STRAH OD KRAĐA

OSJEČANKA U ŠOKU: Tražila sam 10 dekagrama kulena, a nisam mogla vjerovati što je prodavačica napravila. Sigurna sam da je to zbog mog modnog izričaja

 Ilustracija / Profimedia, Cultura RM/RF

Nesvakidašnji događaj zbio se ovih dana u jednom trgovačkom centru i pokazao, s jedne strane, nepovjerenje prodavača u kupce, s druge diskriminaciju i predrasude, a s treće i sve veću beskrupuloznost nekih kupaca koji kradu sve što im padne pod ruku, pa se neki trgovci snalaze kako znaju.

Kako piše Glas Slavonije, jedna Osječanka je vraćajući se s posla kupila desetak dekagrama kulena. Bila je, kaže, našminkana i dotjerana i prodavačica joj je dala traženu robu, no kad je nakon dva dana došla kupiti jednaku količinu kulena, u ranim jutarnjim satima, doživjela je šok.

- Prodavačica me najprije upozorila na cijenu (pretpostavljam da je prema mom izgledu procijenila da mi neće odgovarati), a potom je, kao neprimjetno, u omot stavila alarm. Bila sam neugodno iznenađena, a da provjerim mislim li da je to zbog 'casual' odjeće, sutradan sam kupila to isto, također nakon povratka s posla, ali dotjerana. Alarma nije bilo! Smatram to diskriminacijom prema kupcima - prokomentirala je V. T. (podaci poznati redakciji Glasa Slavonije).

Nažalost, nije jedina koja je to doživjela. Naime, Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača, kaže kako je različit tretman od strane trgovaca u njezinu slučaju ovisio o tome je li dotjerana ili je manje brižnog izgleda. Kao predsjednica CEIP-a kaže kako prodavači imaju puno pravo zaštititi svoj proizvod, no ne smiju primjenjivati dvostruka pravila.

- Taj proizvod ili ima ili nema kod. To smatram diskriminacijom, a osim ovog slučaja, za tako nešto dosad nisam čula. No savjetujem prodavačima da se prema svim kupcima ponašaju isto - dodala je Popović Filipović.

Ipak, čini se da nije izgled (ili bar ne jedino to), taj koji je "presudio" da prodavačica stavi alarm na proizvod, nego sama cijena robe. Naime, kako se neslužbeno doznaje od prodavača, nerijetko se događa da ih potkradaju ljudi u finim odijelima, žene u skupocjenim kaputima i slično. Potvrđeno je to i na konferenciji održanoj u srpnju ove godine u Zagrebu na temu "Sigurnost u prodaji i logistici", u organizaciji specijaliziranog časopisa Zaštita.

Naime, zaključeno je kako su kradljivci nerijetko galantni i elegantno odjeveni ljudi koji neće pobuditi nikakvu sumnju kod trgovaca. Kako bi se zaštitili od takvih situacija, prodavači će stavljanjem alarma koji će "zapištati" na ulazu spriječiti krađe. Ipak, kako i sami prodavači kažu, uobičajeno je da se alarmi, kad je spomenuti proizvod s početka teksta u pitanju i njemu slični proizvodi, stavljaju na već vakuumiranu kilažu, a ne u papir u koji se umotava proizvod.

Na spomenutoj je konferenciji utvrđeno i kako gubici do kojih dolazi zbog krađe u prodavaonicama trgovcima uzimaju od jedan do dva posto prometa na godišnjoj razini, odnosno kad je Hrvatska u pitanju - približno milijardu kuna. Zaključeno je i kako su sustavi videonadzora u prodajnom centru važan čimbenik u dijelu prevencije kriminaliteta. S tim se valja složiti, no isto tako i povesti računa o tome da se ne povrijedi dostojanstvo onih koji dovode do ostvarenja prometa, piše Glas Slavonije.

- Ponavljam, alarme trebaju dobiti ili svi ili nitko - zaključuje Popović Filipović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 15:50