Poznati američki PR stručnjak Alex Braun, koji je za parlamentarne izbore 2015. radio kampanju za SDP, ponudio se sredinom veljače ove godine šefu SDP-a Davoru Bernardiću za nadolazeće parlamentarne izbore.
Našli su se tada u jednom zagrebačkom restoranu i razgovarali, ali ga je Bernardić odbio u konačnici. Odlučio se ipak ostati uz svog dotadašnjeg stručnjaka za politički marketing Sinišu Jagodića!
Ali tko je čovjek iz sjene na kojeg se šef najjače oporbene stranke oslanja otkad je pobijedio na unutarstranačkim izborima?
Ima li uz njega Bernardić šanse postati premijer, kao što je 2000. do Pantovčaka ispratio Stipu Mesića? I kako to planira izvesti? Je li on autor imena lijeve koalicije - Restart i stoji li možda iza nedavnog Bernardićeva napada na predsjednika Sabora Gordana Jandrokovića?
To su samo neka od pitanja koja se nameću i o kojima smo željeli razgovarati sa samim Jagodićem, koji, pak, tvrdi da ne daje izjave za medije i da je diskretan kad je riječ o njegovu angažmanu u politici.
U PR krugovima o Jagodićevim angažmanima, osim onog za Mesića, ne zna se mnogo.
Razjasniti ulogu
Samo ga rijetki povezuju s kampanjom Nadana Vidoševića iz 2009. godine, a kampanje iz 2003. za HNS nije se mogao sjetiti nitko od naših sugovornika.
Međutim, uspjeli smo s nekim sugovornicima iz njegove blizine razjasniti Jagodićevu ulogu u SDP-u, pritom i koje su njegove namjere s klijentom Bernardićem u sljedećoj političkoj borbi.
- Jagodićeva je vizija da SDP s koalicijskim partnerima pobijedi na parlamentarnim izborima, a da Bernardić tada kao predsjednik najjače oporbene stranke postane premijer - prepričava nam Jagodićevu nit vodilju naš sugovornik iz njihova najužeg kruga. Jagodić je prvu političku kampanju u životu odradio upravo na predsjedničkim izborima 2000. godine s Mesićem, a dotad je radio na radiju.
“Moj prvi veliki medijski projekt je Otvoreni radio koji je nastao krajem 1997. godine i do danas je jedna od najslušanijih radijskih postaja u Hrvatskoj”, navodi Jagodić na svojoj internetskoj stranici na kojoj se predstavlja kao “strateg kampanja”.
“Strategije političkih kampanja, organizacija i vođenje političkih kampanja, stranački konzalting, ustroj i organizacija te politička analiza...”, poslovi su koje navodi i nudi političkim akterima.
Jagodić se rodio 18. kolovoza 1968. godine u Zagrebu, gdje je završio osnovnu i srednju školu te fakultet (Aeronautiku).
“... 2000. osmišljavam i pokrećem Zagrebački radio koji je svoj program emitirao na širem području grada Zagreba...”, nabraja u svom CV-u na toj internetskoj stranici. Iz napisa na toj stranici nije baš jasno kako ga se može angažirati, ne navodi se ime ni jedne agencije, a ni tvrtke, a email adresa putem koje mu se može obratiti je gmail adresa.
Uvidom u financijske servise utvrdili smo da je na Jagodića do 2011. glasio obrt za istraživanje tržišta i javnog mnijenja te marketing, koji je tada ugašen, a 2008. i 2009. bio je predsjednik Uprave tvrtke Legenda promet.
Blokada od ožujka
Danas ga se ipak povezuje s jednom aktivnom zagrebačkom tvrtkom Solum optimus d.o.o., čiji je račun u blokadi od ožujka.
Međutim, riječ je o Jagodićevu sporednom biznisu koji je zbog krize s virusom zapao u probleme, naime Jagodićeva tvrtka posljednjih godina vodi hotel Argentum na otoku Krku s kojim se zbog otkazivanja rezervacija našao u sličnim problemima, kao i ostali turistički djelatnici.
- To je biznis koji je trebao biti neka sigurnost za stare dane, nije to njegov osnovni posao - objašnjava mi njegov poznanik.
Profesionalno Jagodić na tržištu, tvrde njemu bliski suradnici, radi kao strateg kampanja.
- To je njegova prva ljubav - govori nam njemu blizak izvor.
Politički analitičar Krešimir Macan komentira da je SDP dobro krenuo u kampanju.
- Uzeli su glas poduzetnika koje muče realni i životni problemi, ali kod njih je uvijek pitanje da li oni to o čemu govore i žive. Jer SDP, kad je bio u prilici da nešto napravi, to nije iskoristio. Ali oni imaju dobru poziciju. Za Bernardićev bi uspjeh u kampanji moglo biti ključno sučeljavanje s Plenkovićem - komentira Macan.
