Svaki put kad umjesto da protegnete noge jelo naručite putem aplikacije, tehnologija i ugostitelji iskoristili su vašu komociju - cijena jela putem nekih od najpoznatijih servisa za dostavu hrane često bude za trećinu viša nego da ste ga pojeli u restoranu ili naručili izravno od ugostitelja.
To smo dokazali uz pomoć malog eksperimenta Velike škrtice - na aplikacijama Bolt food i Wolt nasumično smo pronašli desetak restorana na području Zagreba, prekopali njihove cjenike na aplikacijama te ih usporedili s cjenicima u istim tim fizičkim restoranima.
Naravno, ima onih poštenih koji i putem platforme i u lokalu nude jela po identičnim cijenama, no šokantno je koliko njih identično jelo istovremeno nudi po dvije posve različite cijene, a kad se tome onda još pridoda prosječnih dva eura za dostavu do kućnog praga, razlika u cijeni penje se do 34 posto što znači da korisnici aplikacija nerijetko za isto jelo plaćaju čak trećinu više od potrošača koji ga konzumira u lokalu.
Neke razlike u cijenama pritom su nas šokirale, a mnogi ugostitelji uz pomoć platformi "nabildavaju" osnovne cijene jela te za njih na aplikacijama nude popust, no u konačnici ga prodaju za identičnu cijenu po kojoj ga prodaju i u lokalu, jedino što potrošaču daju lažan osjećaj da je uštedio.
Što je otkrio naš eksperiment i zašto je ova praksa ugostitelja po domaćim propisima posve legalna, pogledajte u novom kratkom videu Velike škrtice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....