U euforiji oko reforme obrazovanja zaboravilo se na one koji za učenje trebaju pomoć osobnog asistenta. Više od 180 djece koja su dosad imala pomoćnike u nastavi i kojima su povjerenstva u uredima državne uprave po županijama utvrdila da trebaju takav oblik potpore, krenulo je u školu bez pomoćnika.
U praksi se pojavila situacija da je odobren samo jedan asistent na troje učenika, a negdje ni to. Najtužnija situacija bila je za više od 600 djece i mladih s teškoćama koji pohađaju centre za odgoj i obrazovanje jer resorno Ministarstvo nije na vrijeme provelo natječaj za udruge preko kojih se takve specijalizirane institucije prijavljuju za angažman pomagača u nastavi.
Kasnio natječaj
- Moj sin, dijete s višestrukim teškoćama u razvoju, dijete u invalidskim kolicima, krenuo je u prvi razred Centra za odgoj i obrazovanje ‘Slava Raškaj’ u Splitu. No, njegov razred nije formiran, a Ministarstvo još nije odobrilo mjesto za učitelja, odnosno defektologa. Dok to ne naprave, moj će dječak biti na nastavi s učenicima viših razreda. Što reći na to - pita roditelj iz Splita kojega je u ponedjeljak dočekao šok, a zatim višesatni razgovori s vodstvom ustanove koja je, doduše, na vrijeme poslala požurnice resornoj administraciji u Zagrebu.
- Svima nam je ovo neugodna situacija i žao nam je što se sve rješava ovako. Mi smo na tu djecu računali, poslali smo zahtjeve za pomoćnike u nastavi još u ožujku preko naših partnerskih udruga koje se izravno javljaju na natječaj Ministarstva i sad čekamo rezultate. Problem je to što je rok prijave za natječaje stavljen prekasno, tek 18. kolovoza, praktički uoči početka školske godine, a to je prekratko. Djeca su nam tako došla u školu u kojoj za njih nije formiran razred jer se čeka odgovor resornog Ministarstva. Napravili smo sve da oni ipak krenu na nastavu, smjestili smo ih u ostale razrede, s njima su stručne osobe i iskreno se nadamo da će stići pozitivan odgovor za posao defektologa koji će preuzeti novi razred - rekla je Željka Paleka, ravnateljica “Slave Raškaj”, koja tvrdi da je i sama razočarana što se ta pitanja nisu na vrijeme riješila.
U Ministarstvu demografije jučer su nam odgovorili da “kontinuirano brinu o potrebama korisnika” te da je u ovom slučaju “suglasnost potpisana i poslana”
Zaigrali se reformama
Udruga Moje dijete iz Solina objavila je da je njihov projekt “TI si uz MENE!”, namijenjen angažmanu pomoćnika u nastavi, sada u fazi odlučivanja. “Projektna dokumentacija nam je uredna pa se nadamo da će sva djeca dobiti suglasnost za pomoćnike. Trenutačno je sigurno da će komisije u Ministarstvu ‘puštati’ u etapama rješenja za udruge”, objavili su informaciju na svojoj stranici na Facebooku.
U svakom slučaju, djeca kojoj je potrebna pomoć u nastavi čekaju rješenja Ministarstva. Neki u tuđim razredima, neki sami u klupama. Kako im objasniti da su se odrasli zaigrali reformama i preskočili onu najvažniju - inkluzivnu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....