S obzirom da Hrvati prema europskim statistikama plaćaju jedne od najskupljih pekarskih proizvoda u Europi - kruh i peciva od prosjeka Europske Unije službeno plaćamo 14 posto više - odlučili smo istražiti kako se kreću cijene pekarskih proizvoda na tržištu, i to na primjeru najveće domaće pekarske industrije Mlinar.
Peciva su ovdje dosta poskupjela - ilustracije radi, za najobičniju kajzericu potrošač danas izdvaja čak 50 centa što je jednako nekadašnjih 3.8 kuna, a slične je pekarske proizvode istovremeno u trgovačkim centrima moguće nabaviti za drastično manje novca, oko 15 centa za komad.
Ipak, ono što nas je bilo najviše iznenadilo kad smo proučavali cijene jest činjenica da je mnoge Mlinareve proizvode na policama trgovina moguće pronaći za znatno niže cijene nego što oni koštaju u Mlinarevim pekarnicama.
Doduše, imali smo malo problema jer neke trgovine, koje drže proizvode najvećih domaćih pekara, nužno ne otkrivaju odakle peciva dolaze pa ih nije bilo moguće usporediti, no u nekim smo to trgovinama uspjeli napraviti dosta jednostavno.
Konkretno, u jednoj smo trgovini pronašli četiri vrste Mlinarevih peciva koja se tamo prodaju pa značajno nižim cijenama nego u Mlinaru, a riječ je o identičnim proizvodima od kojih neki budu i do 25 posto jeftiniji.
Istovremeno, treba napomenuti da za kruh vrijedi obrnuto - on je značajno skuplji u trgovinama nego u Mlinarevim pekarnicama pa je za ovu vrstu proizvoda možda najbolje izbjegavati trgovine.
U našem kratkom videu pogledajte o kojim je proizvodima i razlikama u cijenama riječ te to imajte na umu sljedeći put kad ćete, umjesto za konkretnim ručkom, posegnuti za nekim pekarskim proizvodom.
Inače, prema posljednnjim podacima Fine, pekarska je industrija u 2023. godini ostvarila spektakularne rezultate - dobit su uvećali za čak pet puta, a Mlinar je prvi po prihodima i broju zaposlenih. Konkretno, tvrtka je lani ostvarila dobit od 142.1 milijun eura, a zapošljavali su 1913 radnika s prosječnim neto plaćama od 907 eura.
Imate prijedlog za Veliku Škrticu?
Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....