Nezgodna situacija

Otkrivena greška u rezultatima nacionalnih ispita, revolt dijela učitelja, Filipović: ‘Žao nam je...‘

U obradi rezultata iz hrvatskog jezika bodovi koje su učenici postigli u zadatku pisanja nisu bili pomnoženi s dva

Vinko Filipović

 Zeljko Puhovski/Cropix

Nakon javne objave rezultata nacionalnih ispita za oko 70 tisuća učenika četvrtih i osmih razreda, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) svim je osnovnim školama proslijedio i pojedinačne rezultate njihovih učenika. Pritom se ispostavilo da je u rezultatima došlo do pogreške, konkretno - krivog načina izračuna konačnog broja bodova u ispitu iz hrvatskog jezika i u ispitima iz jezika nacionalnih manjina.

Pogreška Nacionalnog centra revoltirala je pojedine učitelje, jer takvu grešku – pišu u učiteljskim grupama - smatraju sramotnom i nedopustivom.

„Nekim učenicima se povećao ukupan zbroj, nekima smanjio. Eto tako, malo se igraju. Tko sada vjeruje u objektivnost, važnost, smisao ispita? Ljutila su me djeca koja su olako shvatila cijelu priču, neozbiljno rješavala, nisu rješavala, a trebamo li im zamjeriti ako se oni tako odnose?“, napisala je učiteljica, dok je druga dodala: „Mislim da se na razini razreda nije nešto bitno promijenilo, no nekima je postotak uspješnosti pao i sada im to treba objasniti. Onima kojima je postotak viši neće trebati isprike. Pogreške se događaju, no pitam se hoće li sada objaviti nove postotke i ocjene na razini Hrvatske i rečenicu isprike?“.

Objašnjenje smo zatražili od ravnatelja NCVVO-a, Vinka Filipovića.

- Isti dan prilikom objave rezultata nacionalnih ispita iz hrvatskog jezika koji su objavljeni u e-Dnevniku uočena je pogreška u obradi bodova ostvarenih u zadatku pisanja, konkretno bodovi koje su učenici postigli u zadatku pisanja nisu bili ponderirani, odnosno nisu bili pomnoženi s dva, odgovara Filipović i dodaje: - Žao nam je zbog propusta za koje NCVVO nije operativno odgovoran.

Kako naglašavaju, pogreška nije bitno utjecala na nacionalni prosjek – promjena je u četvrtom razredu s 53,50 na 53,58, a za učenike osmog razreda s 56,18 na 54,94, dok su pojedinačno kod učenika isto tako promjene minimalne.

- Budući da su rezultati nacionalnih ispita samo informativnog karaktera i ne utječu na zaključnu ocjenu, nadam se da ovo kod učenika nije izazvalo veći stres. Nacionalni centar kao nositelj provedbe nacionalnih ispita snosi svoju odgovornost, ali najveći je dio odgovornosti je na onima koji su zaduženi za obradu rezultata, dodaje Filipović, uz zaključak kako „provedba nacionalnih ispita u 886 škola u kojima su učenici pisali više od 400 tisuća ispita, a koje je vrednovalo 1153 ocjenjivača i sudjelovalo dvadesetak tisuća učitelja, vrlo složen i zahtjevan posao pa ovakav propust ne treba dramatizirati, jer je pogreška žurno ispravljena i nikako nije štetila učenicima“.

U Centru su dodali kako je greška ispravljena, te da se u e-Dnevniku sada nalaze točni podaci.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 23:44