NISU BILI SPREMNI

Poznati dizajner o HDZ-ovu sloganu: ‘Kao da je došao iz paralelnog svijeta!‘

Jasno je kako je slogan HDZ-a rađen prije invazije Milanovića. Zastario je i neupotrebljiv u novim okolnostima.

Andrej Plenković

 Goran Mehkek/Cropix

HDZ-ov predizborni slogan ‘Za sve izazove‘ poznatom dizajneru i autoru najupečatljivijih predizbornih slogana Borisu Maleševiću govori da HDZ nije stigao pripremiti odgovor na kandidaturu Zorana Milanovića za premijera.

- Jasno je kako je slogan HDZ-a rađen prije invazije Milanovića. Zastario je i neupotrebljiv u novim okolnostima. Nema energije i nije motivacijski. Zatekli su ih ovi događaji, kazao je Malešević koji je tijekom svoje bogate karijere bio autor mnogih logotipa i vizualnih identiteta za najrazličitije klijente, od mirovinskih fondova, trgovačkog centra, Narodnog radija, Hrvatskog društva pisaca, Hrvatske narodne banke, Hrvatske pošte, do Chipoteke.

image

Boris Malešević

Boris Kovacev/Cropix

Ipak, Malešević je najzapaženiji po rješenjima na području političkog marketinga gdje je prisutan od devedesetih godina do danas. Među njegovim sloganima je ‘Dobar život svima, a ne samo njima‘ s kojim je SDP išao u kampanju na lokalnim izborima 1997., zatim slogan ‘Vjerodostojno‘ s kojim je HDZ pobijedio na prošlim izborima, te ‘Predsjednik s karakterom‘ s kojim je Milanović pobijedio na predsjedničkim izborima.

Zamolili smo ga da izdvoji najbolje HDZ-ove slogane.

- Najbolji je ‘Zna se‘ iako ništa ne govori o ideologiji i programu. Bio je dobar i ‘Najbolji kad je najteže‘ - kazao je Malešević.

- Slogan je fraza koja treba prerasti u ratni poklič. Tako je bilo nekad, danas poruke ne izvikuju vikari već ih distribuiraju algoritmi. Zato često koristim samo jednu riječ jer je najbolji key word za digitalne medije - pojašnjava Malešević i dodaje kako je slogan odraz trenutka i konteksta vremena, a ovaj HDZ-ov kao da je iz nekog paralelnog svijeta.

Na kraju je kazao da on nikad ne smišlja slogane već priču, onda stavlja naslov na tu priču i to zovemo sloganom. Još je napomenuo kako se danas kampanje rade na puno poruka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 17:22