IVAN JURIĆ KAĆUNIĆ

Novi vlasnik frekvencije 101: ‘Nije točno da sam dio prikrivenog upravljanja‘

Istina je da sam bio osnivač ili vlasnik većeg broja trgovačkih društava. Ja sam poslovan čovjek, kaže Ivan Jurić Kaćunić
Ivan Jurić Kaćunić
 Neja Markicevic/CROPIX

Ne postoji koncesija za elektronički medij u Hrvatskoj koja je bila toliko kontroverzna kao što je ova za emitiranje na 101 MHz, dodijeljena Top radiju, tvrtki koju je pokrenuo Ivan Jurić Kaćunić. Čak tri konkurenta podigli su tužbe protiv VEM-a. Tvrdi se da je Jurić Kaćunić pogrešno odabran jer se na natječaj prijavio s adrese koja mu je oduzeta, jer je, ustvari, osoba koja objedinjuje nedopuštenu koncentraciju, prikriveno vlasništvo, nekad Miroslava Kutle, a danas Petra Pripuza, da predstavlja zajedničko djelovanje, sve ono što je zakonom nedopušteno. On to negira. Ostaje činjenica da je koncesiju dobio, a adresa s koje se prijavio poništena kao nezakonita. Metaforički, započeo je utakmicu u japankama umjesto s kopačkama na nogama.

Vjerojatno ste zadovoljni osvajanjem koncesije za frekvenciju 101 MHz. Što će Top radio ponuditi tržištu?

- Frekvencija 101.00 MHz je nekad bila pokretač pozitivnih promjena i razvoja te zaista nosi posebnu težinu. Doživljavam je kao svojevrsni temelj komercijalne radijske industrije u Hrvatskoj i smatram kako se prema ovom dijelu radijskog i frekventnog spektra treba odnositi odgovorno, strogo poslovno i profesionalno, a ključni naglasak mora biti na zadovoljnim slušateljima. Sretan sam i zadovoljan što smo dobili upravo ovu koncesiju, na regularnom natječaju na kojem je sudjelovalo više dobrih konkurenata, a s njom preuzimamo i veliku odgovornost, prvenstveno prema slušateljima. Siguran sam da će Top radio svojim konceptom i programom pokazati koliko drži do te odgovornosti, kroz sinergiju svega što jedan suvremeni i inovativni radio može ponuditi. S jedne strane poštovat ćemo tradiciju i vrijednosti, a s druge koristiti sve tehnološke i programske mogućnosti modernog radija.

Top radio je u osnovi radio općeg programa, sa značajnim udjelom informativnog programa i pop rock žanrovske orijentacije. Ključna prednost Top radija bit će potencijali i kapaciteti za stvaranja novih radijskih formata i platformi te inovativan pristup u iznalaženju i korištenju novih programskih i tehnoloških rješenja. U praksi to znači proizvodnju programskog sadržaja namijenjenog objavi na osnovnom kanalu, u eteru, ali i za objavu na digitalnim platformama - webu, aplikacijama, podcastu, jer ćemo značajnu pozornost pridavati upravo integraciji radija i digitalnih tehnologija. Što se tiče strateškog pristupa samom poslovanju, to će biti jedan efektivan i agilan sustav, potpuno osviješten po pitanju tržišnog nadmetanja te brzih promjena koje zahtijevaju nova poslovna, kreativna te kadrovska rješenja. Vezano za kadrove, značajno ćemo ulagati u njihovu edukaciju i usavršavanje, čime ćemo osigurati da novinari, urednici, producenti, voditelji i drugi zaposlenici Top radija budu uspješni u onome što rade te usvoje napredna znanja i vještine iz medijskih i informacijskih tehnologija, audio i video produkcije te dizajna i upravljanja medijskim sadržajima. Moram istaknuti da se u razvoju ideje Top radija nismo zadržali isključivo u okvirima jedne radijske postaje, nego smo odmah razmišljali o širem doprinosu tržištu kreativnih industrija, gdje je radio jedan od ključnih segmenata.

image
Ivan Jurić Kaćunić
Neja Markicevic/CROPIX

Tko će raditi na Top radiju od medijski poznatih voditelja? U prijavi za natječaj ste najavili Barbaru Kolar, Filipa Riđičkog, Tamaru Loos, a ti ljudi rade na drugim radio stanicama.

