RAZLOG ZA BRIGU

Prava istina o našim omiljenim gostima: Stigli rezultati za lipanj, situacija nije najbolja

Nije čudno da se mnogi pribojavaju znači li to lošije ovogodišnje turističke rezultate

Kupači u Makarskoj

 Ivo Ravlic/Cropix

Nakon što se turistički sektor već danima pita gdje su nestali omiljeni turisti Nijemci, stigli su i rezultati – Nijemaca je u lipnju ove godine na Jadran pristiglo deset posto manje nego lani, iako su kumulativno, u prvih šest mjeseci, napravili rast u noćenjima od četiri posto.

Ne bi to zvučalo loše kad bi to bila posljedica smišljene turističke strategije smanjenja opterećenja u glavnoj sezoni i disperziranja turističkog prometa na pred i posezonu, no kada znamo da se slabiji odaziv Nijemaca dogodio neplanirano, mimo svih novaca uloženih u ovo tržište, nije čudno da se mnogi pribojavaju znači li to lošije ovogodišnje turističke rezultate ili čak, kako su već počeli nagađati, i potpuni kolaps sezone?

U HTZ-u ne odaju dojam da bi bili nešto posebno zabrinuti te za razliku od prijašnjih godina, kad je apsolutni primat bilo povećanje broja gostiju, kažu da im je cilj u ovoj godini, kad su u pitanju Nijemci, dosegnuti rezultate iz 2022.

- Veće promjene u strukturi gostiju iz Njemačke nisu zabilježene, no ono što se uočava je nešto drugačija disperzija prometa tijekom godine pa se tako u 2023. očekuje bolja i intenzivnija pred i posezona te jači promet na kontinentu, a ukupan cilj za sezonu 2023. za njemačko tržište podrazumijeva prebacivanje rezultata iz 2019., odnosno dostizanje onih iz 2022 - poručili su iz HTZ-a.

Za nešto lošiji svibanj krive raspored praznika pa su tako Duhovi ove godine bili u mjesecu svibnju što je pak, kažu u HTZ-u, rezultiralo rekordnim rezultatima s ovog tržišta koje je u odnosu na svibanj 2022. godine ostavrilo rast broja noćenja od čak 63 posto.

- S druge strane, ljeto 2022. bilo je za turistički promet s njemačkog tržišta izuzetno dobro kada su se ostvarivali rekordni brojevi te kada su putnici bili izašli iz dugog zatvaranja s velikom željom za putovanjima. Također, u tom su razdoblju pojedine druge destinacije na raspolaganju imale manji broj raspoloživih sjedala na aviolinijama, tako da su destinacije, koje su bile lako dostupne cestovnim pravcima, imale stanovitu prednost koju je Hrvatska odlično iskoristila - stoji u njihovom odgovoru u kojemu navode kako su Nijemci kumulativno ove godine ostvarili rast u noćenjima od 17 posto u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu.

Najviše noće u Istri, Kvarneru i Splitsko- dalmatinskoj županiji, a od destinacija najzanimljiviji su im Rovinj, Poreč i Medulin.

Tijekom prvih šest mjeseci najveći broj noćenja ostvarili su u kampovima, njih 2.4 milijuna te čak dva milijuna u objektima u domaćinstvima odnosno privatnom smještaju.

Kako je za Jutarnji list jučer prokomentirao direktor HUT-a Veljko Ostojić, zabrinutost u vezi njemačkog tržišta je prejaka riječ, ali kaže kako itekako treba paziti što se događa u gospodarstvu Njemačke i pravovremeno reagirati na kretanje potražnje s tog tržišta.

- Hrvatski turizam jako puno ulaže u Njemačku kao tržište, tamo imamo puno poslovnih partnera i prijatelja i vjerujem da ćemo znati na temelju tih odnosa pravovremeno reagirati na eventualni pad potražnje - kazao je Ostojić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 00:21