VAŽAN PROJEKT

Osijek dobio podvožnjak na cesti koja je među najprometnijima u Republici Hrvatskoj

Rampa se na prijelazu koji je dosad bio u toj ulici, kojom dnevno prođe i 25.000 auta, spuštala i 30 puta na dan
 Vlado Kos/CROPIX

Osijek je nedavno dobio novi podvožnjak ispod željezničke pruge u Ulici sv. L. B. Mandića, tzv. Čepinskoj. Desetljećima se čekala realizaciju tog iznimno važnog prometnog infrastrukturnog projekta.

Rampa se na pružnom prijelazu koji se do sada nalazio u toj ulici nekada spuštala i 30 puta dnevno, što je izazivalo velika čekanja i cestovne prometne zastoje, a inače je riječ o jednoj od najprometnijih cesta u Hrvatskoj, s dnevnim prometom i do 25.000 vozila.

Sada je to završena priča, jer je završena izgradnja podvožnjaka vrijednog 7,1 milijun eura, od kojih je 85 posto sufinancirano iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, a ostalih 15 posto iz Proračuna Republike Hrvatske.

U petak, 25. kolovoza, ujutro prvi su se novim osječkim podvožnjakom, na južnom ulazu u grad, provezli neki od najboljih osječkih maturanata u prošloj školskoj godini koje je Grad Osijek nagradio plaćanjem vozačkog ispita, ali i oni iskusni vozači, profesionalci u autobusima GPP-a, taksisti, bajkeri iz Moto kluba Osijek...

I uštedjelo se

- Riješen je tako jedan od najvećih prometnih problema u Osijeku, na što su građani čekali dulje od 50 godina tijekom kojih je na toj točki promet dnevno ukupno stajao i do dva i pol sata s obzirom na to da se 30 puta dnevno spuštala rampa. Sada više nema stajanja, a Osijek je dobio i novi lijep ulaz u grad, pri čemu građane Osijeka to nije koštalo nijednog centa.

Radovi su počeli u studenome 2021. i završeni su tri mjeseca prije roka. Izgrađena su dva mosta, željeznički i cestovni, ispod njih prometnica, pješačko-biciklistička staza, javna rasvjeta, hortikulturno je uređen okolni prostor, zasađeno je 57 novih stabala - rekao je Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka.

Dodao je da je plan do kraja godine izgraditi i 250 metara spojne ceste između Ulice sv. L. B. Mandića i Autobusnog kolodvora. Inače, procijenjena vrijednost projekta bila je 12,3 milijuna eura, što znači da je ušteđeno gotovo 5 milijuna pri izvođenju radova, koje je izvela tvrtka Osijek-Koteks.

- Zna se i to dogoditi, rijetko je, ali dogodi se da cijene u nabavi budu niže od procijenjenih, kao u ovom slučaju. Sada radimo na tome da pronađemo način kako da određena sredstva koja imamo do kraja godine i kraja ove financijske perspektive iskoristimo i preusmjerimo u krak ceste prema Autobusnom kolodvoru - kazao je Šime Erlić, ministar regionalnog razvoja i fondova EU.

Dodao je i da je "ovo samo jedan od kapitalnih projekata koji se u Osijeku realiziraju iz fondova EU, kakvih je do sada u mandatu ove Vlade realizirano u vrijednosti većoj od 400 milijuna eura".

Pozitivna transformacija

- Ti projekti svakim danom Osijek čine boljim te su napravili pozitivnu transformaciju grada koju mi, koji nismo iz Osijeka, vidimo svaki put kada ovdje dođemo. Grad i Županija dobro koriste sve prilike koje nude fondovi EU, a to će biti i ubuduće, jer je pred nama nova, još bogatija omotnica koju ćemo znati iskoristiti za podizanje općenite kvalitete života u ovom kraju - rekao je Erlić.

Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, istaknuo je kako je "Osijek danas jedini grad u Hrvatskoj koji realizira važne kapitalne projekte u svim vidovima prometa - cestovnom, tramvajskom, željezničkom, zračnom i riječnom."

- Osijek je po tome jedinstven i može biti primjer drugim gradovima kako sve vrste prometa uključiti u investicijski ciklus, unaprjeđivati i poboljšavati sustav - poručio je Butković. Župan osječko-baranjski Ivan Anušić naglasio je da je ovo "samo jedan od brojnih kapitalnih projekata na području grada i županije, koji su od vitalnog značaja i imaju dodanu vrijednost za gospodarstvo i građane".

Dragan Jelić, ravnatelj SAFU-a, dodao je da se "trenutno samo preko SAFU-a u Osijeku provode projekti sufinancirani iz EU vrijedni više od 200 milijuna eura, a u Osječkoj županiji više od 300 milijuna eura, što ih stavlja na prvo mjesto u Hrvatskoj po povlačenju novca iz fondova, ali i kvaliteti projekata". Podvožnjak se, inače, proteže na 509,8 metara, cestovni most dug je 27 metara, a željeznički 21 metar. Vrijeme putovanja skraćeno je za 7,5 minuta po vozilu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 21:12