ZAGRLJENE DJEVICE

Nakon pritisaka katoličke udruge:Povučen plakat za Gavellinu predstavu ‘Fine mrtve djevojke’!

'Mataniću, sram te može bit, što nisi svoju majku stavio na plakat pa nek se dira s kim hoće'
 Ranko Šuvar/CROPIX

“Mataniću, sram te može bit, što nisi svoju majku stavio na plakat pa nek se dira s kim hoće, nitko se ne bi našao uvrijeđen osim vjerojatno tebe samoga”, jedna je od poruka koju su bijesni korisnici ostavili na Facebook stranici kazališta Gavella, gdje se komentira plakat za aktualnu predstavu kazališta Gavella “Fine mrtve djevojke”, a koji prikazuje dva zagrljena kipa Blažene Djevice Marije.

Spomenuti plakat izazvao je oštre reakcije kršćanske zajednice: vjerski portal bitno.net plakat je nazvao “primjerom kršćanofobije koja se u posljednje vrijeme osjeća u medijima i kulturi”, a katolička udruga Vigilare objavila je i priopćenje u kojem izražava “najdublji protest, povrijeđenost i zgražanje zbog uvredljivog i difamatornog prikaza Presvete Bogorodice Marije s aluzijom na lezbijsku tematiku predstave, čime je nanesena uvreda svim kršćanskim vjernicima koji žive u Republici Hrvatskoj”.

Dalje navode i da je kazalište Gavella prekršilo Zakon o suzbijanju diskriminacije, Kazneni zakon te više međunarodnih dokumenata, a od kazališta zahtijevaju javnu ispriku i trenutno uklanjanje plakata.

Izgleda da su u svom naumu i uspjeli jer nakon što su prvotno za medije izjavili da o povlačenju spornog plakata ne razmišljaju, iz Gavelle je stiglo priopćenje da plakat ipak povlače iz upotrebe:

“Neviđeni pritisak, potaknut od strane jedne udruge koja preko svojih internetskih stranica poziva na masovni protest zbog kazališnog plakata za predstavu “Fine mrtve djevojke”, po tekstu Mate Matišića, u režiji Dalibora Matanića, a koji se ne vrši samo na Gradsko dramsko kazalište Gavella, već i na s kazalištem povezane institucije, kao i na naše suradnike i sponzore, doveo je do toga da je uprava kazališta Gavella donijela odluku da sporni plakat povuče iz upotrebe.

TOMISLAV ČADEŽ O 'FINIM MRTVIM DJEVOJKAMA' Svoj najbolji film Matanić je pretvorio u lošu predstavu

Skretanje pozornosti s kazališne predstave, koja je svojom kvalitetom već osigurala interes ogromnog broja kazališnih poklonika, kao i naišla na odlične kritike najvećeg dijela stručne javnosti, na sredstvo oglašavanja predstave nije dobrodošlo nikome, a najmanje kazalištu. Još jednom ponavljam kako namjera kazališta nije bila uvrijediti bilo koga te se svima onima koji su se osjetili uvrijeđenima javno ispričavam u ime kazališta Gavella i u svoje osobno ime”, stoji u priopćenju koje potpisuje ravnatelj Gavelle Darko Stazić.

Za vizualni identitet predstave odgovoran je dizajnerski studio Cuculić, a sporni plakat dizajnirao je Vanja Cuculić, inače stalni suradnik Gavelle, nagrađivan upravo zbog svojih plakata, a uvršten je i na listu 115 najznačajnijih suvremenih hrvatskih umjetnika koju je objavio internetski portal engleskog vodiča Time Out Croatia. Cuculić je do zaključenja ovog izdanja bio nedostupan za komentar, a pomalo neočekivanu odluku kazališta prokomentirao nam je redatelj Dalibor Matanić:

- U ovom slučaju očito je izvršen pritisak na kazalište Gavella, a to je samo pokazatelj društva u kojem živimo. Sve one koji pričaju protiv plakata pozivam da dođu vidjeti predstavu pa će shvatiti da ona ne služi tome da napravi još veći razdor, nego da baš priča i protiv mržnje i protiv podjele. Ja sam često povrijeđen kad čujem što se sve priča na misama i mržnja na koju se poziva s misa, pa ne namjeravam osnovati nikakvu udrugu i tražiti zabranu misa ili korekciju istih. Ono što je najbitnije jest da u umjetnosti nitko nije svet, ali bitno je da postoji neki plemeniti cilj iza djela, a ne da se to radi da bi se nekoga izvrijeđalo - zaključuje Matanić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 12:17