Privatne agencije za odnose s javnošću više ne mogu sklapati ugovore s državom!
PR stručnjaci zaposleni u tim tvrtkama moći će raditi za Vladu, ministarstva, javna poduzeća - ali besplatno. Kao što za premijera Zorana Milanovića radi njegova savjetnica za medije, zaposlenica privatne agencije Madison, Zinka Bardić.
Odluka kojom Vlada zabranjuje sklapanje ugovora s privatnim tvrtkama za odnose s javnošću šokirala je tvrtke za PR. Neki od njih su odmah zatražili i mišljenje odvjetnika o tome je li takva odluka zakonita i ustavna.
Bez dvojbe
Za Milanovića nema dvojbe kako uz PR stručnjake zaposlene u javnom sektoru - a samo u ministarstvima i Vladi ima ih 132 - ne treba angažirati i privatne agencije.
- Država ima urede za odnose s javnošću. Privatne tvrtke za PR neka idu u privatni sektor. Ima puno uspješnih tvrtki koje nisu javna poduzeća i kod kojih se može dobiti posao PR-a. Samo moraš biti najjeftiniji i najkvalitetniji, a to nije lako. Nema više dodatnog plaćanja PR usluga javnim novcem. Osim za posebne projekte o kojima će se donositi posebne odluke temeljem natječaja - poručio je Milanović. Da je takva odluka potaknuta i napisima o Zinki Bardić, koja volontira za Vladu, a plaću prima u Madisonu koji godinama radi za SDP, neizravno je potvrdio i sam premijer.
Strašna poruka
- Agencija s kojom mi radimo kao stranka ne radi niti će raditi za javni sektor jer bi to bio sukob intresa. Niti će njezini privatni klijenti imati privilegiran status kod dobivanja poslova s državom - rekao je Milanović.
Glas protiv dignula je i Ankica Mamić, vlasnica agencije koja radi PR za Radimira Čačića, a prije nekoliko dana potpisala je s Ministarstvom gospodarstva i godišnji ugovor težak 70.000 kuna.
- To je strašna poruka za poduzetnike. Pa to je kao da Vlada zabrani odvjetničkim uredima da rade za državu jer imaju svoje pravnike! - kaže Ankica Mamić. Violeta Mamić, direktorica Premise, izjavila je:
- Zgroženi smo odlukom jer je suprotna zakonu, Ustavu i europskoj praksi!
Vlada želi spriječiti novu Fimi-Mediju
U Vladi doznajemo da je odluka potaknuta pritiscima kojima su ministarstva i javna poduzeća izložena od strane nekih PR agencija kako bi s njima potpisali ugovor. Izvor iz Vlade tvrdi kako žele spriječiti pojavljivanje bilo kakve nove Fimi -Medije i Massola, PR agencija preko kojih se državni novac izvlačio za privatne džepove i HDZ. Koje su sve agencije do sada radile za javni sektor te koliko su bili teški ugovori koje su imali s državom u Vladi ne znaju. Međutim, kratkim uvidom u liste klijenata najvećih agencija za PR lako se može utvrditi da su svi radili s državom. Tako su primjerice klijenti Hauska i partneri bili Hrvatska poštanska banka, Agencija za javno privatno partnerstvo, ministrava zaštite okoliša, zdravstva, znasti ali i Vlada. Digitel je primjerice na svojoj listi klijenata navodi Hrvatsku lutriju, a Millenium promocija Croatiu Airlines, HEP, HŽ, Croatia osiguranje, Narodne novine, Ministarstvo regionalnog razvoja i šumarstva...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....