ŠKOLA DOBRI

NOVI DETALJI TUČNJAVE U SPLITSKOJ OSNOVNOJ ŠKOLI Drama na velikom odmoru: Djeca su nastavnicu mlatila jer je sedmašici odvalila šamar?

 EPH ILUSTRACIJA

SPLIT - Prema još neslužbenim informacijama, djevojčica i dječak, učenici sedmog razreda Osnovne škole Dobri u središtu Splita, jučer su se tijekom velikog odmora fizički sukobili s učiteljicom povijesti N. M. (41). Ravnateljica škole Mirjana Dodig potvrdila je da je policijska istraga u tijeku i da slučaj ne može komentirati.

- U ovom trenutku ne mogu davati nikakve izjave. Policija će odraditi svoje - kratko je izjavila ravnateljica.

Postoje dvije verzije priče: prema prvoj, to je klasičan oblik nasilja nad nastavnikom, a prema drugoj, učiteljica je izudarana nakon što je djevojčici dala šamar.

Prema opisu Tinke Zemunik, voditeljice Područnog ureda Split Sindikata hrvatskih učitelja (SHU) koja je razgovarala s učiteljicom, incident se dogodio nakon što je malodobna učenica gurnula učiteljicu koja je izlazila iz razreda na hodnik. Kada je N. M. upozorila učenicu da to ne čini, učenica ju je navodno počela grubo potezati za jaknu.

- Prema iskazu koji je dala učiteljica, djevojčica ju je namjerno gurnula i nastavila potezati za jaknu, nakon čega je došao rođak djevojčice, također učenik sedmog razreda, i napao učiteljicu čupajući je za kosu i udarajući nogom. Učiteljica kaže da su je oboje cipelarili i da se cijela drama na uskom školskom hodniku odvijala punih deset minuta - prepričava T. Zemunik, dodajući da je od početka školske godine bilo problema sa spomenutim učenikom 7. razreda.

Učiteljica s više od deset godina staža u prosvjeti, od kojih četiri u splitskoj školi u kojoj se dogodio incident, tvrdi da nije uzvratila, iako su po neslužbenim informacijama i učenici zatražili medicinsku pomoć.

- Učiteljica nosi Schanzov ovratnik, ima modrice po tijelu i natečen joj je prst na ruci. Koliko čujem, policija je podnijela prekršajnu prijavu protiv djevojčice i učiteljice zbog narušavanja javnog reda i mira. To je apsurd - komentira T. Zemunik.

Prema drugoj verziji, dječak i djevojčica - suprotno nekim navodima - nisu problematična djeca, a dječak je stao u obranu svoje rođakinje nakon što je vidio da je djevojčica dobila šamar od učiteljice...

- S oboje učenika imam lijepu komunikaciju, dobro surađujemo i s roditeljima. Osobno s njima nikada nisam imala problem - komentira učiteljica koja je molila anonimnost, dodajući da "nekad i nastavnici trebaju imati više takta za djecu...".

O tučnjavi u osnovnoj školi policija je obavijestila i Centar za socijalnu skrb.

- Nakon što policija napravi kompletnu obradu, izvijestit će nas o činjenicama, a potom će naša služba djelovati u skladu s utvrđenom situacijom - rekla nam je Tatjana Vukman, ravnateljica Centra za socijalnu skrb, i dodala kako će prije svega utvrditi stanje u obitelji djevojčice, razinu kvalitete skrbi od strane roditelja, odnose u obitelji...

Slučaj je zanimljiv i s pravne strane. Naime, u Sindikatu hrvatskih učitelja, koji je pokrenuo pravne radnje u cilju zaštite zaposlenice, ističu da je riječ o prvom slučaju na kojemu će se testirati nove odredbe Kaznenog zakona. Prije zakonskih izmjena učitelji su u sličnim situacijama morali samostalno pokretati kazneni postupak, odnosno bili su prepušteni vlastitim mogućnostima utuživanja, zbog čega su mnogi odustajali od prijava.

- Nakon izmjena Kaznenog zakona, postupak pokreće službena osoba, odnosno ovlašteni državni odvjetnik. To znači da je riječ o boljoj zaštiti učitelja jer više neće morati podizati privatne tužbe i prolaziti dugotrajan i financijski težak sudski postupak - kaže Sanja Šprem, predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja.

