VOJARNA JOSIP JOVIĆ

NOVA DRAMA ČAKOVEČKOG PILOTA Prije dva tjedna prisilno sletio na autoput, a u petak se spustio u Udbinu

 
Sportski zrakoplov zbog kvara je sletio na autocestu Zagreb-Rijeka, pilot (u krugu)
 Srdjan Vrancic / CROPIX

Na vojni aerodrom u vojarni Josip Jović na Udbini u petak u kasnim popodnevnim satima došlo je do prisilnog slijetanja sportskog zrakoplova koji je oko 18 sati uzletio sa Sportskog aerodroma u Otočcu.

Događaj nam je potvrdio MORH, a neslužbeno smo doznali da je za upravljačem motorne jedrilica tipa Falke SS 25 C sjedio pilot koji je odnedavno jako dobro poznat hrvatskoj javnosti - Čakovčanin Teodor Goričanec (54). Radi se o istom pilotu koji je ni dva tjedna ranije, 17. kolovoza, Cessnom također prinudno sletio na autocestu A-6 na području Ravne Gore.

Posljednji događaj nam pilot nije želio potvrditi. Štoviše, u telefonskom razgovoru nam je rekao da smo dobili krivi broj te da on nije Teodor Goričanec, a kada smo ga u daljnjoj SMS korespondenciji suočili s činjenicama, prestao je komunicirati. U MORH-u nam kažu da se zapravo radilo o dva prisilna slijetanja iste civilne letjelice, razlog prvoga u petak u večernjim satima bio je kvar na indikatoru goriva.

Ravna Gora, 170819.
Sportski zrakoplov zbog kvara je sletio na autocestu Zagreb-Rijeka izmedju Vrboskog i cvora Ravna Gora.
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
CROPIX

Očevid vojne policije

- Po prisilnom slijetanju u vojarnu, pripadnici Hrvatske vojske su pravilno postupili, civilne osobe su zbrinute te im je pružena okrjepa (voda i hrana), a na teren je izašla vojna policija koja je zajedno s civilnom policijom obavila očevid i utvrdila okolnosti događaja.

Letjelica je osigurana, bila je smještena u vojarni jer nema instrumente za noćno letenje te nije mogla poletjeti sinoć i zadržana je na prostoru vojarne do predviđenog polijetanja danas (subota, op. a.) u jutarnjim satima, a pilot i kopilot su potražili prenoćište u civilnom hotelu - izvijestili su iz MORH-a.

Kako je i planirano, dodaju, “subotu u jutarnjim satima pilot i kopilot poletjeli su iz vojarne u Udbini, no zbog loših vremenskih uvjeta, letjelica je ponovno morala prisilno sletjeti na prostor vojarne u Udbini te će predmetna letjelica prikolicom biti prevezena cestovnim putem”.

Doznajemo da mu Agencija za civilno zrakoplovstvo nije dozvolila novi pokušaj za uzlijetanje.

Sinj, 310819.
Zrakoplovna manifestacija Sinj Air Show 2019 odrzana na Sportskom Aerodromu Piket.
Na fotografiji: slovenski pilot Peter Podlunsek koji nastupa na Red Bull akrobatskim natjecanjima.
Foto: Nikola Vilic / CROPIX
CROPIX

Eskadrila u kojoj je bilo 14 letjelica, što zmajeva, a što malih zrakoplova iz Slovenije i Hrvatske krenula je u petak u jutarnjim satima te je sletjela u Otočac oko 10 sati. Nakon opskrbe gorivom i okrjepe oko 16 sati trebali su krenuti za Sinj, gdje se ovog vikenda održava zrakoplovna priredba Sinj Air Show.

Zbog gustih oblaka krenuli su s dva sata zakašnjenja, no svi su na odredište sretno stigli osim Goričanca i njegova kopilota Marka Komara (50). Doznajemo da mu je odmah nakon uzlijetanja pokazivač količine goriva pokazivao nisku razinu u spremniku iako ga je točio netom prije, pa je zato bio primoran sletjeti.

Tada se uvjerio da je sve bilo u redu, no već se bila spustila noć, pa je posada prespavala u Udbini. Na odredište, kako se pokazalo, ipak nisu stigli.

Sinj, 310819.
Zrakoplovna manifestacija Sinj Air Show 2019 odrzana na Sportskom Aerodromu Piket.
Na fotografiji: helikopter GSS-a.
Foto: Nikola Vilic / CROPIX
CROPIX

Nije bilo nikakvih teškoća

Predsjednik Aerokluba “Krila Gacke” Toni Dujmović, koji je u Otočcu bio domaćin eskadrili kazao je da pilot tada nije imao nikakvih tehničkih poteškoća te je uzletio bez problema. Čuo je za prisilno slijetanje na Udbini, ali nam je rekao kako ne zna detalje. Tajnik Zrakoplovno-tehničkog društva Sinj, koje organizira Air Show je negodovao što nas ne zanima “veličanstveni događaj u Sinju, već samo skandali”, pa nije želio ništa komentirati.

Podsjetimo, u prvom slučaju u 55. minuti leta Cessnom 150 iz Zagreba prema Grobniku Goričancu, s kojim ja tada bila polaznica škole letenja, počeo je “trokirati” motor, a onda posve otkazao.

Iskusni pilot i instruktor je prvo htio sletjeti na obližnju poljanu, no nije bio siguran kakav je teren u pitanju te može li to sigurno odraditi, pa se odlučio za autocestu.

- Bila je to jako teška odluka s obzirom na to da je promet na autocesti bio jako, jako gust. Pokušavao sam u svakom slučaju mirno i staloženo odletjeti taj let, pokušavajući naći neke rupe između vozila koja su se kretala autocestom i nekako smo ipak uspjeli.

Zamišljeni prvi prilaz nije mi uspio kako je trebao, morao sam se nekako spustiti između prometnih znakova, prije ovog signalnog semafora. Imao sam plan ići i s druge strane, ali tamo su bile žice dalekovoda o koje bih zapeo - ispričao je Goričanec novinarima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 02:45