THOMAS BAUER

'PLENKOVIĆ JE ODLIČAN KOMUNIKATOR, KOSOR JE DOBRA, PERNAR SUVREMEN...' Suvlasnik PR agencije naveo je i primjer političara koji ne zna komunicirati

Najteži trenutak nije nam bilo zapošljavanje kuma Bože Petrova nego kada su prvi put odlučili ići s HDZ-om
 Darko Tomaš / CROPIX

Thomas Bauer je s Tomislavom Čehulićem suvlasnik agencije Grizli koja je u javnosti najpoznatija po tome što joj je jedan od većih klijenata stranka Most. Ove godine Grizli slavi petu obljetnicu postojanja pa smo razgovarali s Bauerom o političkoj komunikaciji u Hrvatskoj.

Bauer je napomenuo da sve što će reći, govori u svoje ime i ne bi volio da se to tumači kao stav Mosta.

Je li Vlada trebala komunicirati sastanak s Todorićem oko Agrokora i kako se tu koncern postavio?

- Od početka krize komunikacija je bila loša i previše tajnovita, s obzirom da se radi o problemu koji može utjecati na stabilnost gospodarstva te da je interes javnosti bio ogroman. To je dovelo do previše špekuliranja. Naravno, kada su u pitanju kompanije koje su izlistane na burzi, postoji mnoštvo informacija koje nije uputno komunicirati. Čini se da je Vlada samo uskočila na taj vagon tajnovitosti koju je očito diktirao Agrokor.

U javnosti ste najpoznatiji po Mostu. Možete li usporediti komunikaciju stranke na početku i sada, slušaju li vas?

- Političari Mosta imaju stavove kojih se drže i da nisu takvi, ne bi ni uspjeli. U nekim stvarima nas više slušaju, a u nekim manje. U pojedinim situacijama mogli bi profitirati, ali mi cijenimo njihovu posebnost, a to su ljudi prepoznali. Naravno, dio zasluga nosimo i mi, bez lažne skromnosti, ali bitan je narod koji je na tim prvim izborima prepoznao tu novu političku snagu. Mostovi su ljudi zbog specifičnosti situacije morali u vrlo kratkom roku naučiti puno toga, za što su u HDZ-u ili SDP-u imali puno više vremena. Neki od njih su stvarno sposobni za ovaj posao, poput Grmoje koji je, uz snažni politički talent, naučio i kako dobro komunicirati s javnošću.

Tko od političara najbolje komunicira, a tko najgore?

- Plenković je dobar komunikator, čak neki kažu da je više PR-ovac, a ne premijer. Jadranka Kosor je aktivna i dobra na Twitteru, a Maras je, recimo, primjer lošijeg komuniciranja jer stalno pokušava nešto reći, a ljudi ga ne shvaćaju ozbiljno. No, on voli politiku i radi to sa srcem, ali previše se trudi pa to ponekad ispadne nespretno. Pernar je suvremen, bez obzira na banalnost njegovih poruka. Bilo bi odlično da imamo nekoga kao što je Pernar kada je riječ o modernim tehnologijama, ali da su poruke drugačije. Političari će morati početi koristiti društvene mreže jer vidimo da Trump, primjerice, sam tvita.

Kako ocjenjujete komunikaciju predsjednice države?

-Ona komunicira dosta konfuzno i nesustavno te podcjenjuje birače. Postoje neki dobri pokušaji, primjerice u odijevanju, ali to onda ne poprati boljom komunikacijom. Njezin veliki gaf je bilo ono s orjunašima. Sada je promijenila stav, ali nije priznala pogrešku pa time podcjenjuje birače. Za nju je veći problem njezina reputacija koja je narušena činjenicom da joj je Zdravko Mamić organizirao proslavu rođendana, da se družila s takvim i sličnim ljudima.

Kako ocjenjujete komunikaciju šefa oporbe?

- Nakon što je vrlo solidno odradio kampanju za šefa stranke, neki potezi i izjave Davora Bernardića u posljednje vrijeme nisu ispali tako dobri. Čini se kako još traje proces adaptacije na novu dužnost, ljudi zaboravljaju koliko dugo je trajala adaptacija čelnika nekih drugih stranaka, pa i bivšeg šefa SDP-a Milanovića, ali pitanje je ima li SDP za to vremena. No, ne treba zaboraviti da je Bernardić izuzetno inteligentan čovjek, vrsni fizičar, koji će gotovo sigurno pohvatati sve konce. Mora u politiku i komunikaciju uvesti više frajerske, ulične inteligencije, manje se dodvoravati drugima i biti ono što jest.

Kakva je situacija u Hrvatskoj po pitanju odnosa medija i političara i koliko je bitan taj odnos?

- Izuzetno je bitan. Vani se sigurno puno ulaže u to da imaš dobar odnos s medijima. Ono što je sporno u Hrvatskoj jest da ljudi koji su novinari, često su i politički aktivisti. Zagovaraju samo svoju opciju. Naravno da neki medij ima svoju uređivačku politiku u kojoj može reći da je skloniji nekoj opciji, ali kao novinar moraš biti profesionalan i objektivan.

Kako gledate na odnos Mosta i Hanza Medije? Treba li taj odnos biti bolji i može li si jedan saborski zastupnik dopustiti da svaku kritiku na račun Mosta iz naših izdanja povezuje s vlasnikom medija?

- Bilo je nekoliko slučajeva gdje se sa strane Hanza Medije pretjerivalo u napadima na Most, ali, naravno, nemam nikakav dokaz tko je stajao iza toga. S vremenom može doći do normalizacije odnosa, a za to treba sjesti za stol. Mi kao agencija nismo za to da se ratuje s medijima. Kao političar moraš shvatiti da je posao novinara kritizirati. Često će i neopravdano kritizirati, ali to je njihovo pravo. S druge strane, i izdavačkoj kući je u interesu da ima pristojan odnos s nekim tko participira u vlasti. To ne znači da je riječ o kupnji naklonosti, nego o korektnim odnosima. Neki komentari u Jutarnjem listu jesu bili na razini osobne netrpeljivosti, ali smatram da se veliki sukobi uvijek rješavaju za stolom. Nama kao agenciji takav odnos najmanje odgovara, ali riječ je o autonomnoj odluci vodstva Mosta.

Koji vam je trenutak u kriznoj političkoj komunikaciji bio najteži kada je riječ o Mostu? Je li to slučaj pokušaja zapošljavanja kuma Bože Petrova u Hrvatskim vodama?

- Najteže je bilo kad su prvi put odlučili ići s HDZ-om jer je tada nastao veliki kaos. Dio medija, posebno oni lijevo, udarali su po Mostu i tada nije bilo moguće racionalno objasniti njihovu odluku koja je bila pragmatična.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2024 10:39