- Tamara Loos, Filip Riđički, Barbara Kolar, Gina Victoria Damjanović, Miran Bistričić, Nina Trumbić, Ivonna Combaj, Daniela Kosić, Tomislav Marić i Igor Mihajlović samo su dio programske, produkcijske i tehničke ekipe koju su okupili glavni urednik Zvonimir Škrobo i programski direktor Ivan Vukušić. Kao što možete vidjeti, riječ je mahom o vrhunskim profesionalcima. Poslovni odnosi s njima dogovoreni su individualno, a vjerujem da je jedan od ključnih razloga zbog kojih su prihvatili ovaj angažman upravo koncept Top radija, koji za većinu njih predstavlja novi i željeni izazov u profesionalnoj karijeri.

Ideja radija je naizgled jednostavna. Malo glazbe, malo voditelj, malo reklame. I onda se pojavljuje dodatni sadržaj kao vijesti, program koji pokriva kulturu, sport, nešto što se može nazvati vlastiti sadržaj. Jedna analiza je pokazala da ste predvidjeli kulturni sadržaj u tako minornoj mjeri da ćete uspjeti pustiti samo najavnu špicu, jingle emisije. Hajde, demantirajte to i najavite mi sat vremena kulture dnevno.

- Naravno da sadržaji iz kulture neće biti tako limitirani, oni su bitan segment koncepta i programa Top radija. Možda ćemo imati i više takvog sadržaja od sat vremena dnevno, ali u autorskom, produkcijskom i distribucijskom smislu kreiranih na drugačiji način. Cilj Top radija u ovom segmentu je imati tim kreativaca, novinara, dizajnera, producenata i drugih profesionalaca različitih profila koji će stvarati visokokvalitetne sadržaje u najrazličitijim formatima, a koji će publici biti dostupni kroz brojne klasične i digitalne kanale te formate. Proizvodnja kvalitetnog radijskog programa nije nimalo jednostavna, to zahtjeva značajne resurse i kapacitete, pa smo stoga i u razradi poslovnog modela Top radija tome pristupili maksimalno ozbiljno i odgovorno. Želja, pa i obveza svih nas u radijskoj branši je proizvesti i plasirati sadržaj koji dolazi do ciljane publike, zainteresirati tu istu publiku da taj sadržaj konzumira i razumije, a onda da se i angažira. I tu se ponovno vraćam na ranije spomenuti drugačiji pristup u kreiranju i distribuciji sadržaja, jer su inovativnost i kreativnost ključni za visoku razinu kvalitete i dostupnosti radijskog sadržaja.

Budući se često i olako nameće stav kako je komercijalni radijski program jednostavna formula koja sadrži puno glazbe i malo priče, moram naglasiti da je radio kao poduzetnički poduhvat izuzetno zahtjevan. Zahtjevan je kao investicija, od tržišnog istraživanja do odabira programskog formata, ali je zahtjevan i u stalnim promjenama kako u produkcijskom i kreativnom smislu, tako i u kadrovskom, tehničkom i tehnološkom smislu, a sve u cilju izvršenja primarnog zadatka: slušanost.

image
Ivan Jurić Kaćunić
Neja Markicevic/CROPIX

Proizvoditi vijesti je zahtjevno, potrebna je velika količina ljudi koji rade u smjenama, gotovo neprekidno. Koliko će ljudi proizvoditi vijesti?

- Top radio trenutno ima osam novinara i urednika, a planiramo dodatne angažmane reportera i dopisnika, što iz Hrvatske, što iz većih europskih gradova. Top radio će imati vlastiti informativni program i to je jedna od njegovih značajnih prednosti. Štoviše, namjera nam je kreirati sveobuhvatni informativni program s kompletnim pregledom vijesti iz nacionalne i svjetske politike, sporta, gospodarstva, kulture, putovanja i ostalih područja. To ćemo realizirati u formatu specijaliziranog informativnog radija, koji će uvijek biti dostupan kroz aplikaciju i web stranicu, ali će ujedno biti i vrijedan dodatak glavnom, općem programu Top radija na frekvenciji 101.00 MHz.

