Učenik petog razreda osnovne škole je tijekom cijele nastavne godine iz jednog od predmeta dobio 12 ocjena, od kojih su samo dvije bile pozitivne, te je na kraju školske godine bio ocijenjen nedovoljnim uspjehom. Ne zadugo, jer je savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje - tvrde u administraciji učiteljske grupe Školska zbornica - odlučila poništiti zaključnu ocjenu, a predmetnu je učiteljicu prozvala za "nefleksibilnost" u ocjenjivanju.
Na slučaj koji u najmanju ruku smatraju nepravednim upozorili su iz Školske zbornice otvorenim pismom ministru znanosti, obrazovanja i mladih Radovanu Fuchsu i djelatnicima Ministarstva. Navodeći da s nevjericom i ogorčenjem "svjedočimo događajima koji su se nedavno odvili u jednoj od škola gdje je postupanje prosvjetne inspekcije dovelo do ozbiljne kompromitacije rada i dostojanstva naših kolega", stoji u otvorenom pismu, "prozivajući neimenovanu savjetnicu Agencije zbog skandaloznog ponašanja, budući da je na temelju skeniranih dokumenata poništila zaključnu ocjenu učeniku, pritom optužujući učiteljicu za nerad, neznanje i nesposobnost".
"Savjetnica iz Zagreba bez ikakvog osobnog uvida u rad učenika, na temelju skeniranih pisanih provjera i kriterija vrednovanja, odlučila je poništiti zaključnu ocjenu. U svom nalazu savjetnica je našu kolegicu prozvala za ‘nefleksibilnost‘ u ocjenjivanju sugerirajući da kriterije treba prilagoditi interesima i sposobnostima učenika unatoč tome što učenik nije imao nikakve posebne prilagodbe ili rješenje", tvrde u Školskoj zbornici navodeći i to da je prosvjetna inspektorica (koja je na temelju tog nalaza izdala rješenje o poništavanju ocjene) dodatno zbunila uključene svojim protuzakonitim uputama. Naime, inspektorica je telefonskim putem naložila školi da organizira dopunski rad za učenika dok se u samom rješenju i kasnijem e-mailu nije usudila napisati takvu obvezu, tvrde u Zbornici.
"Kada su kolege u skladu s naputkom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih organizirali popravne ispite, inspektorica ih je ponovno telefonski obavijestila da je organizacija dopunskog rada obvezna prijeteći ponovnim poništavanjem ocjene ako se to ne učini. Ovo neujednačeno, protuzakonito i proturječno postupanje nadležnih tijela ne samo da zbunjuje naše kolege već i dovodi do apsurdnih situacija u kojima su nastavnici prisiljeni birati između poštivanja propisa i ispunjavanja nerealnih zahtjeva. Kako možemo pouzdano raditi svoj posao kada se pravila i upute mijenjaju ovisno o tome tko nas nazove i kada, a što je još gore, takve upute se ne usude staviti u pisanu formu?" pitaju u Školskoj zbornici tražeći preispitivanje rada inspekcije i savjetnice Agencije.
Žele odgovor na pitanje - jesu li dužni za svakog učenika izrađivati posebni personalizirani ispit s ciljem da svaki učenik na kraju godine ima pozitivnu ocjenu bez obzira na stečeno znanje i stupanj usvojenosti nastavnih ishoda? Ili prevedeno: trebaju li sukladno uputi Agencije samo poklanjati ocjene bez ikakvih kriterija!?
Jutarnji list proslijedio je upit o slučaju Ministarstvu i prozvanoj Agenciji, a odgovori nisu stigli do zaključenja broja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....