o cijepljenju tako mogu dobiti osobe koje su cijepljene s obje doze cjepiva protiv bolesti COVID-19, osobe koje su cijepljenje s dvije doze različitih cjepiva koja se primaju u dvije doze, primjerice, osoba je primila prvu dozu cjepiva AstraZeneca, drugu Pfizer te osobe koje su cijepljene cjepivom koje se prima u jednoj dozi. Potvrdu mogu zatražiti i osobe koje su cijepljene jednom dozom cjepiva koje se prima u dvije doze koje unatrag 180 dana od dana primitka cjepiva imaju pozitivan PCR test. Potvrdu mogu zatražiti od dana cijepljenja te će im ona također vrijediti 365 dana.
Od 30. rujna 2021. potvrde se mogu izdati i za cjepiva niže u tablici, sukladno navedenim pravilima:
Potpredsjednik Vlade Davor Božinović izvijestio je danas pak da je Nacionalni stožer civilne zaštite od zadnje sjednice Vlade donio osam novih odluka na nacionalnoj razini.
Od 4. listopada na snagu stupaju tri odluke kojima je propisana obaveza covid potvrde ili testiranja na koronavirus za zaposlenike u zdravstvenom sustavu, kod prijava pacijenata te kod zaposlenih u socijalnoj skrbi.
Prilikom dolaska na posao zaposlenici i pacijenti moraju predočiti potvrdu ili dokaz ovlaštenoj osobi poslodavca. Odgovarajući drugi dokaz mogu predočiti svi koji iz opravdanog razloga ne mogu dobiti EU digitalnu covid potvrdu, a u odlukama je navedeno i kojim se dokazima dokazuje svaki od takvih slučajeva.
U donošenju odluke o prijemu pacijenta vodilo se računa da se nikome ne onemogući zaštita pa tako u iznimnim slučajevima digitalnu potvrdu pacijenti ne moraju predočiti kada su hitni zbog sumnje u covid-19 ili potvrđene bolesti te prilikom posjeta liječniku primarne zdravstvene zaštite.
S preostalih pet odluka od 15. listopada produljuju se epidemiološke mjere koje se odnose na ograničavanje okupljanja, korištenje zaštitnih maski, rad trgovina, javni prijevoz te privremenu zabranu i ograničavanja prelaska preko granice, s tim da se kod odluke o granicama produžava rok važenja cijepljenja i preboljenja s 270 na 365 dana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....