Možete li stvarno zaraditi 8 milijuna kuna na tom radiju koliko ste procijenili u elaboratu kojim ste se prijavili na natječaj? Svi ostali aspiranti na tu frekvenciju imali su skromniji financijski plan.

- Ne, ne mislim da se na projektu Top radija može godišnje zaraditi osam milijuna kuna. U elaboratu je procijenjen takav poslovni prihod, a ne zarada. I da, smatram da Top radio može ostvariti takav prihod.

Prilikom definiranja strategije i poslovnog plana Top radija velika je pozornost pridavana aktualnim trendovima i promjenama u medijskom te ukupnom tržišnom okruženju. U ovom slučaju 'formula' za poslovni uspjeh ne može se temeljiti samo na izračunu dosega frekvencije i programskih rješenja koja se vode preferencijama slušatelja. Važno je uvažavati činjenicu da se tržište neprestano mijenja, da se mijenjaju navike kupovine i konzumacije roba i usluga. Primjerice, razvoj digitalnih tehnologija značajno utječe na razvoj i implementaciju poslovnih strategija i planova medija. Zato će i Top radio u okviru svog poslovnog modela značajno koristiti nove tehnologije za povećanje dostupnosti programskog sadržaja, privlačenje nove publike i produbljivanje odnosa s postojećom publikom.

Protiv odluke VEM-a podignute su tri tužbe na Upravnom sudu, saborski Odbor za medije je saslušavao VEM. Brine li Vas ishod sudskih postupaka?

- Kao odgovoran čovjek ne mogu ne brinuti se, no s druge strane sam miran, jer ne sumnjam da će istina i činjenice prevagnuti. Zadržat ću se na tome i neću dalje komentirati, smatram da je to ispravno s obzirom da je spomenuti postupak u tijeku.

Na natječaj ste se prijavili s nedopuštene adrese, realno niste imali sjedište jer je Top radio unajmio prostor od Enter IQ koji je pak koristio državni prostor koji je unajmio. Podnajam državne imovine nije dopušten i taj ugovor je nedavno raskinut. Što su vam rekli u Vijeću za elektroničke medije o tome? Poznato je, naime, da su vas zvali da im pojasnite situaciju.

- Nije točno da smo se na natječaj prijavili s nedopuštene adrese. Ali kad već otvaramo tu temu da detaljnije pojasnim. Prvo, Top radio je trgovačko društvo koje je registrirano pri nadležnom sudu i ima sve poslovne atribute, uključujući i poslovnu adresu, odnosno sjedište. Drugo, u prijavi na Obavijest o namjeri davanja koncesije Top radio je dostavio potpunu i vjerodostojnu dokumentaciju, uključujući i onu koja se odnosi na postojanje adekvatnog poslovnog prostora. Naime, Top radio je u trenutku davanja ponude bio u posjedu poslovnog prostora u Novom Zagrebu, a taj prostor je sam po sebi značajno veći od zakonskog minimuma. U pogledu drugog poslovnog prostora, onog u Palmotićevoj ulici, Top radio je priložio uvjetno zaključen ugovor o podzakupu s društvom Enter IQ d.o.o. To znači da nije bio u posjedu tog prostora, jer je za pokretanje postupka dobivanja suglasnosti za zaključenje tog ugovora od vlasnika prostora, društva Državne nekretnine d.o.o., bio nužan primitak odluke Vijeća za elektroničke medije o dodjeli koncesije. Znači, dok odluka nije bila donesena nismo niti mogli dalje postupati po tom pitanju.

Zamislite da sam postupak pokrenuo, prejudicirajući ishod odluke, što bi mi se tek tad stavljalo na teret? Top radio je imao i druge pravne mogućnosti za dolazak u posjed tog poslovnog prostora, no nisu korištene iz istih navedenih razloga. Ponavljam, u trenutku davanja ponude Top radio je imao adekvatan poslovni prostor, što je potvrđeno izjavom o postojanju adekvatnog poslovnog prostora i kasnije provedenim tehničkim pregledom od strane HAKOM-a. To je točno i vjerodostojno, kao što je točno da je Top radio ispunjavao kriterije i bio vjerodostojan u svim ostalim segmentima. Zlonamjerne i netočne insinuacije na temu poslovnog prostora nisam dosad želio niti imao potrebu komentirati, smatram da se jasno vidi kako iz njih stoje određeni interesi.

