“Kolinda Grabar-Kitarović - Predsjednica. Jer Hrvatska zna”, “Zoran Milanović - Normalno, predsjednik s karakterom”, “Miroslav Škoro - Sad il’ nikada!” - izborni su slogani troje glavnih predsjedničkih kandidata koji se od četvrtka na jumbo plakatima mogu vidjeti ispisani i na ćirilici. Na dnu tih plakata stoji SNV na latinici i ćirilici, te slogan “Da se bolje razumijemo”.
Riječ je o trećoj, ujedno i završnoj fazi ćirilične kampanje “Da se bolje razumijemo” koju je prije dva mjeseca pokrenulo Srpsko narodno vijeće, a čiji je cilj skinuti stigmu s ćirilice. Kampanja bi trebala trajati do kraja godine, a plakati će biti postavljeni u Zagrebu, Splitu i Rijeci.
- Smisao naše ćirilične kampanje je razvoj tolerancije i osjećaja poštivanja razlika, prestanak identificiranja ćirilice s onim što ona nije. Zbog toga smo iskoristili poruke predsjedničkih kandidata da pokažemo da te poruke znače isto i na jednom i drugom pismu, neovisno kako se one pisale i da ohrabrimo sve ljude srpske nacionalnosti da sudjeluju na ovim izborima, da afirmiraju svoje pravo građanstva koje je antićirilična kampanja sigurno osporavala i potiskivala - kazao je Milorad Pupovac, čelnik SDSS-a i predsjednik Savjeta SNV-a.
Kampanja “Da se bolje razumijemo” počela je, podsjetimo, u Vukovaru kada su na sjednici Gradskog vijeća koja je održana sredinom listopada, vijećnici iz redova srpske nacionalne manjine gradonačelniku Ivanu Penavi uručili tekst Statuta grada Vukovara na ćirilici. Nakon što je na sjednici prethodno rečeno kako se nisu stekli uvjeti za ravnopravnu upotrebu ćirilice u Vukovaru, SDSS-ov vijećnik Srđan Kolar uručio je Penavi Statut na ćirilici uz natpis na latinici - “da se bolje razumijemo”. No, došlo je do teškog incidenta jer je Penava Statut demonstrativno bacio na pod i to nazvao činom agresije. Kampanja SNV-a potom se nastavila u studenome kada su na latinici i ćirilici pozvali na zajedničko gledanje dviju utakmica Lige prvaka - Dinama protiv Šahtara te Crvene zvezde protiv Tottenhama.
- U srijedu gledamo zajedno nogomet i fudbal - pisalo je dvojezično na plakatu, uz potpis SNV - da se bolje razumijemo. Bila je to druga faza kampanje, dok su u ovoj zadnjoj fazi korištene poruke predsjedničkih kandidata. Ćirilična kampanja od početka je izazvala brojne reakcije, pa nema sumnje da će ih još biti.
Škoro: To je etnobiznis, odakle Pupovcu novac?
Prva reakcija na plakate SNV-a, kojima su na ćirilici ispisani izborni slogani Grabar Kitarović, Milanovića i Škore, nije se dugo čekala.
Već u četvrtak poslijepodne Miroslav Škoro na svojem je Facebooku profilu kratkom objavom cijelu akciju proglasio "etnobiznisom" i upitao se koliko je to koštalo i otkud Pupovcu novac ta plakate.
Cijelu objavu Miroslava Škore, naslovljenu "DA SE RAZUMIJEMO", prenosimo u nastavku.
Milorad Pupovac prepisao je ćirilicom slogane troje predsjedničkih kandidata. Navodno, to radi u sklopu kampanje 'Da se bolje razumijemo'. Hrvati i Srbi puno bi se bolje razumjeli da Milorad Pupovac od svega ne radi etnobiznis. Oglasni je prostor prilično skup (ja to dobro znam jer ga plaćam iz svog džepa) pa bi valjalo saznati odkud Plenkovićevom koalicijskom partneru novac za ovakvu rastrošnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....