LETOVI ZA BEOGRAD

NOVI SPOR Hrvatska zbog pravila Europske unije Air Serbiji odbija dati licencu za prodaju avio karata

Avioprijevoznik se počeo reklamirati i prije nego što je dobio dozvolu hrvatskih vlasti, a tražio je samo letove do Beograda
 Screenshot:Youtube

Nacionalna aviokompanija Srbije, Air Serbia, nedavno je najavila ponovno uvođenje letova između Beograda i Zagreba. Letovi počinju 12. prosinca, a dnevno će se između Beograda i Zagreba letjeti dva puta.

Uz te letove, Air Serbia putnicima iz Zagreba nudi i nastavak leta iz Beograda prema 13 svjetskih destinacija koje se nalaze u mreži njihove kompanije.

Atena, Istanbul

Riječ je o letovima za Atenu, Abu Dhabi, Istanbul, Solun, Tel Aviv, Moskvu, Larnacu, Skoplje, Tiranu, Sofiju, Bukurešt, Tivat, Podgoricu i Sarajevo. Dakle, putniku koji u Zagrebu kupi kartu za let Air Serbiom za, primjerice, Abu Dhabi kompanija omogućava check in do krajnjeg odredišta njega i njegove prtljage iz Zagreba.

Povezanost u dva smjera

To je ovih dana potvrdio i Dane Kondić, generalni direktor Air Serbie: “Novi letovi će također omogućiti dvosmjernu povezanost preko Beograda između Hrvatske, ostatka Europe i značajnih globalnih destinacija”.

U call centru Air Serbie jučer su nam pojasnili da putnik avionom Air Serbie iz Zagreba leti do Beograda, gdje u odjelu za transfer putnika čeka svoj let. Potom ponovo sjeda u avion Air Serbie i leti do krajnjeg odredišta. U svrhu privlačenja putnika kompanija je krenula u reklamnu kampanju svojih usluga.

Air Serbia je svoje usluge počela najavljivati prije nego što je za svoje aktivnosti u Hrvatskoj dobila dozvolu hrvatskih zrakoplovnih vlasti. Srpska tvrtka je Hrvatskoj Agenciji za civilno zrakoplovstvo podnijela zahtjev za obavljanje letova između Zagreba i Beograda. I to je sve. Nema zahtjeva za prodaju karata. U Agenciji nam je potvrđeno “da je rješavanje predmetnog zahtjeva kompanije Air Serbia u tijeku”.

Nema transfera

Prema neslužbenim informacijama iz Ministarstva prometa, Air Serbia će moći obavljati letove između Zagreba i gradova u Srbiji, ali putnicima iz Zagreba neće moći prodavati avionske karte za letove preko Srbije za druga odredišta niti će putnici iz Zagreba u Beogradu smjeti u transfer zoni čekati svoj sljedeći let.

Naime, Srbija nije ispunila odredbe Sporazuma o uspostavi europskog zajedničkog zračnog prostora koji je potpisala s EU kao pridružena stranka. Riječ je o skupu propisa koji uključuju i ispunjavanje prvog i drugog prijelaznog razdoblja kako bi određena država mogla ostvarivati povlastice predviđene sporazumom koje uključuju potpuni pristup tržištu članica EU te Islanda i Norveške.

Prvo razdoblje

Kako Srbija u ovom trenutku nije ispunila obveze predviđene u sklopu prvog prijelaznog razdoblja, Air Serbia ne može putnicima prodavati karte za letove iz neke članice EU preko Beograda do neke treće destinacije. “Do ispunjenja navedenih uvjeta predviđenih sporazumom, koje ocjenjuje Europska komisija, zračni prijevoznici iz država pridruženih stranaka mogu obavljati zračni prijevoz između bilo kojeg mjesta u svojoj državi i bilo kojeg mjesta u bilo kojoj državi članici Europske unije”, pojašnjeno nam je u Agenciji.

To znači, tvrde nam sugovornici u Ministarstvu prometa, putnik iz Zagreba može kupiti samo kartu do Beograda, gdje će izaći iz aviona sa svim svojim stvarima i napustiti prostor za međunardone letove. Potom će se ponovo prijaviti za let do sljedeće destinacije s kupljenom kartom u Beogradu. Spomenuti Sporazum, koji se kolokvijalno naziva “Otvoreno nebo”, najvažniji je dokument kojim se reguliraju pravila na avionskom tržištu i jedino Europska komisija može ocijeniti je li neka država ispunila njegove odredbe.

Treće destinacije

Naši sugovornici tvrde da Air Serbia nikako ne može dobiti odobrenje za prodaju avionskih karata iz Zagreba za treće desetinacije preko Beograda. Kako je aviokompanija već počela prodavati karte za takve letove, mogla bi imati problema s Europskom komisijom te se suočiti s pritužbama putnika kojima neće biti omogućena usluga koju su platili.

Air Serbia je već pod istragom EK

Air Serbia je već pod istragom Europske komisije jer je njen suvlasnik sa 49 posto aviokompanija Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Komisija provjerava uvjete prema kojima je Etihad kupio srpsku kompaniju i je li privatizacija bila u skladu s obvezama Srbije prema EU.

Dolazak Etihada u Srbiju uzbunio je mnoge europske aviokompanije jer se pribojavaju da bi ta tvrtka mogla biti nelojalna konkurencija nekim prijevoznicima.

Nedavno su američke zrakoplovne vlasti odbile dati Air Serbiji tzv. codeshare letove iz Beograda preko Abu Dhabija za New York, Chicago i Washington.

Za rutu iz Beograda preko Abu Dhabija za SAD su naveli da je “bizarna”, misleći na činjenicu da bi letovi bili nekoliko sati dulji. ( K. Ž.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 04:38