Kad je danas putem mobilnog bankarstva provjerio stanje na svom tekućem računu, Zagrepčanin Davor (podaci poznati redakciji) ostao je vrlo neugodno iznenađen. Naime, za račun za plin, koji plaća putem trajnog naloga, skinut mu je iznos u eurima umjesto u kunama - dakle 7,5 puta više!
- Račun za plin Gradske plinare Zagreb - Opskrba plaćam preko izravnog terećenja u banci. No za zadnji račun, koji je iznosio 112,19 kuna, s računa su mi skinuli isti taj iznos - ali u eurima - kaže Davor.
- Poslali su mi uplatnicu za plin za razdoblje od 1. kolovoza do 30. studenog. Dospijeće plaćanja bilo je 30. prosinca. Kad sam pogledao koliko mi je skinuto s računa, vidio sam da je riječ o iznosu od 112,19 eura, a ne kuna - kaže Darko.
Na tim računima, objašnjava dalje, bili su iskazani iznosi i u kunama i u eurima. Da mu je s tekućeg računa skinut pravi iznos, iznosilo bi to 14,89 eura. Ovako, račun mu je ‘olakšan ‘ za 7,5 puta veći iznos.
Zvao je, kaže, svoju banku, a oni su mu kazali kako su već upoznati s takvim slučajevima, no da to nije njihova greška, već greška Gradske plinare Zagreb opkrba - koju se večeras ne može dobiti jer im je radno vrijeme završeno.
- Idući račun s dospijećem 16. siječnja je iskazan u kunama i u eurima, i sada ću dobro paziti da vidim koji će mi iznos skinuti. Nadam se da su shvatili što su napravili. Moj je račun još relativno mali, no što bi se dogodilo ako netko ima puno veću potrošnju plina pa mu s računa skinu nekoliko tisuća kuna, pošalju čovjeka u minus i ostave ga bez sredstava za život? - pita se Davor.
Sličan slučaj imao je i M. iz Zagreba (podaci poznati redakciji) koji ima račun u istoj banci.
- Dosad sam plaćao račun za plin Gradskoj plinari Zagreb - Opskrba preko trajnog naloga i sve je bilo u redu. Moram napomenuti da živim u kući s tri stana od kojih svaki ima zaseban plinomjer te svaki račun plaćamo posebno - kaže naš sugovornik.
- Na računima čije je dospijeće bilo 30.12.2022. iznosi koje moramo podmiriti bili su 678 kuna, 440 kuna i 13 kuna. Ono što sam primijetio 4.1.2023. je da je za račun od 678 kuna s mog tekućeg računa skinuto 678 eura. Isti slučaj bio je i za druga dva računa za plin koji se također plaćaju trajnim nalogom - umjesto 440 kuna, odnosno 13 kuna, ‘skinuti‘ su isti iznosi u eurima - kaže nam sugovornik.
Čim je primijetio što se dogodilo, otišao je u poslovnicu banke kako bi ih uputio u problem i pokušao ga riješiti. No, tada nastupa novi šok.
- Čekao sam sat i pol vremena u banci da bi mi rekli da oni znaju za taj problem te su me uputili Plinari da ga s njima riješim. Pazite, znali su za to i nisu mi javili - ni banka, ni Plinara. S druge strane, na stranici Gradske plinare Zagreb - Opskrba nema nikakvih obavijesti o greški koja im se dogodila - kaže M. i dodaje:
- Pazite, meni je jasno da se greške mogu dogoditi. Veći je problem u tome što su oni za njih znali, a nisu stornirali te uplate, nego ja moram sutra ići u Plinaru i to rješavati. Zašto bi to morali građani rješavati sami, a ne Plinara ili banka? - ogorčeno se pita naš sugovornik.
Dodaje još i kako je zbog skidanja većeg iznosa otišao u minus na računu. Pitao je u banci tko će mu podmiriti kamate na minus koje zbog toga mora platiti, odgovorili su mu: "Obratite se Gradskoj plinari Zagreb."
Odgovor Gradske plinare Zagreb - Opskrba
U vezi oba ova slučaja poslali smo upit Gradskoj plinari Zagreb - Opskrba. U njihovom odgovoru stoji sljedeće:
"Gradska plinara Zagreb - Opskrba izvijestila je u srijedu da je kupcima koji plin plaćaju trajnim nalogom greškom iznos u kunama naplaćen u eurima te će im u četvrtak biti vraćen novac, a naknadno će im biti naplaćen ispravan iznos.
Prema našim saznanjima, prilikom naplate akontacijskih rata Gradske plinare Zagreb - Opskrba (GPZO) za zadnji kvartal 2022. za oko 2.000 kupaca koji račune plaćaju trajnim nalogom došlo je do greške i iznos koji je na računima bio iskazan u kunama naplaćen je u eurima, stoji u priopćenju.
Krajnji rok dospijeća na računima je bio 30. prosinca 2022. kada je zakonsko sredstvo plaćanja bila kuna. Čim je problem uočen, GPZO je kontaktirao banku kako bi se problem otklonio.
"Svim korisnicima će sutra biti vraćeni iznosi za koje su terećeni, te će naknadno biti naplaćen ispravan iznos. Ovim putem se ispričavamo kupcima zbog nastale neugodnosti", poručuju iz zagrebačke plinare.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....