Šef SDP-a Bernardić, koji je od dolaska na čelo stranke promijenio nekolicinu stručnjaka za medije, pokucao je Jagodiću na vrata u vrijeme unutarstranačkih izbora u SDP-u. Njegove usluge zatražio je ponovno kad se suočio sa strmoglavljenjem SDP-ova i svojeg osobnog rejtinga.
Danas pred parlamentarne izbore, Jagodić je opet uz Bernardića.
- Bernardić i Jagodić imaju više osobnu suradnju nego što Jagodić radi s cijelom strankom, iako on komunicira i s drugim članovima stranke i stranačkim dužnosnicima - govori nam sugovornik upoznat sa situacijom u SDP-u i dodaje:
“Jagodić s Bernardićem radi i na verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji pa s njim održava osobne treninge, jer naravno, u kampanji nije važno samo što se govori nego i kako se govori...”.
Njihova suradnja nije stalna nego se obnavlja sukladno potrebama i situacijama, ali Jagodića uglavnom zovu kad je kriza ili kampanja. Predsjednik SDP-a upomoć ga je pozvao u drugoj polovici 2017., kad je rejting stranke počeo rapidno padati, došavši na najniže grane od 2014. Kako je padao rejting stranke, padao je i Bernardićev rejting.
- Kao strateg je bio angažiran i na izborima za Europski parlament na kojima su u SDP-u očekivali zastupnika manje, a dobili više, tada im je pomalo krenulo, a upravo je uz njih bio Jagodić - govori nam naš sugovornik koji nije želio otkrivati detalje buduće kampanje.
- Jagodić, koliko mi je poznato, radi stranački konzalting, strategiju kampanje te političku analizu, ali mislim da ne sudjeluje u odlukama na dnevnoj političkoj razini, a i ne bavi se konkretnim imenima, pa ni financijama. Više sugerira određeni smjer, daje neke bitne inpute - govori naš sugovornik i također dodaje: “Kad s nekim surađuje, Jagodić onda uglavnom preuzme na sebe više različitih poslova, kao što su analize, izrada strategija, izrada plana kampanje, operativne strategije, sve do strateškog komuniciranja, strukturiranja kampanje, izrade kreativnog koncepta i ključnih poruka te produkcije. Sve te poslove koje inače obavljaju velike agencije, Jagodić radi uglavnom kao ‘one man show’ pa je političkim akterima s njime jednostavnije surađivati”.
Jagodić je, naime, još aktivan i u udruzi nazvanoj “Stjepan Mesić” koju je 2016. godine osnovao s bivšim predsjednikom Mesićem, ali bi se, neslužbeno doznajemo, ona ovih dana trebala ugasiti.
Mesićeva udruga
Mesić je, naime, osnovao udrugu građana nazvanu po sebi, a društvo u njoj mu je, osim njegove dugogodišnje najbliže suradnice Mirjane Pavoković, pravio Jagodić, stručnjak za politički marketing koji je nekoć radio kao njegov tajnik na Pantovčaku.
Udruga građana za promicanje mira i demokratskih vrijednosti “Stjepan Mesić” u registar udruga bila je upisana potkraj siječnja 2017.
Jagodić je, inače, odradio obje Mesićeve predsjedničke kampanje, a radio je i osmislio predsjedničku kampanju 2009. za Vidoševića koja nije okončana toliko uspješno. Danas bivši šef Hrvatske gospodarske komore Vidošević sjedi na optuženičkoj klupi i očekuje kraj suđenja.
Jagodić se na svojoj internetskoj adresi hvali i klijentima iz regije, i to od Slovenije do Makedonije i Kosova, pa je tako nekoliko puta radio i u BiH, i to za Narodnu stranku - Radom za boljitak, koju je osnovala obitelj Lijanović, također bliska Mesiću. Upravo je zbog tog angažmana svojedobno izbila afera u javnosti jer je posao na Pantovčaku obavljao pro bono, a u isto vrijeme odrađivao kampanje za druge.
Jagodić je također bio član Dinamove Uprave zadužen za odnose s javnošću, a kad ga agažirao Bernardić u medijima se povela polemika o tome je li prihvatljivo da šef SDP-a angažira osobu čiji je nadređeni svojedobno bio nekadašnji Dinamov čelni čovjek Zdravko Mamić. Tim napisima pridonijela je i Jagodićeva izjava iz ožujka 2008. godine, koju je dao Jutarnjem listu: “Zdravko Mamić više mi neće trebati u životu, ali za sve sam zahvalan samo njemu”. Jagodić je poslije tvrdio da je izvučena iz konteksta te nije želio više odgovarati na pitanja o Mamiću.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....