Hrvatske željeznice jučer su prestavile nove moderne vlakove dosežu brzinu od 160, a dizel-elektromotorni 120 kilometara na sat. Na premijernoj vožnji bili su premijer Zoran Milanović, potpredsjednik Vlade Branko Grčić, ministar financija Boris Lalovac te zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić. Ti novi vlakovi građeni su kao četverodijelne niskopodne garniture s dvije motorne jedinice i dva središnja segmenta, dok će dizel-električni motorni vlakovi biti sagrađeni kao trodijelne niskopodne garniture s dva motorna vagona s upravljačnicom i srednjim vagonom. Imaju videonadzor, Wi-Fi, prilagođeni su prijevozu osoba u invalidskim kolicima i prijevozu bicikala, a položaj vlaka pratit će se GPS-om.
Sve to zvuči lijepo i krasno, ali u cijeloj priči ima jedan veliki problem - nema ih tko voziti! Naime, čak 38 strojovođa potpisalo je izjavu da nisu dovoljno obučeni za vožnju novih jurilica. Iz Uprave im poručuju kako su za one koji ni uz dodatne sate ne nauče voziti mogući otkazi.
- Teorijsko školovanje, 24 sata su planirali, mislimo da to ne može biti manje od 40 sati. A prema predviđenoj praksi trebalo bi se odvijati 56 do 60 sati što je opet premalo u odnosu na dosadašnjih 80 sati - za dnevnik.h r rekao je Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.
- Vjerojatno će svatko naučiti zaustaviti vlak, ali kad su neke male sitnice na prauzi kad tamo sjedi stotinjak ljudi, nikad ne znate što će se dogoditi i to su uvijek izvanredni događaji"
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....