SKUPINA UČITELJA

Nastavnici traže ukidanje dopunskog rada: ‘To je uveo ministar Mornar, a ostali gurali pod tepih‘

U peticiji navode kako takva vrsta nastave diskriminira redovite učenike i ne omogućuje jednako pravo na usvojenost gradiva
Ilustracija
 Niksa Stipanicev/Cropix
Nastavnička grupa 45minuta koja broji 9400 članova pokrenula je potpisivanje peticije za ukidanjem dopunskoga rada u školama. U peticiji navode kako takva vrsta nastave diskriminira redovite učenike i ne omogućuje jednako pravo na usvojenost gradiva svim učenicima.

- Učenicima koji su redovito prisustvovali nastavi i imali mogućnost dopunske nastave, šalje se potpuno pogrešna i nemotivirajuća poruka. Poruka u kojoj kriteriji ne postoje i koja otvara vrata neradu i neredu u obrazovnom sustavu. Ministarstvo znanosti i obrazovanja treba nastojati vratiti prijašnje stanje u kojem su postojala dva popravna roka koja su učeniku i nastavniku omogućavala ujednačene kriterije tj. ispit pred tročlanim povjerenstvom, navode u grupi.

- Kada je ministar Mornar 2014. uveo dopunski rad nastavnika, sigurno nije imao na umu kažnjavati nastavnike i strmoglavo spuštati kriterije. Ministru Mornaru taj se propust još može tolerirati jer se na ministarskom mjestu nije zadržao dovoljno dugo i vidio konkretne posljedice ove ishitrene i nepromišljenje odluke. Ali svi ostali ministri koji su ovaj problem gurnuli pod tepih i godinama ignorirali, nemaju opravdanje za taj propust, navodi Tamara Šoić, profesorica iz Rijeke i pokretačica peticije.

Ministarstvo bi, nastavlja, vrlo lako moglo doći do podatka koji su nastavni predmeti najzastupljeniji na dopunskom radu, a koji nastavni predmeti nisu. Kada bi institucije radile svoj posao, ova bi institucija intuitivno i brzo shvatila kakvu joj poruku šalju rezultati jednog takvog istraživanja, smatra Tamara Šoić.

Podsjeća da su do 2014. postojala dva popravna roka, pred tročlanom komisijom.

Učenici su imali dvije mogućnosti ispravka negativne ocjene u potpuno jednakim i ravnopravnim uvjetima. Imali su dvije prilike popraviti ono što su zabrljali ili što jednostavno nisu svladali.

I to je sasvim u redu.

- U međuvremenu, dogodilo se štošta. Dopunski rad, zapakiran lukavo u "ostale poslove nastavnika", pretvorio se u: "ostale obveze samo nekih nastavnika". Kako "ostali poslovi nastavnika" ovise isključivo o dobroj ili lošoj volji ravnatelja, postupno su nejednaki kriteriji obavljanja tih ostalih poslova. U nekim ih slučajevima nema. Nitko ih ne spominje i svi čekaju da što tiše i brže završi to trajanje ostalih poslova. Neki čekaju da bi se mogli napokon odmoriti, a neki jednostavno zato jer time završava njihov odmor. Gdje su u cijeloj ovoj priči učenici, pita Šoić, uvjerena kako niti jedan nastavnik ne može tijekom 10 ili 25 sati, koliko traje dopunski rad, nadomjestiti gradivo cijele godine. Zbog toga je po njoj dopunski rad samo eufemizam za darivanje ocjena.

- Cijela je priča osmišljena s jednim jedinim ciljem: stvaranja lažne, idilične slike stanja uspjeha naših učenika koja se redovito i nepovratno strmoglavljuje već s prvim rezultatima državne mature. Ali tada više nikog nije briga za dopunski rad i njegov besmisao, zaključuje profesorica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 11:50