U današnje vrijeme, održivi razvoj postao je neizbježan imperativ za sve sektore društva, a posebice za industriju turizma i hotelijerstva. Jadranski luksuzni hoteli (ALH), kao predvodnici ovog pokreta, duboko su svjesni svoje uloge u očuvanju prirode, kulturne baštine te poboljšanju kvalitete života lokalne zajednice. Održivi razvoj za njih predstavlja ne samo poslovnu strategiju, već i temeljno načelo koje oblikuje sve njihove operacije i interakcije sa zaposlenicima, gostima i okolišem.
ALH se ističe svojom posvećenošću zaštiti prirodnih resursa i promicanju društvene odgovornosti. Vjeruju da su ljudi, ekosustavi i kulturne vrijednosti njihova najvrjednija imovina, te se obvezuju na očuvanje i obnovu ovih elemenata. Ova filozofija podrazumijeva brigu prema zaposlenicima, njihovim obiteljima, kao i prema lokalnim zajednicama i partnerima.
U luksuznom hotelijerstvu, održivost i luksuz postali su međusobno povezani, stvarajući sinergiju koja koristi prirodnim dobrima i istovremeno oplemenjuje iskustva gostiju. Luksuzne usluge više ne znače samo materijalna dobra, one se proširuju na kvalitetu života, mentalno blagostanje i stvaranje dubljih veza s lokalnim zajednicama i prirodom. Mnogi gosti traže više od samog uživanja, žele doprinijeti pozitivnim promjenama, a to je nešto što Jadranski luksuzni hoteli s radošću prihvaćaju.
Arheološki ostaci
Osnovna filozofija ALH temeljena je na visokoj kvaliteti usluga, ali kvaliteta se više ne mjeri samo kroz zadovoljstvo gostiju, sada se mjeri i kroz utjecaj na zajednicu i okoliš. Kvaliteta se ne procjenjuje samo ocjenama zadovoljstva, već uključuje i procese dekarbonizacije, odluke o smanjenju otpada i aktivno upravljanje resursima. Hotel Supetar u Cavtatu savršen je primjer kako luksuz i kulturna baština mogu koegzistirati. Smješten u povijesnoj kući iz 1920., ovaj hotel ne samo da nudi udobnost i vrhunsku uslugu, već i povezuje goste s bogatom tradicijom regije. Tijekom potpune obnove i uređenja otkriveno je da se vrtni prostor nalazi na povijesnom dijelu s arheološkim ostacima koji potječu iz antičkog doba, u vrijeme rimskog naselja Epidaurum. Iskopavanja su pokazala da su temelji današnjeg vrta i bazena nekada bili zidovi i odvodni kanali kompleksa rimskih termi. Kako bi očuvali baštinu ovog izvanrednog nalaza, svi artefakti danas su dio zbirke Arheološkog muzeja u Pridvorju (Konavle). Među vrijednim otkrićima bila je zlatna naušnica. Uz posebno odobrenje Ministarstva kulture RH, Jadranski luksuzni hoteli dobili su dozvolu za izradu replika naušnica koje će se proizvoditi u ograničenoj seriji. Danas je replika te iste naušnice napravljena kao poseban par koji je izložen u Hotelu. Supetar se ističe i svojim angažmanom u lokalnoj zajednici, promovirajući rad lokalnih obrtnika i umjetnika. Na ovaj način ne samo da se osigurava ekonomski rast lokalnog stanovništva, već se i jača zajednica kroz kulturne projekte, kao što je SupetART.
Pomoć lokalnim umjetnicima u obliku izlaganja njihovih djela u hotelskim prostorijama pridonosi povećanju vidljivosti njihove umjetnosti i stvaranju platforme na kojoj se lokalna zajednica može predstaviti. Održive prakse u hotelu, poput korištenja lokalnih sastojaka u gastronomskom iskustvu, dodatno pridonose očuvanju tradicije i promociji autohtonih proizvoda. Ulaganje u edukaciju i osposobljavanje osoblja dodatno poboljšava kvalitetu usluge, čime se osigurava da se svaki gost osjeća cijenjenim i dobrodošlim. ALH prepoznaje značaj osobnog pristupa, svaki član osoblja obučava se kako bi razumio i njegovao lokalnu tradiciju i kulturu, što dodatno obogaćuje boravak gostiju.
Reciklirana plastika
Edukacija zaposlenika i gostiju o ekološkim pitanjima, važnost recikliranja, smanjenje plastike i način očuvanja prirodnih resursa postali su ključni dijelovi njihove misije. Organiziraju se različiti projekti zaštite okoliša.
Jedna od takvih inicijativa je suradnja s lokalnom udrugom Maritimo Recycling, koja se bavi čišćenjem obala Jadranskog mora. Angažiranjem volontera, uključujući zaposlenike hotela, provode se akcije koje ne samo da osvježavaju okoliš, već i potiču zajednički osjećaj odgovornosti među sudionicima. Međutim, misija nije samo čišćenje plaže. U suradnji s udrugom, stvoren je novi proizvod, odnosno, podmetači napravljeni od 100 % reciklirane plastike. Od stotinu plastičnih čepova uklonjenih iz mora napravljen je jedan komplet podmetača. Ove aktivnosti pomažu očuvanju ekosustava i educiraju javnost stvarajući svijest o problemima zagađenja.
Pristup ALH prema održivosti također uključuje korištenje obnovljivih izvora energije u svom poslovanju.
Zadovoljstvo gostiju
U kontekstu unapređenja kvalitete usluga, svakodnevno se provode treninzi i evaluacije kako bi se osiguralo da svaki član tima neprestano razvija svoje vještine i znanja. Ovaj stav usmjeren je na izvor kvalitetne usluge koja nadmašuje očekivanja gostiju. Standardi kvalitete definiraju se kroz visoke ciljeve, a pregledom i analizom podataka o zadovoljstvu gostiju, ALH može prilagoditi svoju ponudu i unaprijediti usluge u realnom vremenu. Sve ove mjere i praksa ne ostaju neprimijećene. ALH je ponosni vlasnik nekoliko certifikata za održivi razvoj i inovacije u turizmu, uključujući Travelife Gold i certifikat UNESCO-ve inicijative za održivi turizam. Ovi certifikati potvrđuju najviše standarde koji se primjenjuju tijekom svih operacija, čime se stvara impresivna reputacija za ALH kao lidera u održivom luksuznom hotelijerstvu.
Pored toga, uspješna suradnja s lokalnim zajednicama i gospodarstvima važan je aspekt poslovne filozofije ALH. Ova tvrtka je duboko ukorijenjena u regiji, stoga zapošljava velik broj lokalnih radnika, sufinancira projekte za očuvanje kulturne baštine i aktivno sudjeluje u razvoju društvenih infrastrukturnih projekata.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Jadranski luksuzni hoteli (ALH).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....