DOPUTOVAO IZ KINE

Plutajući terminal LNG Croatia stigao u riječku luku: ‘Sad ide u Lenac na dodatna ispitivanja‘

Na brodu je trenutačno 28 članova posade, među kojima su svi časnici hrvatski državljani
Brod LNG Croatia
 Matija Djanjesic/Cropix

U riječku luku u utorak je ujutro stigao LNG Croatia, prvi hrvatski FSRU brod, odnosno plutajući terminal kojim će postati zaokružen projekt LNG terminala u Omišlju na otoku Krku.

Brod je iz Kine, iz Šangaja, krenuo 10. listopada nakon što su u tamošnjem brodogradilištu Huarun Dadong Dockyard završeni radovi na prenamjeni. Naime, LNG Croatia je modificirani nekadašnji LNG tanker Golar Viking, sagrađen 2005. godine i skladišnog kapaciteta od 140.205 kubičnih metara ukapljenog prirodnog plina. LNG Hrvatska kupila ga je putem postupka javne nabave za 159,6 milijuna eura u što je uključena i cijena konverzije.

Na FSRU brodu, kojim je zaokružen projekt LNG terminala u Omišlju, smješteni su tankovi za skladištenje ukapljenog prirodnog plina i postrojenje za njegovo uplinjavanje. Kapacitet LNG-ja Croatia je 2,6 milijardi kubika godišnje, a ukupna vrijednost projekta cijelog LNG terminala je 233 milijuna eura, od čega na sredstva povučena iz fondova EU otpada 101 milijun eura.

image
Brod LNG Croatia
Matija Djanjesic/Cropix

Kako nam je rekao Hrvoje Krhen, direktor LNG Hrvatska, brod će na sidru u riječkoj luci provesti između 22 i 24 sata nakon čega ide u brodogradilište Viktor Lenac gdje će biti otprilike četiri tjedna.

- U Lencu će se provesti dodatna ispitivanja koja nije bilo moguće napraviti u Kini zbog situacije s covidom-19. Nakon toga brod ide u probni rad te će pokupiti minimalni teret. Potom 1. siječnja 2021. kreće u komercijalni rad - kazao nam je direktor LNG-ja Hrvatska.

image
Brod LNG Croatia
Matija Djanjesic/Cropix

Na brodu je trenutačno 28 članova posade, među kojima su, prema Krhenovim riječima, svi časnici hrvatski državljani. Kada nakon Nove godine krene s komercijalnim radom, na LNG-ju Croatia bit će zaposlena isključivo hrvatska posada, oko 60 ljudi u časničkim i nižim pomorskim zvanjima, koji će se u dvije ekipe izmjenjivati u pravilnim vremenskim intervalima kao što je uobičajena praksa na FSRU brodovima.

LNG Croatia je sastavni dio LNG terminala koji u Omišlju ima kopneni dio s pristaništem i cijevima koje ga povezuju s plinskom mrežom i ostalom pratećom opremom terminala. Kombinacija broda i kopnenog dijela, prema studiji utjecaja na okoliš LNG terminala na Krku, trebala bi smanjiti vizualni utjecaj na okoliš. Što se tiče infrastrukture na kopnu, završena je gradnja pristaništa i armiranobetonskih naglavnica, montirane su istakačke ruke i rampa za pristup brodu, a završena je i gradnja spojnog plinovoda od 4,2 kilometra, vodovoda te spremnika protupožarne vode. Također, dosad je sagrađeno gotovo 90 posto od ukupno 16,7 kilometara plinovoda.

image
Brod LNG Croatia
Matija Djanjesic/Cropix

Glavninu kapaciteta LNG terminala zakupile su tvrtke MFGK Croatia, PowerGlobe Qatar te MET Croatia Energy Trade, uz zakup HEP-a i Ine od oko pola milijarde kubičnih metara kapaciteta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 04:12