LISTA VALICONA

OVO JE TOP 25 NAJJAČIH BRENDOVA U REGIJI Objavljena najnovija lista, najjači hrvatski proizvod je na trećoj poziciji

Radi se o brandovima prisutnima u pet najvećih tržišta regije
ARHIVA:Koprivnica,170507.Vegeta Podravka KoprivnicaNa slici:Vegeta/Arhiva Podravski listFoto: Nikola Wolf / Cropix
 Nikola Wolf / CROPIX

Valicon, jedna od vodećih agencija za tržišno savjetovanje i istraživanje na području regije jugoistočna Europa objavila je listu najuspješnijih brendova u regiji, tj. na području bivše Jugoslavije bez Crne Gore i Kosova.

Na prva dva mjesta su strane tvrtke - Milka i Coca Cola, dok je na trećem mjestu poznati Podravkin proizvod - Vegeta. Slijede Cedevita, Smoki i Argeta, sve brandovi Atlantic grupe pa zatim Orbit, Cockta i Nivea. Top 10 zatvara brendirana voda Agrokora - Jana.

Radi se o brandovima prisutnima u pet najvećih tržišta regije. Na taj način teško se može naći neki od lokalnih brandova na ljestvici najsnažnijih, pogotovo u onim kategorijama za koje je značajno da njima dominiraju upravo nacionalni brandovi, poput kategorija piva, kave, mineralne vode, mliječnih proizvoda, sladoleda...

Valicon

Ikonografija: Valicon

Nadalje, teško ćemo naći brandove koji se nalaze u kategorijama koje nemaju veliku raširenost, poput cigareta, strogo ženskih i muških proizvoda ili brandova iz premium segmenta. Razloge za “pomicanje” po listi također možemo tražiti u rastu ili padu kategorije. Neke kategorije imaju manje, a neke više izražene lidere. Najteži zadatak imaju uvijek brandovi u oligopolnim kategorijama, na primjer u pivima.

Treba napomenuti da zbog veličine nacionalnog tržišta srpski brandovi imaju nešto prednosti pred ostalima. Prednost je čak dvojaka - s jedne strane utjecaj veličine tržišta, s druge strane još uvijek neprisutnost diskontnih trgovaca i loš razvoj privatnih trgovačkih marki u tolikoj mjeri kao recimo na tržištima Hrvatske i Slovenije.

Istraživanje je bilo provedeno u rujnu i listopadu 2015. na uzorku od 1000 do 1500 osoba po zemlji. Rezultati su predstavljeni na način koji jamči reprezentativnost za područje cijele ex-Jugoslavije bez Crne gore i Kosova. Dakle, snaga branda u Sloveniji doprinosi snazi branda u cijeloj regiji upola toliko koliko doprinosi jednako snažan brand u npr. Hrvatskoj, koja je dvaput veća. Metodološki pristup bio je “mix-mode” računalom potpomognuto anketiranje koje uključuje reprezentativno web i dopunsko terensko anketiranje populacije bez interneta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 10:54