ZAGREB - Najnoviji dodatak percepciji Hrvatske kao ne baš najsretnije zemlje za pokretanje biznisa objavio je proteklog ponedjeljka Monitor globalnog poduzetništva, zajednička publikacija međunarodnog tima sveučilišnih stručnjaka iz Čilea, SAD-a i Islanda.
Rizični kapital
Autori Hrvatsku opisuju kao zemlju u kojoj je svako pokretanje biznisa skupo i dugotrajno i čiji se stanovnici ne upuštaju u samostalne poslovne pothvate ako nisu skloni izlaganju visokom riziku.
Prema izboru Monitora, Hrvatska se našla na 38. mjestu ljestvice od ukupno 71 zemlje. Relativno povoljniji rezultat nego u nedavno objavljenoj publikaciji Svjetske banke Doing Business, na koju se Monitor u velikoj mjeri oslanja, rezultat je manjeg broja obuhvaćenih zemalja i relativno stare, pretkrizne, statistike. Takvoj statistici visok položaj na ljestvici mogu zahvaliti i Irska (6.) i Island (9.) koje je kriza u međuvremenu otjerala s karte poželjnih poslovnih odredišta.
U privlačenju stranog rizičnog kapitala najuspješniji je protekle godine bio Izrael, dok se Slovenija i Hrvatska suvereno drže na samom repu ljestvice.
Samostalno poduzetništvo, pokazuje Monitor, i dalje je na globalnoj razini muški posao - osim u Peruu i Tajlandu, gdje su oba spola jednako sklona biznisu u i inače vrlo dinamičnim ekonomijama.
Visoka produktivnost
Podijeljen prema kategorijama, poduzetnički svijet pokazuje da su stanovnici razvijenijih zemalja skloniji započinjati biznise u uslužnim djelatnostima i velikim se dijelom temelje na inovativnosti i novim tehnologijama, dok je najveća grupa zemalja u razvoju vezana uz pokretanje poslova koji donose zaradu na visokoj produktivnosti radnika.
Poslovnih promašaja boji se 35 posto ljudi u Hrvatskoj
Iako 68 posto Hrvata poduzetništvo smatra dobrim izborom karijere, samo ih je 37 posto dosad zamijetilo poslovne prilike u svom okruženju. Čak 35 posto hrvatskih građana u radno aktivnoj dobi naglašeno se boji poslovnih promašaja (riječ je o trendu koji raste iz godine u godinu) i zato ih je vjerojatno samo osam posto spremno upustiti se u samostalne poslovne pothvate. Kada se upuste u vlastiti biznis, Hrvati najčešće odabiru građevinski sektor (35%), poslove vezane uz proizvodnju i prodaju nafte (24%) ili trgovinu (22%).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....