Čak 21,92 posto vozila prošle godine u prvom pokušaju nije prošlo tehnički pregled, a na svakom od njih pronađeno je 4,29 nedostataka, pokazuju podatci Centra za vozila Hrvatske. Od ukupno 2.151.121 pregledanog vozila na redovnom tehničkom pregledu u 2019. godini, neispravno ih je bilo 471.437, što je rast od 1,08 posto u odnosu na 2018. godinu, kada je tehnički pregled palo 20,84 posto pregledanih vozila. Prošle godine je tako na redovnom tehničkom pregledu utvrđeno čak 2.022.409 neispravnosti s prosječno 4,29 nedostataka po vozilu, dok je, usporedbe radi, 2018. godine utvrđeno 1.633.751 nedostatak, kada je broj nedostataka po neispravnom vozilu iznosio 3,78.
Kao i posljednjih godina, najveći broj, odnosno 29,16 posto nedostataka nađeno je na uređajima za kočenje, na kojima je zabilježen 589.791 nedostatak, a sa 23,29 posto slijede nepravilnosti na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju na kojima je pronađeno 471.025 nedostataka. Na trećem mjestu, s udjelom od 11,11 posto su neispravnosti s osovinama, kotačima, pneumaticima i ovjesima (224.650 nedostataka), a slijede nepravilnosti sa samonosivom karoserijom, šasijom i ostalim dijelovima (188.911 nedostataka) pa nepravilnosti s motorom (163.930 nedostataka), pokazuju podatci Centra za vozila Hrvatske.
Brojni nisu prošli ni eko test, pa je tako prošle godine pronađeno 82.863 nedostatka na ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila, 57.137 nedostataka na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost, 55.407 nedostataka kod opreme vozila, 53.454 nedostatka na uređajima za upravljanje te 49.655 nedostataka na kontrolnim i signalnim uređajima. Tek je 0,20 posto nedostataka nađeno na plinskim instalacijama (4.085), dok je na električnim uređajima i instalacijama tijekom redovnog tehničkog pregleda zabilježeno 14.172 nedostatka.
- Trenutni podatci pokazuju da se i dalje najveći dio voznog parka u RH sastoji od starih vozila. Iako se u 2018. godini prvi puta nakon deset godina pojavilo smanjenje starosti voznog parka u RH, sa 13,99 na 13,68 godina, 2019. nije pokazala nastavak tog trenda, već stagnaciju (13,83 godine). To znači da je i dalje oko 70 posto voznog parka u Hrvatskoj starije od deset godina čime se dodatno ističe važnost tehničkog pregleda kao djelatnosti od općeg javnog interesa – komentirao je Goran Pejić, pomoćnik Uprave za tehničke poslove u Centru za vozila Hrvatske.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....