Dosadašnjem koncesionaru, Radiju 101 poništena je prijava na natječaj jer nisu dostavili potrebne dokumente. Vi ste se našli u istoj situaciji, bez valjanog dokumenta koji potvrđuje da imate poslovnu adresu koja ipak nije samo adresa na razini poštanskog sandučića, nego prostora redakcije. Što ako netko inzistira da se i prema vama primjeni isti princip - nema potrebnih dokumenata, nema koncesije.

- Smatram da se ove dvije situacije nikako ne mogu uspoređivati, jer je Top radio dostavio svu potrebnu dokumentaciju. Ponavljam, uvjeti koji se odnose na sastavljanje ponude za koncesiju zahtijevali su od Top radija, kao i od svih drugih sudionika postupka, dostavu vjerodostojne dokumentacije kojom se potvrđuje postojanje adekvatnog poslovnog prostora. Top radio je u svojoj ponudi dostavio potpunu i vjerodostojnu dokumentaciju iz koje je nedvojbeno da ima adekvatan poslovni prostor, koji je značajno veći od propisanog minimuma. Dakle, jedno je ne dostaviti dokumentaciju, što je bilo u slučaju društva Radio 101 d.o.o., a drugo je dostaviti i više od nužne dokumentacije, što je bilo u slučaju Top radija.

image
Ivan Jurić Kaćunić
Neja Markicevic/CROPIX

Jeste li u situaciji nedopuštene koncentracije vlasništva i poslovnog utjecaja?

- Medijsko tržište je strogo regulirano i nije zahtjevno utvrditi granicu između dopuštene i nedopuštene koncentracije. Nedvojbeno je da je koncentracija vlasništva i poslovnog utjecaja u mom slučaju u okviru dopuštenog.

Koju ulogu je imao Miroslav Kutle u vašoj karijeri? Između ostalog, objavljeni su brojni članci i dokumenti, privatna prepiska između Vas i njega koji sugeriraju da ste, ustvari, bili osoba povjerenja i figurirali kao vlasnik raznih radio stanica dok je stvarni vlasnik bio Miroslav Kutle. Jeste li radili poslove za Miroslava Kutlu u radijskom biznisu?

- Gospodin Miroslav Kutle u recentnijem razdoblju pokušava izrazito negativno utjecati na moj život i poslovanje. Ne znam čime je motiviran da to čini, kao što ne znam ništa o njegovim kumskim poslovnim odnosima i odnosima s medijem koji ga prati u njegovim nastojanjima. No ako je sve tako kao što on tvrdi i ako se bori za svoju imovinu - zašto zaštitu svih svojih prava ne zatraži na nadležnom sudu? Po meni je to ključno pitanje.

Iza mene je više od dvadeset godina poslovnog iskustva, a tijekom tog razdoblja imao sam i imam različite poslovne odnose. Nikad nisam i neću sporiti da sam imao poslovne odnose i kontakte s gospodinom Kutlom, a ti su odnosi zapravo bili naslijeđeni. Međutim, to ne znači da je istina ono što tvrdi i objavljuje gospodin Kutle. Naprotiv, njegovi navodi i objave su daleko od realnosti, jer u suprotnom bi odavno pravnim putem zaštitio svoja prava, a ne bi u dvije smjene štancao jednostrane mailove za javnu objavu i s ciljem stvaranja privida argumenata. To je činjenica. Kad govorimo o vlasništvu u radijskim postajama, gospodin Kutle je jedno kratko vrijeme bio manjinski suvlasnik društva Obiteljski radio d.o.o. To je neosporno, kao što je neosporno da je temeljem poslovnih odnosa s poslovnim partnerima iz ranijih razdoblja imao prava, a ta je prava u cijelosti konzumirao. I to je činjenica. Sva moja vlasništva, prošla i sadašnja, realna su ili su bila realna. Nemam nikakvih materijalnih, imovinskih, moralnih ili bilo kojih drugih obveza prema gospodinu Kutli. I to je činjenica. One koji tvrde drugačije pozivam neka ustraju pred sudom, a prestanu s praksom medijskog prozivanja. Na taj način čine namjernu štetu, ne samo jednom poduzetniku, već cijelom društvu. Ja sam tu u Hrvatskoj i uvijek sam dostupan te na raspolaganju svim institucijama ove zemlje i rado ću pred sudom, a ne pred ulicom dokazivati da govorim istinu.

