PUTNICI IZLUĐENI

Ovo je HŽ-ov najsporiji vlak: Plaćate godišnje 224 eura, a za 15 km nekad mu treba i dva sata!

Putnici nikad ne mogu unaprijed znati kad će doći na odredište: već godinama bez odštete kasne na posao, preglede, kemoterapije...
 Privatna arhiva

Svakodnevno kašnjenje na posao ili fakultet, prekasan dolazak na sahranu, kašnjenje na sud, preskočen termin kemoterapije i dolazak do liječničke ordinacije nakon završenog radnog vremena postali su svakodnevica za stanovnike zapadnog dijela Zagrebačke županije. Uzrok problema - kašnjenje vlakova.

- Imala sam dogovoren pregled na Rebru u 9 sati, kupila sam kartu Laduč - Glavni kolodvor s polaskom u 7:10 i uspjela zakasniti jer je vožnja trajala gotovo dva sata umjesto 31 minute kako stoji na stranici HŽ-a. Situacija me užasno uzrujala pa mi je tlak podivljao, srećom uspjela sam obaviti pregled na koji sam čekala mjesecima, rekla nam je 66-godišnja stanovnica Laduča.

image

Kartomat na Glavnom

Privatna arhiva/

Putnici tvrde da linija koja vozi od Harmice preko Savskog Marofa, Brdovca i Zaprešića do Zagreba već tri godine ne funkcionira. Na internetskoj stranici Hrvatskih željeznica stoji da su odstupanja od voznog reda moguća zbog radova na pojedinim dionicama pruge s ogromnim popisom izmjena u prometovanju na toj liniji.

- Posljednjih sedam godina svakodnevno se vozim vlakom od Brdovca do Zagreba i obrnuto. Ne mogu opisati frustraciju koju osijećam jer vožnja traje sat i 40 minuta umjesto 25 minuta koliko bi trebala trajati, a strojovođa gotovo nikad ne najavi kašnjenje niti nas obavijesti zašto stojimo - tvrdi Katarina.

Dodaje kako nije u redu da se karte prodaju po punoj cijeni s obzirom na to da usluga nije zadovoljavajuća.

image

Karta za vlak

Privatna arhiva/

- Vozni red i propuštanje vlakova tijekom radova su užasni. Kad idem na posao između 7 i 8 sati, često u pretrpanom vlaku stojimo po pola sata da bismo propustili vlak u kojemu je dvoje ljudi. Vrhunac apsurda je kad u najvećoj gužvi pošalju jednu kompoziciju vlaka pa ljudi više ne mogu ući u vlak već na zapadnom dijelu Zagreba - ljutito objašnjava putnica.

Tihana je prije dva tjedna u potpunosti odustala od vožnje vlakom te sad od Zaprešića do radnog mjesta u Zagrebu putuje autobusom i tramvajem.

- Vlak oduvijek kasni po par minuta, no otkad su radovi više ne možeš biti siguran ni hoće li uopće doći. Nedavno sam kupila kartu i ušla u vlak, stajali smo 10 minuta kad je kondukterka rekla da vlak danas ne vozi zbog nekog problema. Ispostavilo se da je nestalo struje, po vrućini sam pješačila do tramvajske stanice na kojoj je 40-ak ljudi čekalo prijevoz - prisjetila se Tihana.

Nakon što su putnici izbačeni iz vlaka, Tihana je pokušala dobiti povrat novca za kupljenu kartu te se uputila na blagajnu. Blagajnica ju je odbila uz objašnjenje da ne rade povrat za karte kupljene preko aplikacije te neka nazove informacije ili pošalje e-mail. Zvati nije htjela jer je cijena poziva iznosi gotovo trećinu karte, a na poslani e-mail nikad nije dobila odgovor.

image

Stanica Glavni kolodvor

Privatna arhiva/

Putnike posebno nervira što čak ni aplikacija HŽPP Planer, koja bi trebala u realnom vremenu obavještavati o svim kretanjima i kašnjenjima vlakova, ne funkcionira pa dobiju naopaku informaciju da vlak kreće prema voznom redu, a zapravo još nije ni došao na stanicu.

- Software aplikacije je u skladu s organizacijom. Vlak 8009, koji vozi samo do Glavnog, prema aplikaciji uredno i na vrijeme stiže do Dugog Sela iako putnici čekaju još 20 minuta na kolodvoru. - To je taj HŽ-ov virtualni svijet - ako u stvarnosti ne vozi, barem u "virtuali" ide po točnom rasporedu - komentirala je putnica.

Brojni građani Harmice, Sutle, Laduča, Savskog Marofa, Brdovca i Zaprešića koji imaju godišnje pokaze prisiljeni su promijeniti prijevozno sredstvo za putovanje do Zagreba. Iako su godišnju kartu platili 224,17 eura, sad se voze osobnim automobilima ili autobusima koji redovito zaglave u jutarnjim gužvama.

HŽ za kašnjenja inače isplaćuje naknadu u visini od 25% cijene karte za kašnjenja od 60 do 119 minuta, kao i naknadu od 50% za dulja kašnjenja. Ipak, ovo pravilo se ne primjenjuje na karte koje koštaju manje od 4 eura pa tako putnici koje ova relacija obuhvaća nemaju pravo ni na kakav povrat.

Oni s pokazom mogu tražiti vraćanje dijela iznosa pretplatne karte ako se kašnjenje uzastopno ponavlja tako što će poslati zahtjev za ostvarivanje prava putnika, iako im ništa neće nadoknaditi propušteno vrijeme.

- Radim u centru grada zbog čega mi osobni automobil nije opcija. Sve i da uspijem pronaći parkirno mjesto, ostavila bih cijelu plaću na parking. Putujem autobusom jer barem znam da će doći, ali zbog gužve i presjedanja dnevno provedem i po tri sata u javnom prijevozu - požalila se Tihana.

Za trajanja akademske godine studenti iz ovih mjesta također su u problemima jer kasne na predavanja i ispite. Na predavanje koje počinje u osam sati moraju krenuti u ranu zoru i nadati se da vlak neće previše kasniti.

Svi korisnici usluga HŽ-a na ovoj dionici slažu se da je remont pruge potreban i da sam po sebi nije problem, ali da je za ogromna kašnjenja kriva loša organizacija, loše informiranje putnika i nepouzdane informacije koje se mogu naći na internetskim stranicama.

Na pitanje o kašnjenju jedna od djelatnica odgovorila je putnici da Česi, Mađari i Nijemci imaju potpisan ugovor s "našima" i da njihovi vlakovi prometuju na vrijeme, dok domaći kasne jer treba - osloboditi prugu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 21:27