Posljedni slučaj fizičkog nasilja u školi u Splitu dogodio se lani. Roditelj učenika osnovne škole na Klisu napao je profesoricu u čiju je obranu stao ravnatelj i, tvrde upućeni - zaradio prekršajnu prijavu.

POLICIJA Sve troje su lakše ozlijeđeni

U izjavi koju smo dobili iz Policijske uprave potvrđeno nam je da je u tučnjavi ozlijeđeno sve troje aktera.

- Policijski službenici utvrdili su da su dvije osobe narušavale javni red i mir, te će zbog postojanja sumnje na počinjenje prekršaja protiv javnog reda i mira protiv njih biti podneseni optužni prijedlozi Prekršajnom sudu. Sudionici su zatražili liječničku pomoć te su im utvrđene lakše tjelesne ozljede - potvrdili su nam iz policije.

MZOS: 'Od samoga početka uključeni smo u slučaj u splitskoj OŠ Dobri'

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta od samoga je početka uključeno u rješavanje posljedica događaja u splitskoj Osnovnoj školi "Dobri" gdje je došlo do fizičkog sukoba između učiteljice i dvoje učenika, izvijestio je u srijedu MZOS.

Ministarstvo je, kako se navodi u priopćenju, od samoga početka uključeno u rješavanje posljedica toga događaja kako bi se maksimalno pomoglo školi - kako učiteljici, tako i učenicima te kako bi se, putem stručnih službi, utvrdilo što se točno dogodilo.

Ministarstvo je u školu uputilo prosvjetnu inspekciju i nadzor je još u tijeku. Prosvjetni inspektor će nadzorom utvrditi sve relevantne činjenice iz njegove nadležnosti, ističu iz MZOS-a napominjući da se u školi trenutačno provode radionice i postupci medijacije.

Po okončanju inspekcijskoga nadzora, MZOS će izvijestiti javnost o utvrđenim činjenicama i mogućim nepravilnostima.

U ponedjeljak su u toj splitskoj školi dvoje učenika i nastavnica povijesti sudjelovali u incidentu na školskom hodniku, a prilikom naguravanja nastavnica je lakše ozlijeđena. Policija je najavila da će podnijeti prijavu za prekršaj protiv javnog reda i mira protiv nastavnice i 14-godišnje učenice.

Internetski portal za učitelje i nastavnike nastavnici.org u srijedu je od sindikata zatražio da organizira jednodnevni štrajk upozorenja zbog "stanja u hrvatskom školstvu koje je postalo stručno i organizacijiski neodrživo", navodeći kako ovo nije prvi, a sigurno ni zadnji takav slučaj te prozvao Ministarstvo, agencije i stručne službe da "guraju probleme pod tepih".

Odgovarajući na te reakcije, Ministarstvo ističe da "u cilju sprječavanja nasilja u školama poduzima niz rješenja – od unaprjeđenja propisa, do aktivnosti koje provodi u suradnji s partnerima" te podsjeća na provedena istraživanja o odnosu učenika i nastavnog osoblja.

Istraživanja: više od 94 posto hrvatskih učitelja smatra da se učitelji i učenici dobro slažu

OECD-ovo istraživanje TALIS 2013., u kojem su sudjelovale zemlje članice OECD-a te Republika Hrvatska (kao zemlja partnerica), podsjeća MZOS, pokazalo je da "u prosjeku 98 posto hrvatskih ravnatelja izvještava o dobrim odnosima između učenika i učitelja" te da "više od 94 posto hrvatskih učitelja smatra kako se učitelji i učenici obično dobro slažu", dok "97 posto učitelja u školi vjeruje da je dobrobit učenika važna te da škola pruža učeniku dodatnu pomoć ukoliko mu je ona potrebna".

Kad se analiziraju nepoželjna ponašanja učenika, ističe MZOS, najveći problem u hrvatskim školama po ocejni učitelja je prepisivanje, drugi je kašnjenje, zatim "markiranje". Od značajnijih se problema u hrvatskim školama ističe i zastrašivanje i verbalno vrijeđanje među učenicima. Vandalizam i krađa, fizičko nasilje, konzumiranje droge i zastrašivanje i vrijeđanje učitelja rjeđe su pojave i u Hrvatskoj i ostalim zemljama sudionicama. (H)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 00:06