Odavno se zna da su cijene na našim otocima znatno više nego na kopnu pa ni ovo ljeto nije iznimka u tome, posebice posljednjih mjesec i pol, otkako su turisti pohrlili na Jadran.
Trgovci tu činjenicu najčešće opravdavaju troškovima prijevoza, ali bodule bode u oči da se posljednjih godina kontinuirano suočavaju s činjenicom da se cijene tijekom turističke sezone i dodatno povećavaju. Slobodno možemo reći da na otoku Hvaru sad cijene divljaju, lete u nebo, a nerijetko se događaju i nepoštene trgovačke prakse, koje ne trpe samo turisti, nego i domaći, piše Slobodna Dalmacija.
Gradska uprava u Hvaru posljednjih je dana “bombardirana” nizom pritužbi građana o (pre)skupim proizvodima na policama prodavaonica, premda lokalna vlast malo čime može utjecati na formiranje cijena. Društvenim mrežama šire se navodi da umak Pesto genovese talijanskog proizvođača Barilla u dućanu iz lanca Studenac košta 39,99 kuna te da ga u njihovoj internetskoj trgovini ni nema.
Za usporedbu, isti proizvod u Plodinama u Jelsi je s 27,99 kuna snižen na 16,99. Cijena Barilline tjestenine Penne rigate u pakiranju od 500 grama u online shopu iznosi 8,99 kuna, a u Hvaru je 13,99 kuna. Litra viskija Johnny Walker Red Label u dućanima košta 239,99 kuna, a u internetskoj trgovini za bocu od 0,7 litara treba izdvojiti 129,99 kuna.
Situacija je, prema objavama građana, slična i u Konzumu, a vjerojatno i u drugim butigama na Otoku sunca. Kod njih umaka Pesto genovese trenutno ni nema u ponudi, ali zato imaju tjesteninu Penne rigate od 500 grama. Cijena joj je u online shopu 10,99 kuna, a u njihovoj gradskoj trgovini 13,99 kuna.
Velike razlike na policama
Litru prethodno spomenutog viskija kod njih ćete platiti 194,99 kuna, premda je na internetu 25 kuna jeftiniji. Ista je situacija i s bocom od 0,7 litara, koja u dućanu košta 129,99 kuna, a na webu 114,99 kuna. Trajno mlijeko K plus 2,8 posto mliječne masti prodaje se za 5,99 kuna, dok bi prema onome što stoji u online shopu trebalo biti 3,79 kuna.
I tako bismo tko zna do kad i u kojim sve trgovinama mogli nabrajati enormna povećanja ili neusklađenost cijena (suncokretovo ulje, mineralna voda...), a kupcima zaista nije jasno gdje su sve te naše inspekcije koje plaćamo posredstvom poreza i sličnih davanja, kontrolira li itko stanje na tržištu i sankcioniraju li se takva društveno neprihvatljiva ponašanja.
Dobro upućeni Hvaranin rekao je za Slobodnu Dalmaciju da ih pitaju jesu li inspektori zaista zaduženi samo za “sitni zub”, jer kod velikih “butigijera”, prema njegovim saznanjima, oni uopće ni ne zalaze.
- Potrebno je naglasiti da u ime Grada oštro osuđujemo takvu poslovnu politiku trgovačkih lanaca. Trend porasta cijena u sezoni postoji već nekoliko godina, pa smo iste artikle u lipnju plaćali skuplje negoli u svibnju, da bi se u jesen opet cijene donekle snižavale, ali ono čemu svjedočimo ovoga ljeta uistinu je nedopustivo.
Cijene osnovnih artikala skaču i do 50 posto, a da ne govorimo o razlici cijena u pojedinim slučajevima i do 200 posto. Jasno nam je da se mora zaraditi, ali takva poskupljenja pljuska su u lice svim otočanima i njihovim gostima. Kao da stanovnicima našeg otoka nije dosta da su i izvan turističke sezone cijene u prodavaonicama trgovačkih lanaca više i do 30 posto u odnosu na njihove dućane na kopnu - komentirao je Rikardo Novak, hvarski gradonačelnik, aktualne (ne)prilike koje itekako pogađaju sve ljude na škoju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....