MUKE PO ZVONIMIRU

OSTAO BEZ DOPUNSKOG JER SE PREVIŠE LIJEČIO 'Nikada me nitko nije obavijestio o postojanju nekakvog limita, pa nisam ja kriv što sam se razbolio'

 
 CROPIX

U trenutku kada sam potpisivao ugovor o dopunskom zdravstvenom osiguranju s osiguravajućom kućom "UNIQA" još uvijek sam bio u potpunosti zdrav i nisam znao da se ne smijem razboljeti, jer da sam to znao, sigurno s njima ne bih potpisivao ugovor, kazuje Slobodnoj Dalmaciji to Zvonimir Višić iz Splita, koji je 1. kolovoza 2016. "uzeo" dopunsko zdravstveno osiguranje u "UNIQI" koje je ugovorom trebao plaćati 65 kuna mjesečno, što je on i radio i još uvijek radi, ali je na svoju žalost obolio od Chronove bolesti, koja ga je posljednjih godinu dana u velikoj mjeri "prikovala" za bolničku postelju.

U UNIQA osiguranje je Zvonimir otišao jer je kod njih već bio osigurao automobil i bio je zadovoljan njihovom uslugom.

- Tako sam otišao i za dopunsko zdravstveno osiguranje. Mislio sam da ću i u tom segmentu njihova rada biti zadovoljan. Dakle, 1. kolovoza 2016. godine, kada sam još uvijek u potpunosti bio zdrav čovjek, uzeo sam u toj osiguravajućoj kući to dopunsko zdravstveno osiguranje. Potpisao sam ugovor i počeo iz mjeseca u mjesec plaćati 65 kuna i nastavio normalno živjeti. No, na žalost u lipnju 2017. godine završavam u KBC Split na bolničkom liječenju, jer sam imao zdravstvene tegobe te je trebalo utvrditi o čemu se točno radi, kazuje Zvonimir.

I tada doslovno počinje njegova borba na život ili smrt, a hrvatske bolnice postaju njegova svakodnevica.

- Boravio sam u KBC-u Split, pa u dva navrata u bolnici Sestara milosrdnica u Zagrebu i jednom u KBC-u Rebro. Dakle, od tog lipnja 2017. u bolnicama sam s kraćim prekidima bio do 14. ožujka 2018. te su mi utvrdili, nakon "milijardu" pretraga i četiri operacije, da bolujem od Chronove bolesti. Često sam puta, dok sam ležao u bolničkom krevetu, ne znajući hoću li dočekati sutrašnji dan, pomislio kako sam, ne znajući što me čeka u budućnosti, učinio pravu stvar i uzeo u "UNIQA" osiguranju dopunsko zdravstveno osiguranje. U ožujku ove godine izlazim iz bolnice i dolazim kući, kazuje Zvonimir.

I sve je to tako "divno i krasno" do prije desetak dana, kada Zvonimiru zvoni mobitel.

- Djelatnica "UNIQA" osiguranja me nazvala na mobitel i obavijestila me da mi oni neće dalje produžiti ugovor o dopunskom zdravstvenom osiguranju zbog prekoračenja limita. Pokušao sam doznati detalje, ali mi je rekla da ću objašnjenje dobiti pisanim putem i tada je taj naš razgovor završio - kazuje Zvonimir.

- Preko prijatelja, koji poznaju neke ljude u "UNIQI", doznao sam da sam prešao pet tisuća kuna limita u bolničkom liječenju, odnosno bolničkih troškova, i da sam njima neisplativ kao stranka. Do dana današnjega iz "UNIQE" nisam dobio nikakvo pisano objašnjenje, a moram istaknuti da me nitko nikada iz "UNIQE" nije obavijestio o postojanju nekakvog limita u dopunskom zdravstvenom osiguranju, jer da sam znao da postoji nekakav limit zasigurno kod njih ne bih uzeo to dopunsko osiguranje.

S time me čak nisu upoznali ni u trenutku kada sam potpisivao ugovor s njima. A takva mogućnost ne postoji ni u ugovoru koji sam s njima potpisao, odnosno u njemu nigdje ne piše da mi oni iz "UNIQE" mogu otkazati osiguranje zbog nekakvog prekoračenja limita. Prije nekoliko dana me iz Zagreba nazvala neka zaposlenica "UNIQA" osiguranja da bi me obavijestila o istoj stvari, kazuje Zvonimir.

Zvonimiru ne ide u glavu da ga o ovome nisu izvijestili pismenim putem.

- Pa ja sam mogao još uvijek biti u bolnici i ne javljati se na nepoznate brojeve, kao što se i ne javljam u velikom broju slučajeva. I kako bih onda znao da mi "UNIQA" ne želi produžiti ugovor? Tko bi mi onda platio bolničko liječenje?

Čim su mi iz "UNIQE" javili da je to tako, ja sam otišao u Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO), gdje sam zatražio dopunsko zdravstveno osiguranje koje sam i dobio. Kod njih nema nikakvih ograničenja i žao mi je što to osiguranje nisam uzeo odmah prije dvije godine.

Pa nisam ja kriv što sam se razbolio, volio bih da nisam, ali eto, očigledno nisam "isplativ" komitent, zaključuje Zvonimir Višić.

'Sve u skladu s pravilima'

Iz "UNIQE" je stiglo ovo objašnjenje:

"Po svojoj biti posao osiguranja je procjena rizika koji se može ostvariti nakon stupanja na snagu ugovora o osiguranju i to radi svaki osiguratelj koji posluje na tržištu. Ovisno o procjeni izvjesnosti tog rizika, osiguratelj potom određuje premiju osiguranja (novčani iznos koji ugovaratelj osiguranja plaća osiguratelju temeljem sklopljenog ugovora o osiguranju.)

Da bi se određeni rizik osigurao (pod rizikom se misli na budući neizvjesni događaj koji osiguraniku može izazvati štetu) nužno je da njegovo ostvarenje bude neizvjesno. Ako postoji izrazito velika mogućnost da se rizik dogodi, procjenjuje se uvećanje tog rizika, a događaj koji će se sigurno dogoditi je izvjestan rizik, pa se, u skladu sa zakonskim odredbama, ne može niti osigurati. Radi se o općim načelima osiguranja koja su zajednička za sve osiguratelje i ne razlikuju se od onih koji vrijede u Europi i po kojima smo dužni postupati.

Iako se u zdravstvenom osiguranju na korist klijenata primjena tih odredbi ublažava te se u osiguranje prihvaćaju i osobe koje imaju određene zdravstvene tegobe, nije moguće osiguranje u slučaju kad se zna da će isplate šteta u velikoj mjeri premašiti uplaćene premije osiguranja. U konkretnom slučaju UNIQA nije osiguraniku raskinula ugovor o osiguranju već smo klijenta obavijestili da je njegova polica, sklopljena na godinu dana, istekla te da ne možemo zaključiti novi ugovor osiguranju. Obavještavanje klijenta o isteku osiguranja nije naša obveza, no ipak smo ga informirali na vrijeme kako ne bi ostao bez osigurateljne zaštite".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. listopad 2024 22:03