Nastavak priče o povezanosti s Kutlom uvodi i Petra Pripuza, zagrebačkog poduzetnika. Jeste li njegov zaposlenik, raspolažete li njegovim novcem u radijskom biznisu? Jeste li ikad dobili od njega novac, ovisite li o njemu na bilo koji način?

- Nisam zaposlenik gospodina Petra Pripuza, izravno ili neizravno, niti sam ikad bio njegov zaposlenik ili suradnik. Ne ovisim o njemu, u bilo kojem smislu. Gospodin Pripuz prema meni, po privatnoj ili poslovnoj liniji, nema nikakva materijalna, imovinsko-pravna ili ina potraživanja. A definitivno ni ja prema njemu. I znato što još? Svo ovo vrijeme gospodin Pripuz nikad nije iskazao namjeru ostvarivanja vlasničkog interesa u mojim društvima, a niti njegov brat Zoran također.

Prije nekoliko je dana objavljeno da ste svojedobno posudili novac Davoru Mariću, sadašnjem članu Vijeća koje je odlučivalo o koncesiji 101 MHz. Je li to istina?

- To nije istina. Gospodin Davor Marić nikad od mene nije tražio ni primio novčanu pozajmicu, niti je imao bilo kakvu drugu materijalnu ili nematerijalnu korist. Isto tako, osobno nikad nisam imao baš nikakav poslovni odnos s gospodinom Marićem.

Vlasnik ste i direktor tvrtke Džungla koja osmišljava i oglašava radijske reklame. Istodobno ste dobili koncesiju za frekvenciju 101 Mhz. Po Zakonu o elektroničkim medijima to je nedopuštena situacija, ne možete proizvoditi oglase i emitirati ih kod sebe. Što ćete učiniti?

- Društvo Džungla d.o.o. nije marketinška agencija, tako da ne možemo govoriti o nedopuštenoj situaciji niti je prekršen Zakon o elektroničkim medijima.

Član ste tvrtke Appinventiv preko koje imate internetski radio "mojRADIO". Je li to nedopuštena koncentracija? Što ćete učiniti?

- Ne, to nije nedopuštena koncentracija. Da budemo potpuno precizni, ovdje govorimo o pet posto poslovnih udjela u društvu koje ima dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski i drugi dopušteni prijenos radijskog programa mojRADIO. To što sam vlasnik Top radija nije prepreka da budem suvlasnik pružatelja medijskih usluga za satelitski, internetski, kabelski te drugi dopušteni prijenos radijskog programa i obrnuto.

Nositelj ste prava raznih radio stanica koje imaju nacionalnu, regionalnu i lokalnu koncesiju. Koliko žigova ste zaštitili? Zašto? Što će vam toliko žigova?

- Nisam nositelj prava raznih radio stanica, sigurno ne vlasničkih i upravljačkih, osim onih društava koja su stvarno moja, a što je upisano u sudske registre i registre stvarnih vlasnika.

Dosad sam stekao status nositelja većeg broja žigova, na desetke njih. Dio žigova registriran je u razredima koji se odnose na radijsku djelatnost. Sve te registracije žigova smatram opravdanim investicijama u budućnost, odnosno bar se nadam da će tako biti. Bez obzira što dosad od tih registracija nisam imao nikakve ekonomske ili druge koristi, planiram i dalje raditi na stjecanju statusa nositelja novih žigova u različitim razredima, odnosno djelatnostima.

Jesu li nositelji prava žigova i nositelji upravljačkih prava tih tvrtki? Mogu li ja zaštititi žig Top radija?

