VELIKI POSAO

Otvoren jedan od najzahtjevnijih objekata na pruzi koja će Hrvatsku spajati s Mađarskom, pogledajte snimke

Ukupna vrijednost novog mosta je 23,6 milijuna eura

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

 HŽ Infrastruktura/

Danas je u promet pušteno 2 i pol kilometara nove željezničke pruge Križevci – Koprivnica – državna granica u sklopu kojih je i novoizgrađeni most Drava dug 300 metara i težak 4 tisuće tona. Prvi vlakovi preko mosta krenuli su u ponedjeljak kasno navečer.

Riječ je o jednom od najzahtjevnijih objekata na ovoj dionici pruge koja bi u budućnosti trebala spajati Rijeku s mađarskom granicom, a koju gradi turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret. Investitor je HŽ Infrastruktura. Most se nalazi na novoizgrađenom lijevom kolosijeku koji započinje od obližnjeg, također novoizgrađenog kolodvora Novo Drnje i završava na državnoj granici s Mađarskom, gdje se dalje nastavlja na postojeću infrastrukturu Mađarskih željeznica.

image

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

HŽ Infrastruktura/
image

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

HŽ Infrastruktura/

Riječ je o čeličnom mostu koji je dugačak 300 metara, širok je 10 metara i težak 4 tisuće tona. Njegova rešetkasta konstrukcija sastavljena je varenjem na obali Drave, a dijelovi konstrukcije proizvedeni su u Turskoj te u u Hrvatsku dopremljeni s oko 200 kamiona. O koliko kompleksnom poslu je riječ, govori podatak da varenje jednog vara traje oko četiri sata jer varilac po istom mjestu mora proći 40 puta kako bi postigao željenu debljinu vara. Da se svi ti varovi s mosta poslažu jedan do drugoga, bili bi dugi 100 kilometara, kao put od Zagreba do Koprivnice.

Most je postavljen metodom potiskivanja, odnosno guranja, što je prvi puta primijenjeno u Hrvatskoj. Naime, most se pomicao naguravanjem pomoću hidrauličnih potiskivača, a pritom je konstrukcija mosta "klizila" preko teflonskih ploča koje su se nalazile na ležajevima.

image

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

HŽ Infrastruktura/
image

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

HŽ Infrastruktura/
image

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

HŽ Infrastruktura/

Most je do druge obale Drave guran u dvije faze. Prvih 100 metara pogurano je do prvog stupa u koritu rijeke u srpnju 2023. i naguravanje je trajalo četiri dana. Preostalih 200 metara pregurano je četiri mjeseca kasnije. Za izgradnju mosta, osim čelične konstrukcije, utrošeno je oko 6 tisuća kubnih metara betona za temelje, potporne zidove, stupove i upornjake te oko 700 tona armature. Mostom će prolaziti dva kolosijeka i nalazi se pokraj jednokolosiječnog starog mosta koji je star preko 60 godina. Ukupna vrijednost novog mosta je 23,6 milijuna eura.

Na dionici Križevci - Koprivnica - mađarska granica dosad je u promet pušteno 38 kilometara novoizgrađenog kolosijeka od ukupno 42,6 kilometara. Preostalo je izgraditi još oko 5 km novog kolosijeka na dijelu od Mučne Reke – Koprivnice. Osim izgradnje novog, obavlja se i rekonstrukcija postojećeg kolosijeka. Do sada je rekonstruirano oko 10 kilometara postojećeg kolosijeka.

Radovi na cjelokupnoj dionici trebali bi biti završeni do kraja 2025., a trenutno je završeno 75 posto dionice. Kada radovi budu završeni ovom prugom će se prometovati brzinom do 160 kilometara na sat. Ukupna vrijednost projekta je 350 milijuna eura i sufinancira se iz fondova EU.

image

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

HŽ Infrastruktura/
image

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

HŽ Infrastruktura/
image

U promet je pušten novi željeznički kolosijek koji povezuje Hrvatsku s Mađarskom

HŽ Infrastruktura/
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 16:50