BROJNI PROBLEMI

Obiteljski liječnici o covid propusnicama: ‘Ljudi žele putovati i uživati, a situacija je sramotna!‘

U KoHOM-u zahtijevaju hitnu reakciju Ministarstva zdravstva, Stožera i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
 Goran Mehkek/Cropix

Otkako su se prije nekoliko dana počele izdavati tzv. covid putovnice više građana javilo se s različitim poteškoćama u njihovom ishodovanju, a u subotu se priopćenjem o ovoj problematici oglasila i udruga obiteljskih liječnika KoHOM - Koordinacija hrvatske obiteljske medicine.

Oni su ključne probleme oko izdavanja covid putovnica naveli u četiri točke, a od ministra zdravstva Vilija Beroša, Nacionalnog stožera civilne zaštite te Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo zahtijevaju hitnu reakciju kako bi se problemi čim prije riješili.

U nastavku u cijelosti prenosimo priopćenje KoHOM-a.

PROBLEMI SA IZDAVANJEM COVID PUTOVNICA:

1. Dio pacijenata je dobio obje doze cjepiva, a nije upisan u sustav i ne vidi se da su cijepljeni.

2. Pacijenti koji su preboljeli covid-19 prije manje od 6 mjeseci i dobili su samo 1 dozu cjepiva, prema uputi stožera - sada ne mogu dobiti Covid putovnicu

3. Pacijenti koji su preboljeli Covid-19, a samo im je rađen brzi antigenski test, a ne i PCR - uputa koja je bila na snazi tada i sada: ako je brzi antigenski test (BAT) pozitivan kod osobe koja ima simptome Covida, ne treba raditi i PCR već je BAT dovoljan za dijagnozu. Sada im se ne priznaje taj test i ne mogu dobiti potvrdu o preboljenju! Pacijenti kojima su obiteljski liječnici u svojim ordinacijama napravili brzi antigenski test i dijagnosticirali Covid-19 infekciju - neki su bili blažih simptoma i nije ih se nikamo slalo, već se samo upisalo u Repozitorij i prijavilo zaraznu bolest ZZJZ-u. Oni koji su bili teže oboljeli poslani su u bolnicu gdje se najčešće nije ponavljao test ili, ako je i proveden PCR, obiteljski doktori nemaju taj nalaz, već samo otpusno pismo.

4. Pacijenti koje obiteljski liječnici prema tadašnjoj uputi Stožera nisu slali na testiranje već su samo upisali da boluju od Covid-19 infekcije na osnovi pozitivnog nalaza članova obitelji i istih simptoma bolesti, na vrhuncu vala epidemije, kad se PCR testiranje čekalo danima, sada ne mogu dobiti potvrdu o preboljenju

Sve što su obiteljski liječnici radili, radili su po uputama stožera i HZJZ-a, u cilju što ranijeg dijagnosticiranja infekcije sa Covid-19, identificiranja kontakata i zaustavljanja širenja epidemije. Sada nema nikakvih uputa što učiniti sa gore navedenim pacijentima koji ne mogu dobiti potvrde o preboljenju ni Covid putovnice. Svi se oni upućuju obiteljskim liječnicima koji im ne mogu pomoći.

Nakon šest mjeseci cijepljenja, problemi u provedbi i administriranju cijepljenja dosegli su novi vrhunac. Platforma cijepise.hr ne funkcionira! Podatci nisu povezani, transparentni i brzo dostupni za sve one kojima trebaju za potvrde, putovnice, a čini se da ne postoji nit jedinstveni Registar cijepljenih i preboljelih! Sezona godišnjih odmora je počela. Svadbe su u pojačanom intenzitetu. Ljudi žele putovati, uživati. Ministarstvo zdravstva i HZJZ tek sada uviđaju probleme. Trenutne. Pa na brzinu vijećaju, misle, smišljaju. I smisle. Dobro staro rješenje „sve će to obiteljski doktor“! Besplatno i odmah, uz sav svoj posao hipertrofiran sličnim stilom odlučivanja. U sezoni godišnjih odmora. Duplih ambulanti. U digitalno doba. Sramotno postupanje Ministarstva zdravstva, HZJZ, HZZO, Stožera civilne zaštite! Brzo i jednostavno rješenje tipa „brigo moja pređi na drugoga“ Gospodo donositelji odluka, cijepili smo 90% cijepljenih, sve podatke smo upisali u vaš sustav odmah. Zašto se oni ne vide, nisu objedinjeni, ne znamo i ne zanima nas. Popravite sustav ondje gdje ne valja - u informatičkim rješenjima.

Ministre, prije samo dva tjedna uputili ste naredbu svim cjepiteljima i Ustanovama kojom eksplicitno tražite da isključivo cjepitelj upiše cijepljenje svakog pacijenta u sustav i to u roku od 24 h. Ustvrdili ste da Platforma radi punom snagom. A sada, u petak navečer, kroz medije pozivate pacijente da se jave obiteljskom liječniku koji jedini može riješiti sve zavrzlame neučinkovitih rješenja u kojima nas niste poslušali iako vas upozoravamo gotovo godinu dana. Liječnici kroz medije saznaju da ste poslali „upute“ u petak navečer! A jeste li? I kakve upute? Zar doista nemate vizije, ideje i snage za učinkovita i pravovremena rješenja? Čini se da samo na nas računate. Obavještavamo vas da upute koje medijski šaljete nije moguće provesti učinkovito. Kolege savjetujemo da ostanu smireni, rade svoj posao savjesno vodeći se prvenstveno pravilima struke, trijažiraju i određuju prioritete u svakom trenutku svoga radnog dana. Sve što je važno za zdravlje i život dolazi na vrh liste prioriteta, a što nije može čekati. Mi smo liječnici i naš posao je liječiti. Tražimo HITNU reakciju stožera i HZJZ-a i uputu što raditi s pacijentima koji ne mogu dobiti svoje potvrde zbog gore navedenih situacija. Molimo građane RH da ne dolaze u ordinacije obiteljske medicine i ne zovu ih jer obiteljski liječnici NEMAJU UPUTA I NE MOŽEMO IM POMOĆI! Molimo sve da se strpe dok stožer i HZJZ ne izađu sa jasnim uputama u javnost, zaključuje se u priopćenju KoHOM-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 20:58