ČETVRTI KVAR U 14 DANA

OPET KVAR NA ZRAKOPLOVU DASH Poletio za Atenu pa se vratio u Dubrovnik

 Joško Brešan/Cropix

ZAGREB - Zrakoplov Croatia Airlinesa (CA) tipa Dash 8 Q 400 danas poslijepodne se na letu iz Dubrovnika za Atenu zbog kvara morao vratiti u dubrovačku zračnu luku, a to je četvrti kvar na tom tipu zrakoplova u manje od dva tjedna.

Zrakoplov je sa zakašnjenjem od 90 minuta ponovno poletio iz Dubrovnika, a trideset putnika i posada nisu bili ugroženi, te nitko nije ozlijeđen, doznaje se u Zračnoj luci Dubrovnik.

U dubrovačkom uredu CA kažu da se zrakoplov vratio nakon polijetanja zbog manjeg tehničkog kvara na ručki na prostoru za prtljagu. Ponovno je poletio u 16,55 sati s 90 minuta zakašnjenja.

To je četvrti kvar u manje od dva tjedna koji se dogodio na zrakoplovima Croatia Airlanesa tipa Dash.

Glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović kazao je u izjavi Hini da za sada nema informacije o tom događaju jer se očigledno radi o manjem kvaru koji se Agenciji za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova prijavljuje u roku od najviše tri dana, a ne odmah, kao kod zrakoplovnih nesreća.

"Sigurnosna služba sukladno pravilniku i EU direktivi 2003 mora prijaviti kvar unutar 72 sata, ako se ne radi o nesreći ili ozbiljnoj nezgodi", kazao je Vodanović, dodavši da se prema saznanjima iz medija očito nije radilo o većem kvaru.

Ponovio je da zrakoplove Dash pogoni motor PT 6, najpouzdaniji na svijetu, koji se ugrađuje u velik broj tipova zrakoplova, a ne samo u Dasheve, ali da je avion naprava složena od više desetaka tisuća dijelova.

Na pitanje bi li preporučio zrakoplovnim kompanijama da se u nabavi odluče za tu vrstu zrakoplova, rekao je da ga prema svim pokazateljima ne bi kupio ni preporučio, ali tvrdi da su ti zrakoplovi kod hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika redovito i kvalitetno održavani.

"Prema svim pokazateljima ja ga ne bih kupio ni preporučio. Moram priznati da mehaničari za takve zrakoplove govore da su 'poluproizvodi'. Kao osoba koja se dugo bavim ovim poslom smatram da ima više mana i da će se početi povlačiti iz upotrebe tek kada se dogodi neka velika nesreća. No, u konkretnom slučaju tvrdim da su ti zrakoplovi kod našeg domaćeg avioprijevoznika redovito i kvalitetno održavani jer su naši inženjeri i mehaničari ljudi koji vole svoj posao i rade ga dobro", rekao je Vodanović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 02:25