Marko Ločarević (35), prometnik vlakova, spriječio je veliku katastrofu u utorak navečer oko 23.20 sati po dolasku teretnog vlaka 48911 na dugoselski kolodvor iz smjera Koprivnice. Dan kasnije, kada su se slegli dojmovi, za Dnevnik Nove TV, ispričao je što se događalo u dramatičim trenucima.
- Čekao sam da vlak prođe i uočio sam iskre iz zadnjih kotača te sam prvo posumnjao da je vlak zakočen. Kad se približio bliže, vidio sam da skakuće pored kolosijeka te sam odmah znao da je zadnji vagon iskočio iz tračnica. Nisam razmišljao puno. Znao sam da trebam pokazati vozaču da stane, ali on ne bi mogao vidjeti moj signal te sam onda skoknuo na predzadnji vagon i prisilno zaustavio vlak, ispričao je reporterki Dnevnika Nove TV.
- Vlak je bio u pokretu, ali to je bio jedini način i najbrži način da se vlak zaustavi. Kad sam skočio me nije bilo strah. Jedino kad je počeo kočiti sam vidio da se vagon preokrenuo pa sam pomislio: ‘Valjda neće i drugi.‘ Na svu sreću, to je stalo nakon pet sekundi", dodao je.
Kroz glavu mu je, rekao je, prošla misao da je to jedina ispravna stvar koju može napraviti.
- Radio sam devet godina na manevri na zagrebačkom kolodvoru. Tamo su mi dečki sve pokazali, imao sam neko predznanje za kočenje vagona, objasnio je te odgovorio na pitanje što mu znači nagrada Hrvatskih željeznica koju će dobiti zbog svog hrabrog čina.
- Odlično da nešto i mi dobijemo za spašenu štetu. Moj kolega Luka je smjenu do jutra odradio hladne glave, miran i staložen. Svaka čast i njemu, rekao je.
Kako smo ranije danas izvijestili, po dolasku teretnog vlaka 48911 na dugoselski kolodvor iz smjera Koprivnice, Marko je učinio hvale vrijedan i hrabar potez te spriječio ogromnu katastrofu. Čim je vidio da vlak, inače težak 2000 tona, iskače iz tračnica zadnjim vagonom i pritom trga infrastrukturu, bez zadrške je skočio na stepenicu tog iskočenog vagona i počeo u vožnji odvrtati ručicu. Cilj mu je bio ispustiti zrak iz kočionog voda pa je automatski došlo do kočenja svih kočnica. I to na čudo strojovođe. Vlak je konačno stao, Lonačerević nabijen adrenalinom je odahnuo, a dugoselski kolodvor odmah je postao poprištem policijskog očevida.
Iz Sindikata prometnih vlakova Hrvatske izrazito su ponosni na svog člana kojem je, smatraju, prijašnje radno mjesto manevriste uvelike pomoglo da se odvaži na ovako jedan priseban i hrabar potez. Da nije tako reagirao i snašao se u nevolji, šteta bi bila daleko veća, a dugoselski kolodvor uništen i zatvoren do daljnjega.
- Vlakovi obično kroz kolodvor prometuju brzinom od 20 km/h pa je tako, pretpostavljamo, bila brzina i toga. Vlak je pored njega uredno prošao te je najednom počeo trgati peron, asfalt, tračnice... Bila je to kaotična scena i nesnosna buka jer je u pitanju 2000 tona koje trgaju sve pred sobom. Strojovođa ništa nije primijetio te je ostao iznenađen kad je izašao. A našem Marku su pomogli u toj kritičnoj situaciji u kojoj je nužno odmah reagirati i učiniti najbolji potez, stečena iskustva na ranijem radnom mjestu manevriste - rekli su za Jutarnji list iz Sindikata prometnih vlakova Hrvatske.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....