SKRIVENI PROBLEM

OTKRIVAMO Dash avioni Croatia Airlinesa već 16 puta imali kvar na prednjem trapu!

Piloti i stjuardese Croatia Airlinesa su upozoravali: Ovi avioni nam se stalno kvare
 NewsPictures.ch

Avion Dash Croatia Airlinesa, prema neslužbenim informacijama, u posljednjih mjesec dana imao je još dvije manje nezgode.

Još dva puta, kako smo doznali, pojavili su se problemi s izvlačenjem prednje noge, međutim, nije poznato što su poduzeli u Croatia Airlinesu.

Croatia Airlines u svojoj floti ima šest aviona Dash Q400, kanadskog proizvođača Bombardier Aerospace i za njih, prema neslužbenim informacijama, plaćaju leasing ratu od prosječno 160 tisuća eura.

U pet godina šest aviona Dash imalo je 16 kvarova na prednjem stajnom trapu, uključujući i incident u Zürichu. - Ni u jednom od tih 16 manjih incidenata nije došlo do ozbiljnih problema. Ovo je prvi put da je pilot morao prisilno sletjeti. Ono što se ranije događalo bilo je to da bi trap zapeo ili ne bi mogao izaći, ali ti kvarovi trajali su samo po nekoliko sekundi - kaže naš izvor.

OTKRIVEN IDENTITET HEROJA Kapetan Šitum i kopilot Ivanković uspjeli su sletjeti bez kotača

Prva dva kupljenja su 2008. i za njih leasing izlazi 2018., a posljednji su u flotu ušli 2010.

Avion koji je sletio na nos u Zürichu dobio je ime ‘Istra’, a uključen je u flotu Croatia Airlinesa 19. lipnja 2009. Bio je to četvrti model ovog tipa aviona koji je stigao u redove nacionalne aviokompanije. Vrijednost leasing ugovora za svih šest aviona je 115 milijuna eura.

Iako u CA tvrde kako je riječ o jednom od najsuvremenijih zrakoplova u svijetu, piloti i stjuardese dosad su u nekoliko navrata upozoravali na ozbiljne probleme Dashova.

VIDEO: 'ETO, MOŽE I BEZ KOTAČA' Kopilot nakon dramatičnog slijetanja u Zuerichu

Od prvog trenutka kada su avioni počeli stizati u Zagreb piloti su se žalili na perfomanse aviona. Aviomehaničari su pak tvrdili kako o njegovoj kvaliteti najbolje govori podatak da je za redovni godišnji pregled Q400 potrebno 25 dana, a za daleko veći Airbus 6 do 7 dana.

Piloti Croatia Airlinesa tvrde kako su ti zrakoplovi jako loše napravljeni pa se stalno kvare. Često se događa, svjedočili su piloti nacionalne zrakoplovne kompanije, da se kvare svi sustavi na zrakoplovu.

AUDIO Kontrolni toranj pilotu: 'Izvrsno ste obavili posao!'

Tako, primjerice, ne radi indikator izvučenosti stajnog trapa, ili se trap počne sam od sebe izvlačiti i uvlačiti, zatim indikator krivo pokazuje da vrata zrakoplova nisu zatvorena. A premda su relativno novi, već se, tvrde piloti, na njima pojavljuje korozija i mikropukotine.

Stjuardese su u nedavnom štrajku tražile da im se za svaki let Dashom isplaćuje dodatak od 1000 kuna.

- Ti propelerci toliko su bučni i u njima su tolike vibracije da već nakon dva leta počneš imati užasne glavobolje. Bez tableta ih je teško izdržati. Događaju se kvarovi klime i grijanja. Zimi se cijev ne puni vodom da se ne smrznu, pa je praktički nemoguće prati ruke, što znači da se može govoriti i o nehigijenskim uvjetim - ispričala je za Jutarnji u vrijeme štrajka jedna stjuardesa.

Foto: Twitter

Veći incident s avionima Dash Croatia Airlines imao je krajem travnja prošle godine na letu za Beč, tada zbog tehničkog kvara na motoru. Pilot je morao sletjeti samo s jednim motorom, a u zrakoplovu je tada bilo 58 putnika.

- U skladu sa sigurnosnim procedurama Croatia Airlinesa i preporukama proizvođača ovog zrakoplova za takve slučajeve, pilot je preventivno ugasio lijevi motor - izvijestili su tada iz CA objašnjavajući da su “zrakoplovi Q400 proizvedeni tako da i u ovakvim situacijama mogu sigurno letjeti, održavati brzinu te sletjeti”.

- Sigurnost putnika ni u jednom trenutku nije bila ugrožena. Piloti Croatia Airlinesa školovani su i trenirani za ovakve situacije - tvrdili su tada u CA.

Nakon slijetanja ovaj je avion privremeno povučen iz prometa. Nakon što je zamijenjen dio na sustavu za rad motora, zrakoplov je ponovno uključen u promet.

‘Kvarovi se mogu dogoditi svugdje i na svim avionima’

U Croatia Airlinesu unatoč svemu, pa i ovom najnovijem kvaru koji je mogao završiti s katastrofalnim posljedicama, tvrde: Slični tehnički problemi bilježe se i kod drugih kompanija, ali i kod drugih tipova zrakoplova.

Član Uprave Crotia Airlinesa Zlatko Širac rekao nam je jučer kako ne treba izvlačiti zaključke naprečac.

- Takve stvari se događaju i nisu vezane samo uz jedan tip zrakoplova. Tih zrakoplova u svijetu leti 450, od čega 150 u Europi. Imaju ih mnoge kompanije, primjerice Austrian airlines - kaže Širac. A na naše pitanje razmišlja li možda CA o promjeni flote, odnosno prodaji Dasha, a kupnji nekih drugih modela aviona, odgovara:

- Promjena flote je jedan od najkompleksnijih procesa. Osim toga avione Dash uzeli smo na desetogodišnji leasing.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 04:09