Krema najveće kineske brodarske tvrtke COSCO Shipping Lines okupila se ovog vikenda u Puli kako bi obilježili desetu obljetnicu poslovanja u Hrvatskoj. Ova tvrtka, koja se bavi prijevozom kontejnera i drugih brodarskih usluga, prisutna je u Rijeci od 2009. kroz tvrtku Dragon Maritime Adria koja iz godine u godinu povećava opseg poslovanja i tereta koji iz grčkog Pireja, glavne COSCO-ove luke na ovom dijelu Mediterana, stiže u Rijeku, a potom ide prema Mađarskoj i drugim zemljama srednje Europe.
Tvrtka ima zasad 14 zaposlenih, a opseg im se iz godine u godinu povećava te su sada u udjelu teretnog prometa u Rijeci druga tvrtka po jačini. I tu ne namjeravaju stati, kako smo čuli od direktora talijanske tvrtke tog kineskog diva Hu Hua. Oni bi, naime, htjeli da im Rijeka bude glavna luka za ovaj dio Europe, što bi značili velika ulaganja u infrastrukturu, i to ne samo lučku, nego i nizinsku prugu od Rijeke do Mađarske, o čemu je bilo i riječi za nedavnog posjeta velike kineske delegacije Hrvatskoj.
- COSCO Shipping Lines jedna je od najvećih brodarskih tvrtki u svijetu i nastavljamo rasti. Zbog toga želimo globalno pružati što bolje usluge te želimo Hrvatsku povezati s ostatkom svijeta. Kroz hrvatske luke, odnosno Rijeku želimo pružiti bolji servis za hrvatsko tržište te povezati Hrvatsku s ostalim dijelovima svijeta - rekao je Hu Hua. A najave o znatnim kineskim ulaganjima u sjevernojadranske luke već se neko vrijeme mogu čuti iz ovih krugova. Naime, govorilo se kako COSCO koji ulaže u jedan od najmodernijih terminala na Mediteranu - Vado Ligure nedaleko od Genove, gdje je sjedište njihove talijanske tvrtke Cosco Shipping Lines Italy, koji će biti kompletno robotiziran - planira golema ulaganja u luku Trst. Ujedno, prisutni su u luci Valencia u Španjolskoj.
- COSCO Shipping Lines otvara sve više servisa u Europi, a Rijeku vidi kao novi prometni pravac za ulazak robe prema srednjoj Europi i prema zapadnom i istočnom Balkanu. Uz približavanje Kine i Hrvatske i na političkoj razini, naravno da dolazi do približavanja i na trgovinskom dijelu poslova, pa je COSCO Shipping lines kao najveći brodar svoju pažnju usmjerio na razvoj tržišta na sjevernom Jadranu i vidi Rijeku kao novu ulaznu točku za svoj teret. Nadamo se da će to u bližoj budućnosti, odnosno u nekoliko idućih mjeseci biti vidljivo kada sve više tereta bude dolazilo u Rijeku - najavio je direktor hrvatske podružnice ove velike tvrtke Marko Škraljsky. Istaknuo je da je luka Rijeka prirodni put za prijevoz tereta prema Mađarskoj.
- Luka Rijeka ima jako dobru poziciju i otvaraju se nove mogućnosti sa završetkom terminala Zagrebačke obale koji je pri kraju i koji će država i lučka uprava dati u koncesiju, vjerojatno nekim poznatim svjetskim imenima u toj domeni poslovanja. Uz postojeći terminal Brajdica, koji je na 50 posto iskoristivosti, mislim da imamo komparativnu prednost pred ostalim sjevernojadranskim lukama - smatra Škraljsky. Vjeruje da zato Rijeka u odnosu na Trst i Kopar ima najveći potencijal za rast. Međutim, nije htio otkivati hoće li kineski brodar ulagati u luku Rijeka.
- Ne mogu vam to konkretno reći. Znam da se u tom kontekstu spominjao Trst, ali mi takva saznanja ovdje nemamo. To su stvari koje se odlučuju na višoj razini - rekao je Škraljsky.
Svakako je kuriozitet da se kineski brodar odlučio za proslavu u Puli gdje su njihovi zemljaci iz najveće brodogradilišne tvrtke nedavno obilazili posrnuli Uljanik kako bi u njega ulagali. Kažu da se to slučajno poklopilo i da nemaju nikakvih namjera ulagati u Puli.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....