NESNOSNA GUŽVA

Pogledajte kaos na ukrcaju u noćni vlak za Split: ‘Čeka nas sedam sati pakla, nemamo gdje sjesti‘

Čim na peronu nema mjesta za stajanje i sjedenje, kako onda vožnja od sedam sati u vlaku za Split može biti ugodna?

Ukrcaj na vlak za Split

Petak je, iza ponoći na Glavnom kolodvoru u Zagrebu. Na peronu broj dva je ogromna gužva, svi čekaju vlak u 00.45. Nema ga, ni 20 minuta kasnije.

A onda točno u 1.05, s velikim zakašnjenjem vlak stiže, a gomila putnika s prtljagom nervozno kreće prema ulazima u vagone.

Gužva je gotovo nesnosna, neće biti mjesta za sve.

image

Ukrcaj na vlak za Split

image

Ukrcaj na vlak za Split

image

Ukrcaj na vlak za Split

Tako to izgleda cijelog ljeta, noćni vlak na liniji iz Osijeka prema Splitu u Zagrebu se pretvara u prenatrpano grotlo.

Gužva počinje već u pothodniku, probijamo se kroz masu ljudi da bi uopće došli do perona. Stranci, od kojih mnogi putuju sa svojim Eurail ili sličnim međunarodnim kartama satima unaprijed sjede na podu, spavaju na koferima, a neki piju i zabavljaju se, napucavaju loptu po peronu.

I odmah je jasno, čim na peronu nema mjesta za stajanje i sjedenje, kako onda vožnja od sedam sati u vlaku za Split može biti ugodna?

- Idemo iz Zagreba do Splita. Rezervirali smo kartu i smještaj, idemo na festival. Malo sam ostala razočarana kada sam stigla na kolodvor. Prevelika je gužva i nema baš puno informacija, govori nam Jelena iz Samobora te dodaje kako joj se čini da u vlaku ponovno neće biti dovoljno mjesta.

image

Ukrcaj na vlak za Split

image

Ukrcaj na vlak za Split

image

Ukrcaj na vlak za Split

Nakon 20 minuta čekanja, vlak napokon dolazi na stanicu. Nervozno čekanje naglo postaje žustra borba za mjesto u vlaku. Putnici se guraju na vratima i probijaju do sjedišta, ali njih i nema s obzirom na to da su i hodnici već krcati. U tom trenutku više nije bitno imate li rezervaciju ili ne. U vagonima nema zraka, na spojnicama vagona nastaju čepovi. Mnogi nisu ni uspjeli ući u vlak, na peronu masa čeka na svoj red.

Stvar bi mogla eskalirati.

A onda, nakon nekog vremena dolaze još tri vagona i priključuju se kompoziciji. Ljudi s koferima kreću prema njima, a ovi koji su u prvom valu uskočili u stare vagone ljuti su i psuju što nisu malo pričekali.

- Još gore bude kada se spoje tri vagona, uvijek ista gužva, to je krcato, puno ljudi, nenormalno. Ne možeš ih nikako smjestiti, jednostavno je tako do Splita i gotovo. Nema pomoći. Svaku noć je to tako, govori nam djelatnica restoran vagona.

Prvi put kada se dogodila gužva na zagrebačkog kolodvoru prilikom ukrcaja ljudi u vlak koji ide iz Osijeka za Split, HŽ je odlučio problem riješiti dodavanjem novih vagona koji se spajaju na Glavnom kolodvoru.

image

Ukrcaj na vlak za Split

image

Ukrcaj na vlak za Split

image

Ukrcaj na vlak za Split

- Ljudi iz željeznice nisu krivi. Ti turisti su kupili međunarodne karte i tako imaju pravo ući u svaki vlak. Ne možete im to zabraniti. Svakog putnika morate primiti. Oni sve čine, što je god u njihovoj moći, dodali su i vagone, ali je ljudi jednostavno sve više i više, napominje nam djelatnica.

Kada su tolike gužve i takva prekrcanost, moralo je doći do nekih incidenata. O tome smo nešto više upitali djelatnicu restoran vagona.

image

Ukrcaj na vlak za Split

image

Ukrcaj na vlak za Split

-Imali smo i incidente, razbila su se stakla po vlaku. Jednostavno se tako ponašaju. Čudno i nekontrolirano, nisu to putnici koji će vas poslušati. Svašta je bilo, oni sami sebi staraju probleme. Uđu u tuđa spavaća kola, sjednu na krevet, neće se dignuti, neće van. Tako se ponašaju. Mislim vidite i sami koliko je ovo ljudi.

Vlak za Split polazi s Glavnog kolodvora u Zagrebu u 1 sat i 40 minuta. Pola sata kasnije nego što je trebao prema rasporedu. Pred njim je sedam sati puta i zaustavljanje na još devet kolodvora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 12:26