ZAGREB - Laburist Mladen Novak ocijenio je danas da je nelogično da država unosi ozbiljna sredstva u HŽ Infrastrukturu, a istovremeno se prodaje uspješna tvrtka Pružne građevine, dio HŽ Infrastrukture, poručivši da bi tu bilo posla za Državno odvjetništvo, odnosno USKOK.
Mislim da bi to bila zgodna priča za DORH, odnosno za USKOK, jer nitko me neće uvjeriti da je to racionalan potez, rekao je Novak u raspravi o prijedogu da se potvrdi sporazum o zajmu za modernizaciju HŽ Infrastrukture težak 40 milijuna eura, odobren na 15 godina, uz tri godine počeka.
Novak tvrdi da Pružne građevine imaju ugovoreno milijardu, odnosno 2,4 milijardi kuna poslova, a prodaju se za samo 250 milijuna kuna.
Laburist tvrdi i da se na poslovima demontaže kolosjeka, nakon što je taj posao izgubila braniteljska udruga Četiri rijeke, pojavila nova udruga Copa Beach iz Siska, registrirana dan prije potpisivanja ugovora sa HŽ Infrastrukturom.
“Čista zarada je oko deset milijuna kuna", kaže Novak i prenosi kako se radi o braniteljskoj udruzi "čiji je kompletan sastav iz SDP-a". Je li to slučajnost ili neka buduća Fimi Media, zapitao se Novak.
I Josipa Borića (HDZ) zanima čiji je interes za 250 milijuna kuna prodavati tvrtku čija je dobit preko sto milijuna kuna? Koji su to interesi, stalno se potežu priče o nekakvim kosturima iz ormara, imamo li onda pravo reći da će, kad oni odu s vlasti, s ovakvim načinom ponašanja iza njih ostati masovna grobnica, upitao se Borić.
Zakon o potvrđivanju zajma za modernizaciju HŽ Infrastrukture, Ivan Šuker (HDZ) nazvao je "potencijalnim kosturom", tvrdeći da je, ako se ne izvrši program restrukturiranja, odluka o zajmu potencijalni kostur budućoj Vladi.
Boro Grubišić (HDSSB) ne vjeruje u uspješno restrukturiranje. Kako će se restrukturirati željeznicu kad se u njoj postavljaju podobni, a ne stručni, pita se Grubišić i tvrdi kako je za šeficu uprave postavljena osoba koja je prešla iz Cinestara, a čije je pitanje po dolasku na željeznicu bilo 'postoji li više vrsta vagona?
Šuker upozorava da je proteklih 15-ak godina država Hrvatskim željeznicama uputila 30-tak milijardi kuna, no da je izostao željeni učinak.
Željeznicom se ne može voziti bog zna kakvom brzinom, Gredelj je u stečaju, HŽ Cargo se na vrlo čudan način pokušava privatizirati, pobrojao je Šuker.
"Željeznicu treba spasiti, treba joj pomoći danas jer će za 10 godina biti kasno", poručio je nezavisni Damir Kajin.
Smatra da je zajam povoljan, da se sredstva ne mogu zlorabiti jer je kontrola međunarodnih organizacija takva da to onemogućava.
Podsjetio je Kajin i kako ukupna vrijednost EBRD-ovog ulaganja u Hrvatsku od 1994. godine iznosi preko 2,7 milijardi eura za 148 projekata, čija ukupna vrijednost iznosi oko 7,74 milijardi eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....