- Ne, nositelji prava žigova ne moraju imati upravljačka prava u društvima, to nije povezano. Primjerice, kao nositelj žiga Kiss FM niti po pravnoj, niti po nekoj drugoj osnovi nemam organizacijski, upravljački i imovinski utjecaj na njemačkog radijskog poduzetnika Kiss FM, jer nisam član društva, član uprave ili nadzornog odbora. Isto vrijedi i za primjerice žig Antena Zadar. Nositelj sam tog žiga, ali nisam vlasnik društva koje na području Zadra pruža medijsku uslugu radija pod nazivom Antena Zadar. Bilo kakve zlonamjerne insinuacije da se radi o modelu prikrivenog vlasništva i prikrivenog upravljanja kategorički i odgovorno odbacujem. Sve postupke vodio sam transparentno i sve žigove sam registrirao zakonito, to je sve javno dostupno. I da Vam odgovorim na drugo pitanje - Vi ili netko drugi ne možete zaštititi žig Top radija, jer sam ja taj postupak već pokrenuo.

Svojedobno ste dobili kaznu jer Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja niste prijavili koncentraciju između Antene FM i Obiteljskog radija. O čemu je bila riječ?

- Napravio sam propust u vrijeme kad sam bio direktor društva Antena FM d.o.o. Nisam podnio pravovremeno prijavu namjere provedbe koncentracije, ali sam prijavu podnio naknadno i postupak je proveden. Važno je za istaknuti kako je u tom postupku potvrđena dopuštenost navedene koncentracije. Za povredu postupka izrečena mi je novčana kazna koju sam uredno podmirio. Žao mi je zbog tog propusta.

Imate tvrtku 4Mediaglobal, a ta tvrtka obavlja računovodstvene poslove za tvrtke koje su međusobni konkurenti kao što su Enter Zagreb, Extra FM Zagreb, Antena Zagreb i Gold FM. Ujedno ste nositelj prava na žigove ovih tvrtki. Je li to meni neobično ili postoji slična situacija i s drugim radio stanicama?

- Primijetio sam da se ta teza već neko vrijeme pojavljuje u kontekstu insinuacija o prikrivenom upravljanju. Znate, ta tvrtka zapravo pruža usluge održavanja i čišćenja poslovnog prostora.

Postoji sasvim luda situacija. Vaša tvrtka AMM Global Institut vlasnik je poslovne zgrade na adresi Većeslava Holjevca. U istoj toj zgradi je i sjedište Antene Zagreb, Extra FM-a i Enter Zagreb. Vi ste nositelj prava njihovih žigova, uz još 17 drugih. Tim istim tvrtkama radite i računovodstvene usluge. Kolika je gužva kod automata za kavu?

- Nema gužve, jer nema automata za kavu. No nema kava-krize, za to se brinu kafići Vokal i Eter. AMM Global Institut je inovativni i kreativni centar čiji su poslovni prostori prvenstveno namijenjeni pružanju djelatnosti medijskih usluga. Njihovo uređenje i funkcionalnosti pružaju mogućnost plug and play radijske djelatnosti, pri čemu je zajamčena poslovna individualnost, autonomija i zaštita svih oblika podataka. To je učestala praksa u inovativnim poslovnim centrima slične prirode, a ako će netko reći da je to 'luda situacija' onda u redu, tako je i u AMM Global Institutu. Napominjem da je AMM Global Institut kupio poslovni centar, a da je taj poslovni centar prilikom izgradnje i uređenja namijenjen radijskoj djelatnosti, pa je onda i normalno je da su zakupci radiji. Nije neuobičajeno da kad imate zgradu uređenu za neku djelatnost koja je specifična da istu dajete u zakup onima koju vam je iznajmljuju i zakupnici koji obavljaju takvu djelatnost. Tako kad primjerice izgradite zgradu koja zadovoljava uvjete za polikliniku dio iste ne dajete u zakup automehaničaru, nego stomatologu ili liječniku.

Kad je već spomenut AMM Global Institut, ta je tvrtka podigla kredit u iznosu od 6,5 milijuna eura. Za osiguranje tih kredita dali ste žigove Narodnog radija i Antene Zagreb. Što su rekli na Narodnom i Anteni za to? Je li to svojevrsni dug, frendovska pomoć bivšem vlasniku budući da ste prije osam, devet godina bili vlasnikom tih radio stanica. Jesu li vas u Vijeću koje vam je dalo koncesiju pitali za to?

- AMM Global Institut ima uobičajeni poslovni odnos s komercijalnom bankom po kreditnom aranžmanu. Nositelj spomenutih žigova isključivo sam ja. Ti žigovi ne utječu na poslovanje spomenutih radija, ali ni ti radiji nemaju utjecaj na moje žigove. Za primjer, društvo narodni d.o.o., kao koncesionar radija, već godinama ne emitira program pod nazivom Narodni radio. Što će im onda žig Narodni radio? Toliko o tome. Dakle, nema duga niti povijesnih obveza.

Bili ste suvlasnikom Antene Zagreb od 2010. godine do 2012. godine. Koliko ste platili vlasnički udio? Bili ste i vlasnikom Narodnog radija, preko tvrtke Tahia digital 2013. godine. Koliko ste tad to platili? Narodni ste tad prodali, jeste li zaradili?

- U određenim, a odvojenim poslovnim i vremenskim razdobljima bio sam u vlasničkim strukturama društava Obiteljski radio d.o.o. i Radio Croatia d.o.o., koji su danas poznati kao Antena Zagreb i narodni. Prilikom preuzimanja i ustupanja poslovnih udjela u tim društvima primjenjivao se model stvarne ekonomske vrijednosti poduzeća. S obzirom da su u pitanju poslovni odnosi s klauzulom poslovne tajne, ne mogu govoriti o apsolutnim iznosima. No naglašavam da je sve učinjeno transparentno i sukladno zakonskim propisima. I poslove preuzimanja i poslove ustupanja poslovnih udjela u ovim društvima sklapao sam svjesno i svojevoljno, a mogu reći i da sam zadovoljan postignutim.

image
Ivan Jurić Kaćunić
Neja Markicevic/CROPIX

Kupili ste i Radio Dalmaciju, koliko ste ju platili?

- Stjecanje udjela u društvu Radio Dalmacija d.o.o. realizirano je u pojedinačnim postupcima od većeg broja suvlasnika. Poslovni otkupi temeljeni su na elaboratu reevaluacije fer vrijednosti vlastitog kapitala društva, a elaborat je izradio cijenjeni stručnjak dr. Aljoša Šestanović. Zbog obveza poštivanja klauzule poslovne tajne također ne mogu govoriti o apsolutnim iznosima, ali kategorički tvrdim da su te transakcije provedene sukladno zakonu i da se radi o ekonomski utemeljenim poslovima.

Tvrtka Media servis univerzal koja se bavila proizvodnjom vijesti je završila u stečaju. Koliko je državi ostala dužna tvrtka na ime poreza i doprinosa? Taj posao ste nastavili kroz drugu tvrtku?

- Kad sam bio u vlasničkoj poziciji u društvu Media Universal d.o.o. to društvo nije poslovalo s poteškoćama. Što je bilo kasnije, ne znam. Teze koje pojedine interesne skupine iznose u javnosti, o povezanosti stečajnog postupka sa mnom, nisu istinite.

Prema podacima Poslovne Hrvatske u posljednjih deset godina bili ste vlasnik 38 tvrtki. Kako to uspijete? Sigurno niste kupili 38 pari cipela, a ni odijela u tih deset godina. Više od deset tvrtki je otišlo u stečaj, zar ne? Koliko je dugova ostalo iza tih tvrtki?

- Istina je da sam bio osnivač ili vlasnik većeg broja trgovačkih društava. Ja sam poslovni čovjek, vodio sam puno kvalitetnih, odličnih, ali i nešto manje dobrih projekata. Ulazio sam u društva koja su poslovala s poteškoćama, ulagao sam sav svoj trud i znanje da ih spasim. Većina njih danas su uspješna društva koja redovno izvršavaju svoje obveze i posluju sa dobiti. Za svaki projekt uvijek odgovaram, ali u fazama kad sam obnašao neku ključnu ulogu. Ne prihvaćam odgovornost mimo toga, kao što ne bi ni nitko drugi.

Kad ćete početi s emitiranjem na frekvenciji 101 MHz?

- Vrlo brzo, a najkasnije 14. listopada 2021. godine. U fazi smo formalnog finaliziranja. Spremni smo produkcijski, kadrovski i u svakom drugom smislu te s nestrpljenjem i veseljem iščekujemo početak emitiranja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2024 09:30